Meer dan een week terug gezet

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Hommel82, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Hoi,

Hopelijk herkent iemand dit zodat ik me niet zulke zorgen hoef te maken.. Gisteren heb ik vol spanning mijn eerste echo gehad.. volgens onze berekening zouden we 8 weken zijn.. misschien zelfs verder.. ging er dus van uit dat het meteen goed te zien zou zijn. . Maar helaas was het uitwendig lastig te zien vanwege volle blaas en beeb lag ver weg verstopt.. Daardoor een inwendige echo gehad want dan zou ik goede fotos hebben.

Er was ook een mooi kloppend hartje te zien en alles zag er ok uit.. maar nu komt het.. ik werd terug gezet naar 6.6 ipv de 8.2 die ik dacht..

De vk dacht dat ik later de ongi moest berekenen (ben idd erg lang ongesteld ong 9 dagen) en dat het eitje er even over heeft gedaan om in te nestelen.. Maar hoe ik ook reken.. ik zou echt verder moeten zijn.

Ik ga vanmiddag de vk bellen want ik zou graag eerder een echo willen hebben om groei te zien want het zit me niet lekker.. bah..

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Gek dat het niet goed te zien was door een volle blaas. Hebben ze dat gezegd of heb je dat er zelf van gemaakt. Bij een eerste echo moet je namelijk juist een volle blaas hebben om het allemaal goed te kunnen zien op een uitwendige echo. Inwendig moet de blaas juist leeg zijn.
    Ik dacht ook al 9 weken zwanger te zijn, dat bleek ook 8 te zijn en toen ik nogmaals voor een termijnecho ging 2 weken later zou ik dus 10 moeten zijn maar was het 9. In totaal 13 dagen terug gezet. Ze meten dat aan de hand van je laatste menstruatie en als die anders is dan wat normaal is moeten ze afwijken van hoelang je zwanger zou moeten zijn. Daarbij meten ze de baby en dat is mm werk. Zitten ze 1 mm verkeerd dan is je kindje ineens paar dagen ouder of jonger.
    Ik zou me daar geen zorgen over maken. Sterker nog, je gehele zwangerschap loopt je kindje voor of achter op schema. Bij elke echo kan je uitgerekende datum wel aangepast worden, het is nl nooit gelijk.

3. Hommel82

@Maagd.. nee ze zeiden dat de blaas echt te vol was en ze het niet goed kon zien.. ik moest echt naar het toilet en daarna een inwendige.. hij lag erg ver verstopt achter het schaambot en volgens mij zei ze ook iets van een gekantelde baarmoeder..

Normaal maak ik me ook niet zo een zorgen maar dit keer schijnt het me niet los te laten.. ik ga toch voor de zekerheid bellen om te vragen of ik over een week of wat nog een echo mag om te kijken of het gegroeid is.. desnoods bij een echo praktijk.. Ik wil gewoon kunnen genieten en dat lukt me dit keer niet.

4. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat van een te volle blaas had ik bij de eerste ook. Je zag 1 zwarte vlek, hier na gedeeltelijk leegplassen wel goed beeld (met 11/12 weken).

Wist je precies wanneer je eisprong was? Of heb je enkel gerekend vanaf je menstruatie? Als ik puur vanuit mijn menstruatie gerekend had, zou ik ook een stuk verder moeten zijn, maar mijn eisprong was bijvoorbeeld later.

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Het moment van bevruchting en niet het moment van innesteling bepaalt de duur van een embryo. Het vruchtje begint namelijk met delen direct na de bevruchting en dit proces gaat gewoon door wanneer het zich innestelt. De innesteling zelf versnelt of vertraagt de deling in principe niet. Kan je eisprong later zijn geweest dan je dacht? Zeker bij een wat meer onregelmtaige cyclus (maar ook bij een regelmatige cyclus) kun je gewoon een keertje een late eisprong hebben. Heb je ovulatietesten gebruikt of e.d.?

Een kloppend hartje is in ieder geval een goed teken. Ik duim voor je!!

6. Hommel82

Nou hopelijk gewoon een lekker relaxed ei gehad die zijn tijd heeft genomen... In ieder geval mag ik over twee weken terug komen voor een extra echo.. dat vond ik erg fijn om te horen..

7. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Ik heb van mijn vk gehoord dat een bevrucht eitje ook op zich kan laten wachten om te innestelen. Iets wat diapause heet.
    Vorige echo qua meting 1 week achteruit gezet terwijl ik toch zeker weet wanneer mijn ei was d.m.v. ov-testen en een echo op de dag van de eiersprong ;)
    Morgen heb ik mijn tweede echo en ben benieuwd..
    Dus er zijn vele mogelijkheden.

8. Hommel82

@lita succes morgen!!!!!

9. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Thanks.. Vind het best eng eigenlijk...

10. Hommel82

Dat snap ik helemaal... Helaas.. We kunnen niks doen.. Afwachten en hopen op het beste.. Sterkte met de laatste uurtjes.. Ik moet nog twee weken wachten .. Pfff dat zullen lange weken worden.. Hoe laat moet je?

11. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    eind van de dag pas... pfff, uurtje of vier. Heb een hoop afspraken ingepland op 't werk zodat de dag hopelijk wat sneller voorbijgaat.
    Ja, die twee weken zijn echt killing... probeer leuke dingen te doen en veel afleiding te zoeken. Aangezien ok nog geen andere kids heb, heb ik thuis ook niet veel afleiding ;) wij zijn zelf een weekdje weggegaan en dan gaat de tijd wat sneller!

12. Hommel82

Hoe was het gegaan

13. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook 9 dagen terug gezet bij de eerste echo. De datum die toen bepaald is staat inmiddels nog, dus klopte wel. Kan zijn dat de innesteling langer duurde. Ook inwendige echo toen, en met 12 weken ook inwendig.
    Inmiddels 21+1 en alles gaat goed.

Succes!!

14. Hommel82

Dat vind ik erg fijn om te horen!! Ik heb inmiddels voor vlg week n extra echo bij n pretecho praktijk om de hoek geregeld .. Dat plus de extra echo de week daarop bij mijn vk stelt mij gerust.. Meer kan ik niet doen.. Wanneer het is gegroeid zal ik het proberen los te laten en gewoon te genieten.. Nog eventjes geduld dus.. Gelukkig nog geen bloeding of iets dergelijks en buikje groeit een beetje en ik ben aardig moe in de middag.. Fingers crossed

15. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Wanneer je het hartje hebt zien kloppen is de kans heel klein dat het nog mis gaat. Mijn baarmoeder is trouwens ook een beetje gekanteld, daarom moest ik vuisten maken en die onder mijn billen plaatsen. Lag daar heel charmant haha.

Maak je niet té druk, alhoewel dat nu eenmaal ook erbij hoort. Ik durf soms nog niet te geloven dat ik zwanger ben en het is toch echt zo. Geniet er toch een beetje van, voor je het weet is het voorbij :)

16. Hommel82

Helaas.. Het was toch foute boel.. Vandaag geen hartje meer.. Nu afwachten wat er gebeurd

17. :(

Heel veel sterkte..

18. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Sterkte!!

Deel Deze Pagina