De schopjes van je kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaJulia, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    #1 MamaJulia, 20 jan 2013
    Laatst bewerkt: 20 jan 2013
    Hi meiden,

Ik wilde graag weten hoe jullie de schopjes van je kindje ervaren. Ik lees bij veel dames dat ze er heel erg van genieten, maar ik vroeg me af of er ook vrouwen zijn die het soms ook een beetje een rotgevoel vinden..

Beetje maf misschien, maar dat is namelijk hoe ik het ervaar. Vind het heel fijn dat ik mijn baby zo goed en zo veel voel (want dan weet ik dat alles goed is), maar ik vind dat 'gefriemel' ook vaak helemaal niet zo prettig. Ben ik de enige? Ben benieuwd naar jullie reacties.

2. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Nee hoor ik vond en vind het ook niet altijd fijn. En op het moment helemaal niet met een gekneusde rib

3. pricilla

pricilla Actief lid

21 nov 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet vervelend. Ben nu 22 weken. Maar bij mijn 1e vond ik het tegen het einde aan ook niet zo'n prettig gevoel. Was wel blij dat ik het voelde zodat ik wist dat de kleine nog ok was. Maar meer ook niet. Moet trouwens ook zeggen dat ik het hele zwanger zijn niet veel aan vind. Niet zoals sommige het beschrijven alsof ze op een roze wolk zitten.

4. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik ok niet altijd, ook rib gekneusd...
    Maar ik vind het meer niet vervelend dan wel...

5. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Ik voel de kleine alleen aan de zijkanten omdat de placenta ervoor ligt. Vind het wel grappig voelen maar als de kleine de billetjes in de hoogte gooit en gaat omdraaien voelt het niet zo prettig meer. Voelt dan net of wil beeb zichzelf door de buikwand heen drukken.

6. mamaliscious

21 jun 2012
    38
    0
    0
    werken, studeren en genieten van het nieuwe bewone
    Best
    Nee het is natuurlijk niet ALTIJD leuk. Mijn kereltje heeft de laatste weken echt ELKE dag de hik. Daar word ik soms helemaal nerveus van... Helemaal omdat ik merk dat hij er zelf ook onrustig van wordt...

7. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Pohhh... Ben blij dit te lezen... Ik dacht echt ik ben alleen op de wereld...
    Ik vind het ook geen prettig gevoel...bij de eerste al niet en bij deze al helemaal niet...nu doet het echt pijn.... Ik durf het vaak niet hardop te zeggen want ik moet blij zijn dat hij het zo prima doet.. En dat weet ik maar al te goed.. En daar ben ik ontzettend dankbaar voor Maar ik blijf erbij dat ik al dat gedraai en geschop echt geen fijn gevoel vind...
    Dus nee je bent niet de enige:):)

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Uhhmm, geloof me het wordt nog erger en pijnlijker;)
    Hier heb ik af en toe het idee alsof ze aan mijn Eierstokken ligt te trekken en schommelen..auwieeeee

9. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik vond het soms ook echt een vervelend gevoel, maarja het blijft erg bijzonder natuurlijk tegelijkertijd

10. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Oh gelukkig, dacht echt dat ik de enige was.. Ik voel mijn baby heel laag onderin omdat m'n placenta mijn navel bedekt zeg maar, maar ik vind dat getrappel zo onderin gewoon irritant soms. Probeer haar dan ook echt rustig te krijgen en gelukkig lukt dat vaak wel.

Beetje offtopic, maar dat heb ik ook hoor Pricilla. Vind het sinds de 20 weken echo wel leuker omdat ik weet dat alles goed is, maar qua gevoel vind ik er ook niet zo heel veel aan. Had me er door de verhalen van anderen misschien wat meer van voorgesteld, maar voel me gewoon niet anders dan anders dan anders zeg maar.

11. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hier allee vervelend als ik wakker word en moet plassen... wil t dan nog even uitstellen, maar als frummel dan even een dansje doet....rennen!!!

12. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Ik vind het ook niet prettig!

Ik heb ook een voorliggende placenta en voel dat 'gefriemel' ook onderin. Ik vind het écht een rotgevoel.

Ik geniet er soms wel van, maar dat is meer omdat ik haar voel. Het feit dat ze er is, haar aanwezigheid. Het idee dat alles goed met haar is. Dat is wel op momenten dat ik er zelf even voor ga liggen.

Als ik gewoon op de stoel zit, dan vind ik het gewoon écht niet fijn.

Ik vind het zwanger zijn zelf trouwens ook niet echt leuk. Wel het idee dat we een kindje krijgen, en ik kan niet wachten dat ze er is. Mijn lichaam is zó anders! Ik heb veel kwaaltjes, en dat is niet echt fijn. Ik vind het sinds de 20-weken echo wel leuker geworden. En hoe verder ik kom, hoe leuker ik het vind, vooral de wetenschap dat het dan allemaal niet zo lang meer duurt :$. Ik kan niet wachten tot ze er is! Maar ze moet nog wel even blijven zitten tot minimaal 37 weken hoor!

Ik vind het trouwens wel bijzonder hoe het allemaal gaat, en vind het ook bijzonder dat ik dit mag meemaken!

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind het leuk haar te voelen bewegen! Alleen de momenten waarop ze het op mijn blaas heeft voorzien of zo, vind ik wel vervelend. De kleine ligt ook al ingedaald en soms stopt ze daar ook een paar handen en/of voeten en daardoor heb ik echt soms steken in mijn doos! Niet zo fijn. De oudste trapte mijn ribben blauw. Daar kon ik op het laatst ook niet echt meer van genieten hoor!

14. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het eerlijk gezegd elke keer nog hartstikke leuk, maar die van ons schopt dan ook niet op pijnlijke plekken ofzo.

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Van de week lag die kleine volgens mij tegen mijn blaas te trappen terwijl ik moest plassen, dit voelde niet lekker ofzo.

16. MP01

MP01 Lid

20 jan 2013
    17
    0
    0
    werkloos
    emelgem
    hier ook niet altijd even prettig , met een gekneusde rib en een ukje die constant trapt op de ribben echt niet aangenaam, ben het zwanger zijn nu toch wel wat beu al moet ik zeggen soms voelt het wel nog eens aangenaam hoor, maar dan heel zelden , zolang ukje voldoende groeit en gezond is heb ik het er voor over ;)

17. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dit geldt voor mij ook.

18. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ook al doet ie mij soms ook pijn, erger me er niet aan :) behálve wanneer hij echt gaat drukken/rekken tegen mijn beurse plekken. Zo nu en dan heb ik echt heel erg last gehad van beurse ribben, soms zo erg dat ik nauwelijks recht kon staan. Gelukkig duurde dat dan maar een paar dagen.
    Soms schrik ik ook wel als hij ineens uit het niets een schopje maakt, dan spring ik echt omhoog haha

19. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Ik erger mij ook absoluut niet hoor! Ik ben blij dat ik haar voel!

Maar het is meer dat iedereen in de omgeving zegt hoe 'heerlijk' die schopjes zijn. Dat heb ik ook niet!

Ja, heeerlijk dat ze schopt, maar het gevoel vind ik niet heerlijk.

20. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Heb ik ook ja. Vind sommige bewegingen heel leuk, maar als ze echt zo gaat draaien, dan vind ik het gewoon een rotgevoel.

Maar nogmaals, ben HARTSTIKKE blij dat ik überhaupt beweging voel :)

Deel Deze Pagina