Hallo, Ik heb een vraag over de babyfoon. Het zit zo: Mijn ouders hebben een alecto babyfoon te staan waar ook van die lampjes opzitten die bewegen als je kindje geluid maakt (huilen e.d.) De laatste tijd bewegen die lampjes contstant als mijn zoon daar op bed ligt. Als ik ga kijken dan slaapt mijn zoon gewoon maar de lampjes bewegen steeds. Gisteren hadden ze de babyfoon mee naar mijn oma toe (woensdags passen mijn ouders op mijn zoon en dangaat hij mee naar zijn overgrootoma) en daar was het goed, de lampjes waren uit en gingen pas bewegen toen mijn zoon wakker werd. Nu vraag ik mij af kan er iemand zijn bij mijn ouders in de buurt die misch. dezelfde babyfoon hebben die reageert op de babyfoon van mijn ouders? Is er iemand die dit ook wel eens heeft gehad? volgens mij kan ik die alecto babyfoon niet op een andere frequentie zetten... kan de handleiding ff niet vinden momenteel
Hey, Ja het kan zijn dat dat zo is inderdaad. Maar naar mijn weten moet je een Alecto Dect babyfoon hebben! Heb zelf ook een Alecto gehad maar geen problemen! Ik zou er mee terug gaan als ik jou was, want dit is erg vervelend!
Dat kan heel goed. Bij mijn zwager en schoonzus hoorde je ook vaak andere mensen erdoor heen. Maar hun konden hem op een andere frequentie zetten!
Kan ook zijn dat er gewoon geluidjes zijn zoals fluitende vogels, krakend hout enz... De buren die deuren dicht/open doen enz?
Hoi Annetske, Het is een DECT babyfoon en kan daarom geen signalen van andere babyfoons oppikken. Waarschijnlijk is de babyfoon (de ontvanger met de lampjes) aangezet terwijl hij nog in de lader stond. Als je t eerst van de lader afhaalt en dan pas aanzet dan heb je het probleem waarschijnlijk niet meer. Probeer maar eens Groetjes Bibi
Bedankt voor de tip! ik ga dit eens proberen! Het is idd zo dat de babyfoon aangezet wordt in de lader, als mijn zoon er niet is dan zetten mijn ouders de babyfoon uit (ook de stekkers) Mijn babyfoon (ook alecto) is wel goed maar die staat dag en nacht aan. Het rare is dat ik ook geen geluiden hoor door de babyfoon maar alleen de lampjes op en neer zie gaan. Ik heb bij mijn ouders de gevoeligheid al op 1 gezet en toch gaan de lampjes maar door... Ik ga morgen proberen of het helpt als ik de babyfoon aan doe uit de lader
Dan is hij idd aangezet als hij in de oplader zit. Hier is dat ook zo, wij hebben ook een alecto. Dan horen we ook helemaal niks door de babyfoon, als we hem dan oppakken en hem uit en aan zetten doet hij het wel weer goed.
Ja, die tip over het aanzetten terwijl het in de lader zit kan werken. Ook kan het zijn dat je één van de twee aparaten eerst aan moet zetten voor goede werking. Of hij pakt andere geluiden op. Maar een ander kindje horen kan in principe niet omdat het een dect aparaat is. Succes!
De gevoeligheid staat op 1 bij mijn ouders dus ik zelf denk niet dat die andere geluiden oppikt. Hij pikt wel eens een ander geluid maar dan brand er maar 1 lampje extra ipv dat die rood uitslaat Ik las in de bijsluiter (bedankt voor de tip meertje) dat ik de batterijen er ook even kan uithalen en er weer in kan zetten dan reset de ontvanger. Zal vanmiddag even bij mijn ouders langs dan kijk ik er even naar. En dan doe ik de ontvanger niet op de lader aan. Ik denk dat dit idd het gene is wat de "storing" veroorzaakt.