Het is misschien niet echt "baby-uitzet", maar wel een aanschaf die we gaan doen vanwege de baby. Eigenlijk ben ik een fotograaf in hart en nieren. Mijn man en ik hebben over het algemeen weinig met filmen. Maar... nu de kleine er is, zie ik toch wel de lol in van bewegend beeld en geluid. Ik maak nu geregeld korte filmpjes met mijn fototoestel. Dat is natuurlijk wel aardig om de familie die ver weg woont toch mee te laten genieten. Maar de kwaliteit is niet best. En dat vind ik toch jammer, aangezien ik deze filmpjes ook wel wil gaan bewaren voor "later". Nu ben ik een beetje aan het rondneuzen op internet. Normaal kan ik wel uit de voeten met kieskeurig, maar daar kom ik nu even niet verder mee. Als ik zoek op camera's met mini-DV kom ik alleen op hele dure exemplaren uit. Dat hoeft toch zeker niet? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Is er iemand die hier meer verstand van heeft die me wat tips kan geven waar ik in ieder geval op moet letten? Of die misschien al goede ervaringen heeft met een camera? Ik wil in ieder geval een camera met mini-dv, zodat ik de filmpjes kan bewerken. We zullen hem vooral binnen gebruiken, dus de lichtomstandigheden zullen niet altijd ideaal zijn. Zoom vind ik minder belangrijk. We willen er niet heel veel aan uitgeven. Maximaal 500 euro, toebehoren (bandjes, extra accu, tasje whatever) inbegrepen. Natuurlijk willen we voor dat geld wel de beste kwaliteit. Oh ja: tips over makkelijke bewerkingssoftware zijn ook welkom. Ik gebruik nu WindowsMovieMaker. Dat gaat wel voor korte clipjes, maar ik heb er ooit iets langers op proberen te maken en dat werd een drama. Verder hoeft de software voor mij niet veel meer te kunnen dan knippen / titels toevoegen en overgangen. Maar dan stabieler dan MovieMaker.