Kinderstoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door danip, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Wij staan op het punt een triptrap te gaan kopen. Het lijkt me een hele handige stoel, alleen vind ik hem super lelijk en super duur. Ik vroeg me af welke kinderstoel jullie hebben en of hij goed bevalt. De Ikea super goedkope stoel heb ik trouwens al, die had ik voor visite met kinderen, maar die kan hier niet aan onze tafel staan. Hij is nogal breed en dan kan de deur niet meer goed open. Dus die wordt het niet.

En vanaf wanneer kan je kindje eigenlijk goed in een kinderstoel zitten? Onze dochter kan heel stabiel zitten met een hand achter haar rug. Zou ze dan al in een kinderstoel bij ons aan tafel kunnen?

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Juist om wat je verteld zou ik haar eerder in de ikea kinderstoel zetten dan in de tripp trapp.
    Bij de ikea stoel kun je er nog makkelijk een kussentje achterzetten bij de tripp hebben ze dan gelijk een open zijkant zegmaar

3. danip

danip Niet meer actief

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Trip trap is een heel fijne stoel. Wij hebben de babyinzet tot bijna 3 jaar kunnen gebruiken en daarin zat ons meisje vanaf het begin dat ze kon zitten goed en dat terwijl ze heel smal is.
    Wat ik wel een nadeel vindt is dat er geen blad bij zit. Je kan ze wel kopen op internet voor 50 euro, daar heb je bijna een complete stoel voor! Zo'n blad is vooral makkelijk in het begin mt de fruit/ groente hapjes als ze nog niet met de avond maaltijd meeeten.
    Later schuif je de stoel gewoon bij aan tafel.

Voor nummer 2 kopen we nu denk ik een andere meegroeistoel met blad.

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Zou kunnen maar houd er rekening mee dat jullie meisje nog 'klein' is ondanks dat ze al redelijk goed met hulp kan zitten
    Ik ben er niet zo van gelijk de tripp te gebruiken als ze nog neit goed zelfstandig kunnen zitten maar dat is voor ieder zijn eigen keuze natuurlijk:) Vandaar dat ik gelijk de ikea met kussen als tip gaf

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    De kinderstoel van de ikea is 58 cm. De stokke 49. Dus een klein verschil, past dat wel?
    Het voordeel is wel dat de stokke een beetje onder de tafel geschroven kan worden. Die van de ikea wat minder.

Voorlopig hoeft je kind nog niet in een kinderstoel lijkt mij. HIer pas met 7 maand. Want toen werden de hapjes pas echt maaltijden. Dus je hebt misschien nog even de tijd.

Hier een stoel van het kruidvat. 40 euro. Lijkt heel erg op de stokke. Past onder de tafel. En als de voorbeugel er af gaat helemaal onder de tafel. Ik vond de stokke te duur en die van het kruidvat is lichter. De stokke vind ik persoonlijk erg zwaar.

7. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Zowiezo mogen kindjes pas in een kinderstoel als ze zelfstandig kunnen gaan zitten, dus niet als je ze neer zet en ze blijven zitten. Dit is heel slecht voor het ruggetje en de heupjes.
    Ook is het zo dat een kindje de voetjes moet kunnen neerzetten in een kinderstoel, dus er moet een plankje onder zitten. Ga zelf maar eens 10 minuten bungelen met je benen. Dat is niet fijn!
    Dus ik zou zeker voor een tripp trapp gaan! je kunt ze zeker tot 4 jaar gebruiken dus ideaal! Een Ikea stoel is leuk voor af en toe 5 tot 10 min maar zeker niet voor altijd. Tenminste dat is mijn mening.. :D

8. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
  9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    je kan ook even googlen op meegroeistoel? Wij hebben de meegroeistoel van prenatal, ben er wel tevreden mee

10. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Die heb ik ook mijn oudste is 5.5 en zit er nog steeds op. Hij blijft er op zitten tot mijn jongste erin moet maar het is een ideale stoel en niet stuk te krijgen.. En helemaal niet duur volgens mij heb ik 70 euro betaald..

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De trip trap passen de beentjes van mn dochter niet in. De oude met de houten beugel wel maar die plastic inzet daar kunnen dr beentjes niet in, vreselijk onhandig. Ik ben dus heel blij met onze lelijke ikea stoel die inderdaad een sta in de weg is.

12. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Wij gaan voor de TripTrap, meteen vanaf het begin. De newborn set daarvoor hebben we al!

13. danip

danip Niet meer actief

Ok, dus ze mag er pas in als ze gewoon echt zelf helemaal stevig zit? Ze is zo bewegelijk in de wipstoel, en ik las net in de lounge weer van een baby die daarin voorover kiepte dus ik vroeg me af of ze er dan nu al in mocht. Maar dat kan dus beter nog niet. Het zou dan trouwens ook alleen met het geven van een fruithapje zijn. Verder ligt ze als ik even mijn handen vrij moet hebben toch wel op een kleed op de grond.

De stoel van Ikea is door de uitstekende poten zo onhandig. Hij steekt net zo uit dat de deur dan tegen een poot komt. Dat kleine verschil maakt hier dus echt wel veel uit. Daarnaast struikelde ik altijd, echt altijd over de poten van die Ikea stoel. Daarom wil ik die dus niet gebruiken.

We wilden sowieso al voor de triptrap gaan, maar nu ik hem zo bestellen begon ik toch te twijfelen of er niet een mooiere of goedkopere stoel is die net zo goed is.

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Voor onze dochter hebben we sinds een paar maanden een Yaris. Bevalt prima!

Voor ons zoontje (en die gebruikten we ook voor onze dochter) inderdaad de vreselijk onhandige potige ikea stoel, maar wat is hij toch vreselijk fijn in gebruik.

15. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
  16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een meegroeistoel van Geuther. Ik vond hem veel mooier dan de triptrap en (iets) goedkoper. Bovendien vind ik het wel fijn dat we een tafelblad bij zit, voor het eerste jaar ongeveer. Inmiddels gebruiken we hem niet meer.
    De stoel zelf is goed. Ook veel makkelijker om te verstellen dan de triptrap. Maar ik ben niet echt tevreden over de lak. Ik zou echt gaan voor een stoel met goede gladde lak. Onze stoel is een beetje 'ruw' gelakt en dat slijt toch sneller.

17. zwendel

zwendel Niet meer actief

18. danip

danip Niet meer actief

Thanx voor de tips! Ik denk dat ik maar gewoon eens naar de babydump moet want blijkbaar is er wel wat keus.

Iemand trouwens ervaring met de Nuna Zaaz?

19. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Vrienden van ons hebben de bloom (fresco?) Supermooi, vanaf de geboorte te gebruiken, maar volgens mij nog duurder dan de Stokke...

20. jupje

jupje Actief lid

26 sep 2011
    164
    0
    0
    Wij hebben de dapper. Erg mooi

Deel Deze Pagina