draagzak/doek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tweety, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    als onze 2e straks is geboren is onze zoon bijna 2. nu wilde we voor de baby een draagzak of doek gaan gebruiken als ons zoontje in de buggy zit wie heeft er een tip en ervaring met een die goed is. het is niet voor elke dag maar als een van ons met beide kinderen weg moet. zie mijn zoontje nog niet netjes naast de kinderwagen lopen als ie 2 is.

2. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Die van baby-bjorn zijn echt super.....Met veel plezier gebruikt.....we hadden eerst een chicco maar daar waren we echt niet over te spreken,vreselijk onding.....succes

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik hou meer van de draagdoek dan van de draagzak ik vind het gewoon veel leuker zitten en dragen en die kan je al van de geboorte gebruiken.

ik heb er zelf 2 eentje van moby wrap en een slen ze zitten allebei hetzelfde vind ik.

ook ik ga het op dezelfde manier als jij doen als onze 2de geboren is.

4. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik lees even vol interesse mee. Ik zit te denken over zo'n premaxx babaybag omdat ze daar in het begin zo heerlijk in kunnen liggen. Maar lees hier en daar dat mensen er last van hun rug van krijgen. Zijn er ook mensen die er goed ervaringe mee hebben?

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Volgens mij kun je beter voor een draagdoek gaan. Kun je veel meer kanten mee op.

Ik heb zelf een lange geweven doek, dat is meer voor oudere kindjes. Als je een baby hebt kun je beter een rekbare doek nemen.
    Even wat info voor je:
    http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... oeken.html

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb hier een premaxx babybag liggen. Kopen voor weinig?
    Ik vond hem alleen fijn toen ons meisje nog echt klein was. Vanaf een maand of 3 ben ik de babybjorn active gaan gebruiken.
    Van die babybag kreeg ik t niet in mn rug, komt denk ik omdat ze dan nog zo licht zijn. (en ik heb n slechte rug) Met die babybjorn active (alleen deze heeft extra steun voor de rug) kan ik ongeveer 1,5 uur met ons meisje rond lopen, dan ga ik t toch echt aan mn rug voelen, maar ze is ondertussen natuurlijk flink zwaarder.

7. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ligt er maar net aan wat je weinig noemt. Hoe ziet ie er uit?

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    laat maar, ik heb er al eentje via marktplaats gekocht

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hier gaat ook de voorkeur naar de draagdoek. Mijn ervaring is die met de tricot slen en dat bevalt met prima.
    Je kan ook eens op de volgende site kijken: www.babylonia.be

10. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb de Tricot Slen van Babylonia. Je kunt deze vanaf de geboorte gebruiken; ik ken iemand die hem voor haar kindje van een jaar ook nog gebruikt. Je kunt hem namelijk op verschillende manieren knopen.
    Voordeel is dat het hele lijfje van je kindje ondersteund wordt en ook dat de doek lekker om je heen zit, zodat de "last" verdeeld wordt.
    NB doe de doek niet te losjes om; dan voelt het niet stevig genoeg.
    Als je even snel de deur uit moet is een draagzak denk ik makkelijker; die doe je net iets makkelijker aan. De doek is gewoon even wennen met aandoen.
    Mijn kindje vindt de doek veel fijner dan de zak. In de zak bungelt je kindje meer.
    Wellicht een keer een doek en/of een zak van een kennis of in de winkel uitproberen voordat je hem koopt. Je kunt ze volgens mij ook vaak via Marktplaats kopen.

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
  12. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    Ik heb draagdoeken, zowel een babysling als een tricot slen.
    voor m'n zoontje heb ik ze beide gebruikt tot hij een jaar of 2 1/2! was en er zelf niet meer in wilde.

Ze zijn beter aan te passen op het postuur van jou en je kind, waardoor je ook minder snel last krijgt van je rug e.d. in vergelijking met veel draag zakken.

Deel Deze Pagina