ab kuur. Lukt niet 3x per dag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamzie, 1 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Owen heeft een antibiotica kuurtje.
    Nu moet ik het 3 keer per dag geven. Echter lukt dat absoluut niet.
    Omdat ie ziek is slaapt ie nu beetje rare tijden. Smorgen wat langer. Met als gevolg dat ik smorgens pas de eerst ab om 9 uur kan geven. Er moet 8 uur tussen zitten. dus om 5 uur de tweede.
    En dan zou ie dus midden in de nacht moeten.
    Maar goed dan slaapt ie. En als je hem wakker maakt dan slaapt ie de hele nacht niet meer.

Zou het erg zijn om maar 2 keer ipv 3 keer op 'n ab te geven? Of zou er minder uren tussen mogen zitten?

2. januari2011mama

25 okt 2011
    62
    0
    0
    Heej!

Toen mijn zoontje AB kreeg (hij was toen 9 maanden), heb ik aan de kinderarts gevraagd of ik hem er 's avonds om 23.00u wakker voor moest maken maar dit hoefde echt niet zei ze, ik kon gewoon de AB verdelen over de uren dat hij wakker was.
    Dus ik gaf het rond 8.00-14.00-20.00
    Ik zou het wel 3xper dag geven, maar dan iets korter op elkaar.
    Succes ermee!

3. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Tijd ertussen mag wel wat korter, gewoon verdelen in de wakkere tijd kregen wij te horen. En anders gewoon ff bellen en vragen, dan weet je t zeker.

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow oke, Hoeveel korter mag dan?

5. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    AB werkt dus het beste als het aantal uren ertussen gelijk is dan is de bloedspiegel constant en kan het ab goed haar werk doen.

En als je gedurende de hele kuur dezelfde tijden aanhoudt dan is dit beter.

Je zou evt 9u- 17u en 23u kunnen doen?

Maar 2x daags geven mag niet dan is het ab te laag gedosseerd en doet haar werk niet.

6. Loe

Loe Niet meer actief

die uren mag je overdag verdelen dus bijv. 9 uur, oh ik zie dat iemand anders dat al geschreven heeft. De ab is heel belangrijk, anders wordt hij niet beter, je hebt het natuurlijk niet voor niets gekregen.... Zo veel mogelijk uren er tussen, zolang er geen 2-3 uur tussen zit is het gewoon prima.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Zoals ze hierboven zeggen gewoon verdelen over de dag. Ik geef wel altijd de eerste dosis dan rond 8 uur en de laatste voor het slapen gaan om 19.00

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij gaven sowieso vroeg in de ochtend, voor het slapen en een keer tussendoor.

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier heeft dochter ook een kuurtje, maar even een vraag, hoe krijgen jullie het er in?!?!

Mijn dochter krijst het uit als ik het haar wil geven, er moet dus ook nog iemand aanwezig zijn om haar in bedwang te houden, want ze maait enorm met d'r armen en schudt d'r koppie alle kanten op om het maar niet te hoeven drinken..

Nou zal het er ook mee te maken hebben dat de eerste kuur die ze kreeg (vrijdag opgehaald) niet goed was (waarschijnlijk iets van schoonmaak/oplosmiddel of iets dergelijks er in?), en dat dus onwijs vies was en echt een beetje brandde op de tong, maar nu dus goede, maar dat krijgen we er ook met geen mogelijkheid in. Door drinken lukt niet (in fles en in gewone beker niet), door een toetje lukt niet. Word er een beetje radeloos van eigenlijk..

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Hier ook een ab kuur. We geven om 8/14/20 we geven het met een spuitje maar hij vind het erg lekker want hij komt zelfs de spuit halen haha

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er moet minimaal 6 uren tussen zitten, korter zou ik niet doen.

12. adi

adi Niet meer actief

Hebben jullie dat van die uren nagevraagd bij de apotheker? Ik heb altijd begrepen dat bij antibiotica, en vooral die met penicilline echt belangrijk is dat er altijd evenveel uren tussen zit. Dus echt om de 8 uur geven.

Wij doen altijd om 7, 15 en 23uur. En als het kind slaapt gewoon slapend geven met een medicijnenflesje. Voor die 3 slokjes hoeft het kind niet uit bed te worden gehaald vind ik.

Deel Deze Pagina