Donorsperma van 1 ziekenhuis meenemen ander ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loek, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb nu in 1 ziekenhuis een icsi poging gedaan, met donorzaad.
    Ik ben me nu aan het verdiepen in de opties en 1 van de opties is.... Een ander ziekenhuis. Al denk ik nu niet dat ik dit wil.. Maar wie weet.. Opties verkennen is niet verkeerd. Maar.. Stel je voor dat.. Mag/ kan ik dan het donorzaad meenemen naar een ander ziekenhuis? Of zal ik dan in een ander ziekenhuis of kliniek opnieuw een keuze moeten maken ( en mogelijk ook opnieuw een intake?)

Weet iemand hier wat meer van ?

2. jazz1979

jazz1979 Lid

23 nov 2011
    83
    0
    0
    Wij maken gebruik van donorzaad van de spermabank van het AMC en mogen dit niet meenemen naar een ander ziekenhuis. Heeft volgens mij met hoge vervoerskosten, opslagkosten en rompslomp te maken ofzo. Bij ons kon het dus niet.

3. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Zijn jullie wel naar een ander ziekenhuis gegaan?
    En als je het zelf zou vervoeren...?
    Ik zit nu in het rijnstate en moest het sowieso vervoeren naar Utrecht...( daar heeft het rijnstate een samenwerking mee) dus dat kan het probleem niet zijn lijkt mij...

4. Staat er niet iets over in het contract wat je getekend hebt? Volgens mij moet het wel gewoon kunnen hoor!

Ik weet van DarkAngel25 dat ze haar donorzaad van Dusseldorf naar Arnhem heeft meegenomen. Misschien kun je haar vragen hoe dat toen gegaan is.

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ja hier ben ik haha

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    we waren gestopt in dusseldorf en ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat we dan ons donorzaad kwijt waren, maar kreeg op een gegeven moment een brief van DD wat we wilden doen met ons donorzaad, Ik heb toen meteen rijnstate in arnhem gebeld met de vraag of wij ons donorzaad daar op mochten slaan, ook met de rede dat wij onze behandelingen daar weer op wilden pakken.

dit was goed, wel met t bijbehorende papier werk, uiteindelijk hebben wij zelf het zaad in dusseldorf opgehaald en naar arnhem vervoerd. was geen probleem allemaal.

ze hadden t daar nog nooit eerder meegemaakt, maar maakte er absoluut geen probleem van gelukkig, we mochten zelfs eerder beginnen met de iui pogingen omdat ze t zagen als t meenemen van een eigen donor, en wij dus niet op een donor hoefde te wachten van de donorbank.

we hebben toen wel een intake gehad en konden vrij vlot beginnen daarna.

als ik jou was zou ik het ziekenhuis bellen en t gewoon vragen. en vragen hoe het in zijn werk gaat.

7. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Dat is toevallig, ik ben in rijnstate onder behandeling! Ik heb ze inderdaad gebeld...en ik mag het niet meenemen... Heb volgens mij ook niets getekend wat dat betreft...wat super dat je zwanger bent! Wat is hg?
    Waarom ben je van Düsseldorf naar arnhem gegaan?
    Ik ben heel benieuwd !

8. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Hier donorzaad meegenomen naar Dusseldorf.Kon toen gewoon gelukkig(we hebben ook al een dochter van dezelfde donor namelijk)

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    loek: wat raar dat het niet mag, bij ons werd er echt geen probleem van gemaakt!
    wie heb je gesproken?

wij zijn overgestapt van dusseldorf omdat we daar al 7 behandelingen gehad hadden, en de 8e 2x afgebroken was. dusseldorf doet op de dag van posi ovutest de inseminatie en dat werkte niet voor mij.. ze zijn daar allemaal heel aardig hoor, maar de behandelwijze paste gewoon niet + dan nog eens de afstand elke keer, en als de nederlandse arts er niet was, was t echt praten met handen en voeten. we hebben nadat iui 8 2x afgebroken was, besloten om een pauze in te lassen.. en toen dus die brief van dusseldorf wat we met t zaad wilden doen..

maar vind het echt raar dat je het zaad niet mee mag nemen, ik zou daar toch nog een achteraan gaan.

10. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yj81, vanuit welk ziekenhuis heb je het meegenomen?
    Darkangel, ik heb het telefonisch aan assistente gevraagd ( weet naam wel maar is misschien niet zo netjes om te noemen) zij zei direct dat dit niet mocht, twijfelde niet.
    Ik kan me voorstellen dat het wel anders is als je al een zwangerschap hebt gehad van die donor. Maar dat is dus bij mij nier het geval ( wel 1 terugplaatsing)
    De 25ste heb ik helaas pas evaluatiegesprek... Ik zal het zeker nogmaals vragen aan gyn. zeker als ze me daar nier verder willen helpen... Waar ik een beetje bang voor ben...

11. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je met icsi of Iui zwanger geworden darm angel?

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    K had trouwens rijnstate een mail gestuurd over het donorzaad meenemen vind wel raar dat ze daar onderscheid in maken. Ik heb in rijnstate iui gedaan. Dus ook zwanger door iui.

13. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @Loek:Wij waren destijds onder behandeling bij het Barrahus,vlakbij Leeuwarden.Hier hebben wij het donorzaad ook vandaan.Deze kliniek sloot(omdat de gyn met pensioen ging)en we hebben toen ons donorzaad opgeslagen in het ziekenhuis in Heereneen.Vanuit daar hebben we het meegenomen naar Dusseldorf.Geen enkel ziekenhuis in NL wilde ons meer helpen omdat het ziekenhuis in Heerenveen geen officiele ivf kliniek is en het zaad niet volgens de regels opgeslagen was.In Dusseldorf was dit gelukkig geen probleem.We hebben al een dochter van dezelfde donor dus ander donorzaad was voor ons geen optie...

14. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
    Ik neem de vraag voor de zekerheid nog mee eind april...

15. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afspraak met gyn gehad en vraag gesteld. Ik mag het donorzaad wel meenemen ( in tegenstelling tot wat me eerder was gezegd door assistente)
    Nu alleen nog ergens 'vast laten leggen' aangezien ze me in dit ziekenhuis niet verder willen behandelen.

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Pfff... Gelukkig!
    Verstandig om dat vast te laten leggen. Helemaal omdat het de ene keer wel en de andere keer niet mag...
    Zou dat graag met en handtekening op papier hebben dat dit 'jouw' donorzaad is.

17. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies! ;)

18. Gelukkig maar! Vind het sowieso iets vaags.. Je hebt er voor betaald, dus het is van jou, toch? Als jij het in je handtasje mee naar huis zou willen nemen zou dat in mijn ogen ook gewoon moeten kunnen.. Maar goed, zo werkt het helaas niet ;)

19. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, heb een beeld ( in handtas mee) nou ik heb er niet voor betaald...dat zou ik dan ( weer) moeten gaan doen. Ik weet niet het in andere ziekenhuizen is, maar hier betaal je per rietje fat je gebruikt 100,00 euro. Dus ik heb nu 100,00 euro betaald... En bij een volgende poging zal dat weer 100,00 euro zijn...

20. Huh? Je hebt er niet voor betaald? Bedoelde je dan dat je het nog niet gekocht hebt voor eerdere behandelingen (dat het zeg maar opgeslagen ligt voor jullie) maar dat je het nu wilde kopen en dan direct meenemen naar een ander ziekenhuis? Want in dat geval kan ik ergens wel weer begrijpen dat ze daar niet aan zouden willen beginnen..

Of snap ik er nu gewoon helemaal niets van? :)

Deel Deze Pagina