varkenshaas met brie en spek

Discussion in 'De lounge' started by linnepinneke, Dec 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Ik wil met kerstavond varkenhaas gevuld met brie en spek maken maarre hoe :( Wat voor spek heb ik daar voor nodig en moet dit in de oven of wat haha
    Ben zo slecht in koken :p

2. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik verzin dit nu ter plekke hoor dus of het echt zo hoort geen idee, ik ben altijd van het uitproberen vandaar :D

Maar ik zou bijvoorbeeld de varkenshaas kruiden naar smaak dan even aanbakken in de pan, af laten koelen en in de lengte doormidden snijden, dan tussen de twee helften in de brie leggen ( uiteraard eerst plakjes brie maken hihihi ) dan de brie wikkelen in ontbijt spek en ongeveer 10min in de oven doen, ik houd altijd van rose dus altijd in de gaten houden.

Tip ! Je hoeft de varkenshaas niet door midden te snijden om te weten of het goed is van binnen, je kan ook een ijzeren pen er in stoppen en deze als je het er weer uit haalt op je onderlip leggen, door te voelen of het koud of warm is weet je hoe de garing van binnen is ..

Nogmaals ik verzin dit ter plekke hoor hihihi :D

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Oooh lekker.... Ik kan ook niet echt koken, maar heb wel vaak lekkere ideetjes haha! Hopelijk komt er iemand met een goed recept!!

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Zou het ook zoals Darlagirl maken.. Is zooooo lekker!!!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

niet in de varkenshaas snijden!!! zooo zonde

gewoon de varkens haas bakken (goed kruiden) dan een dikke plak brie erop en omwentellen in ontbijt spek en dan eventjes onder de grill dat de spek crispey word en de brie zacht

6. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ht water loopt me in de mond, alleen al bij het lezen van de titel hahaha

Share This Page