5 weken sprong

Discussion in 'Baby en dreumes' started by flixbilly, Jan 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Dag dames,

Ik wilde wat vragen. Alex is morgen 6 weken en is precies een week te vroeg geboren.
    Nu is Alex sinds 3 dagen in de middag erg huilerig en wilt het liefst de hele tijd bij je hangen maar blijft dan ook nog doorgaan met huilen. Heeft dit te maken met de 5 weken sprong?
    En kan iemand mij vertellen hoe lang deze duurt?

Niet dat ik het erg vind om hem bij me te dragen maar ik kan er zo slecht tegen als hij huilt. In de wipstoel wordt alex wel rustig en zit dan rustig om zich heen te kijken. En te luisteren naar het muziekje.
    Maar hier kan hij ook niet de hele dag inzitten. En laat ik hem hooguit een half uur per keer inzitten zodat ik even wat kan eten.

Ook lijkt Alex veel te persen maar krijgt dan niet altijd ontlasting. Hij heeft wel minimaal 2 keer per dag een ontlasting luier. En dit is gewone dunne borstvoeding ontlasting. Kan iemand mij vertellen wat ik aan het persen kan doen en wat dit te betekenen heeft?

Groetjes Sabrina

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    het klinkt indd als een spongetje.
    over het persen kan ik niets zeggen maar ons meisje is met 38+6 weken geboren en begin van de week merkte je duidelijk dat ze in een sprongetje zat.
    sinds vandaag gaat het alweer stukken beter en slaapt ze weer goed, laat minimaal 3 uur tussen het eten en is wee vrolijk wakker.
    de eerste sprongetjes duren gelukkig nog niet zo lang haha.
    de sprongetjes vanaf zo'n 8 maanden zijn pas echt een hel haha.

3. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

Sep 5, 2009
    1,019
    0
    36
    Nederland
    Sorry dat ik nu pas terug reageer.

Het was inderdaad een sprongetje want ik heb nu mijn vrolijke manneke weer terug. Gelukkig is het persen ook gestopt.

Bedankt voor je reactie, en we wachten rustig af tot de volgende sprong.

Groetjes Sabrina

Share This Page