even snel!! mag ei al?

Discussion in 'Voeding' started by elsie22, May 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mag een baby van bijna 11 maanden eigenlijk gekookt ei hebben? wilde dat bij de spinazie doen maar weet niet zeker of hij het mag hebben.

2. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    volgens mij wel, zit ook in bepaalde 8 maanden potjes..

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hangt er van af. Bij kinderen die nogal allergisch zijn wordt vaak gezegd om tot na de verjaardag te wachten. Anders kan het dacht ik vanaf een maand of 9.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb er een klein beetje doorheen gedaan, hij is verder niet allergisch dus dan kan het dus wel:)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, als in het gezin geen allergieën voorkomen dan kun je het gewoon proberen. Wel goed kijken hoe een kind hierop reageert.

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

Heb ik wel gedaan hoor, ze vind het heerlijk! Ei ei!

7. mama32

mama32 Bekend lid

Mar 14, 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Ik mocht hier van t cb vanaf een half jaar een half gekookt ei geven.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,029
    6,778
    113
    zuid-holland zuid
    het moet wel hardgekookt zijn!

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    In het kookboekje van AH, Opperdepop, staat een recept vanaf 7 maanden met ei..:)

10. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Dit hoeft niet altijd.Bij ons geen allergieen,dus de oudste ei gegeven,meteen een reactie erop.Dit bleef totdat ze 2 was.
    Dus bij de jongste ga ik pas met 2 ei geven

11. fafje

fafje Niet meer actief

dochter van mn vriendin at ook al vroeg ei...haar vader heeft allerlei allergieen...geen reactie..

ik heb allerlei allergieen, maar hij tot nu toe nog nergens ehct op gereageerd....toch maar tot 1 jaar wahcten1?

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Daar valt echt geen zinnig woord over te zeggen.
    Ik ken kinderen die ruim na hun verjaardag pas ei kregen en die daar fel op reageerden, zonder daarvoor al te veel reacties op eten gehad te hebben, en even goed kinderen die het vanaf een maand of 9 probleemloos aten.

Beetje kwestie van zelf proberen aan te voelen wat een goed moment is.

13. fafje

fafje Niet meer actief

ja precies, bijv dat ik dan kan beginnen met een hapje/kwart ei..en dat dan 1x in de week ofzo en dan langzaam opbouwen...kijken of er een reactie is

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En in die week verder totaal geen nieuwe dingen aanbieden, anders weet je niet waar de reactie van is als er een reactie komt!

15. adi

adi Niet meer actief

Heeft hij al dingen gehad waar een ei in verwerkt zit? Bijv een stukje pannenkoek, of eierenkoek?
    Misschien dat je dat als eerste kunt geven, en als dat goed gaat de week erop een hapje ei geven.

(Aldin heeft ei pas na zijn verjaardag gehad en kreeg daar enorme buikpijn van. Maar hij kan wel alles waar ei in verwerkt zit, wel goed verdragen)

16. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Ik wilde voor mijn kleine man van 9 maanden ook spinazie maken.
    Kan je dan gewoon een paar deelblokjes nemen uit de vriezer, die ontdooien en opwarmen en mengen met aardappels?

17. adi

adi Niet meer actief

Ja dat kan. Ik zou het alleen even laten pruttelen op een beetje olie en laag vuur. Ik vind diepvries spinazie niet gaar genoeg voor een baby, als je het alleen opwarmt.

Ik laat het ontdooien op een laagje olie en laag vuur. Daarna boeg ik een scheutje kookroom erbij en laat het 10min pruttelen.

18. fafje

fafje Niet meer actief

oh nee nog niet! dat is idd mss beter om eerst te kijken heo dat gaat..en dan een hele eierkoek laten eten of pannekoek!?

er is geen haats ofzo..maar voor de variatie op zn broodje ofzo

@spinazi, ik heb het deze week gegeven, die diepvriesblokjes, wij eten het bijna nooit en anders wilde spinazi, ik heb het egwoon in een klein laagje water op gewarmd...proefde wel gaar (?)

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier ook gewoon diepvries spinazie het proefde idd gewoon gaar.

Share This Page