Dag dames, Ik hoop dat hier iemand is die dit weet.... Wij hebben uit een eerdere icsi poging een cryo in UZ Gent. De hele behandeling werd vergoed door mijn vorige verzekering. Inmiddels ben ik gewisseld van verzekering. Weet iemand hoe het dan zit met vergoeding van het cryo traject?? Valt dit nog onder mijn oude verzekering of moet ik nu bij de nieuwe verzekering informeren? Tevens zal ik in Gent wel een nieuw ponsplaatje moeten laten aanmaken? Ik begin nu spijt te krijgen van de wissel, had daar helemaal niet bij stil gestaan.
Het cryo traject geldt weer als "losse" behandeling.. de rekening komt op het moment dat je hem laat terugplaatsen dus die gaat onder je nieuwe verzekering vallen. Ponsplaatje weet ik eigenlijk niet.. Ik denk dat ze het gewoon in hun systeem aanpassen. Je zal wel nog dat gele formulier opnieuw moeten tekenen verwacht ik, want dat verschilt per verzekeraar.
Het valt inderdaad onder de nwe verzekering. Hebben zij een contract met het UZ? Bij het onthaal in het zkh zul je opnieuw formulieren moeten invullen. Denk ik... Anders zou je ze kunnen bellen? Succes!
Bedankt voor de info! Ik weet eigenlijk niet of zij ook een contract hebben met Gent. We zullen wel weer op tijd er heen gaan en bij de receptie melden. Ik weet van de vorige keer nog wel dat dat veel tijd vergde en best een rompslomp was. Zie daar best tegenop, maar het moet dan maar.
Ja het onthaal, soms ben je gelijk aan de beurt en soms duurt t heel lang. Ach alles voor het goede doel toch?
Ja, dat is ook zo! Alleen hebben wij het de vorige keer niet zo getroffen met diegene achter de balie, die had er een beetje een puinhoop van gemaakt. Ik hoop maar dat zij deze keer niet werkt. Inmiddels weet ik wel dat mijn nieuwe verzekeraar ook een contract heeft met UZ Gent, dus dat scheelt (hoop ik)!
Mijn ervaring is dat het inschrijven idd wel even wat tijd kost, maar we hebben verder geen enkele nota gezien. Muv de medicatie. Ik hoop dat het nu allemaal wat soepeler verloopt voor je.
Het bleek allemaal erg mee te vallen deze keer. We waren meteen aan de beurt (goede timing, want een kwartier later zat de wachtruimte bijna vol!) en hadden een zeer behulpzame meneer aan het onthaal, die alles snel en duidelijk geregeld heeft. Ik moet nog formeel goedkeuring vragen aan mijn verzekeraar, maar ze hadden telefonisch al aangegeven dat dit geen probleem moet zijn. Je bent er toch wel even mee bezig en nu maar hopen dat het allemaal de moeite waard is en we binnenkort een mooie cryo mogen ophalen, die het ontdooien gehaald heeft.
Wat fijn dat het goed en snel afgehandeld is! Was het toevallig een man die moeilijk loopt? Hij heeft ons ook snel en goed geholpen! Op naar de cryo!!!!
Ik weet wie je bedoelt! Die man heeft zich er de vorige keer mee 'bemoeit' toen die mevrouw er niet uitkwam met haar formuliertjes en vragen en daarna ging het pas beter! Deze keer werden we door een andere meneer geholpen. Pffff, vind het nu wel een beetje spannend worden. Gisteren ovu tests gehaald en vrijdag langs de apotheek voor pregnyl. Zo stom dat ik er toch weer zo mee bezig ben na bijna 3 jaar en weet dat de kans, dat er een tp plaats gaat vinden en ik hier ook nog zwanger door raak, bijna nihil is, maar dan nog. Blij als ik het allemaal kan afsluiten.
Bij elke tp is er een kans toch? En het zou raar zijn als je er niet mee bezig zou zijn toch? De moed mag je verliezen,maar hoop moet je houden!
Ja, klopt helemaal! Maar bij mij treedt dan altijd zo'n raar soort zelfbeschermingsreflex op. Ik probeer mezelf in te praten dat het toch niks wordt in de hoop dat ik dan minder teleurgesteld ben als het inderdaad zo is. Helpt alleen voor geen meter.
Wat lief, dank je wel! Jij hebt ook al een lange weg achter de rug. Ik hoop dat je net zo veel geluk hebt in Gent als ik had! De Belgen kunnen voor mij niet meer stuk!
Zelfbescherming, ja dat werkt inderdaad niet) herkenbaar Flo, mag ik je vragen waarom je na icsi teruggaat naar iui? Deze vraag staat ook op mijn lijstje voor de arts volgende week. Thanks