Traktatie geboorte broertje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama van Isabella, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ik ben alvast bezig om traktaties te maken voor onze dochter wanneer haar broertje wordt geboren. Het is erg leuk geworden al zeg ik het zelf.
    Ik heb een rubber eendje gekocht. Daaromheen doorzichtig celofaan. Dichtgeknoopt met wit en blauw lint en op blauw (dikker) papier een hartje uitgeknipt met daarop de naam van haar broertje en die aan het lintje vastgemaakt.
    Nu wil ik alleen nog iets van snoep erbij trakteren. De eendjes zijn dus al verpakt in het celofaan. Ik kan het alleen maar niet bedenken :( Ik wilde de eendjes eerst rondom op een dienblad zetten en dan langs de rand van die spekbollen in blauw en wit. Dat is natuurlijk zo gepiept en kan mijn vriend wel klaarmaken vlak voordat ze gaat trakteren. Maar al mijn dienbladen zijn te klein omdat er toch zo'n 17 rubber eendjes op staan :D Heeft iemand anders misschien nog een leuk ideetje?

2. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Een grote paraplu, en ze daar aan hangen? Een collega van mij heeft dat een keer gedaan met de traktatie van haar dochters verjaardag op school! Ik heb er foto's van gezien en het zag er erg feestelijk uit!

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Snoepstokken met leuke blauwtinten? Deze kan je in een mooie vaas steken. Wij hebben dit met de geboorte van onze dochter gedaan en ik moet zeggen dat wij heel wat leuke reacties gekregen hebben van zowel ouders als kinderen. Het is wel een beetje werk maar toch een plezant klusje.

4. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Das wel een leuk idee. Maar die eendjes dan? Die wil ik namelijk toch graag gebruiken.

5. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Die eendjes krijgen ze er ook bij hé, misschien is het mogelijk om kleine snoepstokjes te maken en die dan te bevestigen aan de eendjes ofzo. Dan heb je een eendje en een lekkere versnapering.

6. jonibra

jonibra Niet meer actief

Kun je mischien in het midden van het dienblad (tussen de eendjes) geen vaas zetten met daarin dan snoepstokken of evt soepstengels waarvan je de helf die er uit steekt eerst in de glazuur en dan in de blauwe muisjes gedoopt hebt?

Liefs Deb

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had chocolaatjes gemaakt met witte en roze muisjes erin. Chocola smelten in de magnetron, met een lepel rondjes gieten op bakpapier en de muisjes erop strooien en de chocola weer hard laten worden (daarna in een afgesloten bakje even in de koelkast).

De kinderen kregen een zakje met daarin een mini badeendje en 2 chocolaatjes (1 witte en 1 melk) verpakt in cellofaan en aan het zakje een kaartje: Hoera, vanaf nu ben ik niet meer in mijn eentje, want mijn kleine zusje Lisa is geboren! Eva

Ik had alles met 37 weken al helemaal klaarstaan, Eva heeft geholpen met het maken ervan :) (eendje en chocolaatjes in het zakje doen ;))

Op ons kdv geven ze snoepgoed als chocola altijd mee naar huis, dus we hadden ook lange vingers (die geven ze dan wel) en boter en muisjes meegegeven. De kinderen konden de lange vingers dan door de boter halen en daarna door de muisjes!

8. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    wat een leuk idee van die badeendjes:p

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    oeh goed topic, had ik echt nog niet aan gedacht!
    Slim ook om iets te doen wat je ruim van voren kunt maken!

10. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Bij de sligro hebben ze chocolade munten met blauwe of roze omhulsel met it's à boy of it's à girl erop.

Deel Deze Pagina