Wie o wie is er zwanger geworden tijdens de borstvoeding?! Ons kleine frummeltje krijgt nu al 4 maanden volledige borstvoeding en ik wil dit voorlopig nog wel even volhouden! aangezien de eerste zwangerschap 3 jaar op zich heeft laten wachten, gebruiken we geen anticonceptie en we zien wel hoe het loopt..! Nu ben ik vorige week weer voor de eerste keer ongi geworden.. Hoe snel waren jullie weer zwanger? En was je van de 2e sneller zwanger dan de eerste? Aan de ene kant wil ik nu niet zwanger zijn, maar aan de andere kant omdat het de eerste keer zo lang duurde om zwanger te worden gaat het heel erg tegen mn gevoel in om anticonceptie te gebruiken..
Hoi, ik spreek niet uit eigen ervaring. Maar mijn beste vriendin is van haar dochter zwanger geworden tijdens borstvoeding. Bij de eerste hebben ze eerst ruim een jaar geprobeerd en daarna na 2e Iui zwanger van nummer 1. Van nummer 2 was ze 4 maanden na de bevalling zwanger. (Ook nog met voor het zingen de kerk uit) Het kan dus zeker!
je kan wel weer zwanger worden. ik heb 6 maanden bv gegeven en ik gebruikte de temperatuur methode om te weten wanneer mijn eisprong was (zodat we wisten wanneer we een condoom moesten gebruiken en wanneer het weer zonder condoom kon). maar het idee van niet zwanger worden tijdens bv is dat je dan geen eisprong hebt. en omdat ik dus temperatuurde kan ik met zekerheid zeggen dat ik gelijk weer een eisprong had elke maand. Dus de kans bestaat dat je zwanger wordt.
Bij de eerste was ik pas na twee jaar zwanger. Na de bevalling geen AC gebruikt om dezelfde reden als jij, en ook ik kreeg na 4 maanden weer een cyclus (gaf tot 6 maanden volledige BV). Weer 2 maanden later was ik opnieuw zwanger. Dus hier is het inderdaad veel sneller gegaan de tweede keer.
Mijn zusje en ik schelen 10,5 maand mijn moeder gaf mij nog bv en had nog geen menstruatie gehad. Het heeft 3 jaar geduurd voordat ze zwanger waren van mij ( en mijn tweeling broertje of zusje die na 3 maanden in mijn moeders buik is overleden ) en maar 6 weken nodig om zwanger te worden van mijn zusje. Dus kan wel degelijk
Ik was bij volledige bv na 6 wkn voor het eerst weer ongesteld. Na 6 maanden was ik bij nog steeds volledige bv (bewust) weer zwanger. Wel beide keren in ronde 1.