Even spammen! Baby parkieten!

Discussie in 'De lounge' gestart door Vagans, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat leuk om te zien!

2. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Lieff!! :)

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oww wat gaaf!

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat bijzonder om te zien! Kun je ze eigenlijk oppakken als ze zo klein zijn?

5. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

♥♥♥, zo lief!!!

6. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

bijzonder mooi zeg zulke jonge parkieten, leuk dat je er zo van geniet!!!

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Betreft t oppakken, meningen verschillen heel erg.

Dus ik heb het opgezocht en de mening van een mede parkieten houdster gevraagd en een beetje mijn eigen gevoel gevolgd.

Sowieso pas wanneer de veren echt komen en de oogjes open zijn, en inzette vooral heel erg of mama niet te gestresst zou raken, papa en mama zijn namelijk niet tam.

Maar het gaat eigenlijk heel goed zo, ik pak ze ook 1 voor 1 zodat mama nooit in een leeg nest zit!

Ik hoop maar dat het het goed doe zo, ik wil het voor de diertjes zo leuk mogelijk houden! En tuurlijk voor mezelf en mn gezin ook. M'n kleine meisje is er helemaal gek van en mag ze ook graag knuffelen! Kan ze heel goed want we hebben ook jonge diamantduifjes gehad dus ze is het wel gewend die baby beestjes!

8. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Wat ontzettend leuk om te zien.

Hier een kamervoliere met 4 parkieten waar nu ook een eitjes heeft gelegd,zag het gister toen we thuiskwamen van weekend weg.

Maar hoeft dus lang niet zo te zijn dat ze bevrucht Zijn zie ik nu.
    Weet ook niet wie de vader is zeg maar.
    Pop zit regelmatig in het blok maar zie er eigenlijk geen mannetje ingaan.
    Zitten er wel af en toe 2 naar binnen te gluren.

Maar kan ik die eitjes ook eruit halen om te kijken qua bevruchting,of stoot ze het dan af.

Ook kan ik er moeilijk bij dus moet het hele blok dan uit de kooi halen,Ou dit niet te stressvol worden voor ze.

Hoop zo dat er wat uitkomt. En dat ze net zo leuk worden als die van jou.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

De eitjes zijn in t begin vaak een beetje doorzichtig en moeten melk achtig worden. Dan zijn ze bevrucht.

Ik heb hier ook t broedblok moeten verhangen toen de jongen voor het eerst gepakt konden worden, popje was ze wel ff kwijt...

Misschien kun je gewoon even opschrijven wanneer ze gelegd zijn en dr broedtijd in de gate houden en als ze niet uit komen en te ver over tijd zijn weghalen.

Vaak is het zo dat echt verliefde paren eerder bevruchte eieren leggen dan niet verliefde parkieten.

10. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    mooi om te zien !!

babyvogels heb ik nog niet meegemaakt..

wel vroeger een nestje rittens.. en een nesje hamsters .. ook heel mooi om te zien.

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja al dat kleine spul is zo lief. We hebben hier ook nesten zebravinken en diamantduifjes gehad. Ook super lier! De duifjes hebben nu weer eitjes liggen.

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wij genieten heel erg van de knuffel momentjes!

2 viel bijna bij me in slaap. T was ook wel een lekker warm plekkie hahahahaha.

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

Zo lief, zo lief, zooooooo lief! Hahahahaha

14. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    prachtig!

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Tis ook zo leuk dat je al zulk verschil ziet.

1 is lichamelijk wat sterker en wat wilder, 2 is wat rustiger en die hoor je dan wel weer geluidjes maken.

Heel lief.

16. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ahhh wat liefffff..

17. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Super schattig! Leuk om ze al zo jong te hebben. Nu kun je ze heel erg tam maken :).

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja dat is wel de bedoeling!

Al zitten ze buiten en zijn de ouders niet tam dat heeft ook zeker wel invloed op ze.
    We gaan van de zomer een mooie grotere volière bouwen waar ik in zal kunnen staan en dan hoop ik nog makkelijker met ze te kunnen knuffelen.

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Jong 2 vandaag :D

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Jong 1 vandaag :D

Deel Deze Pagina