mama meppen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cam, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Mijn dochter slaat me sinds een week.

Ze is bijna 16 maanden en uit het niets kan ze me ineens een tik verkopen. Soms op mijn arm, maar ook vaak in mijn gezicht.

Ik pak haar handje altijd vast en zeg dan "nee", of "auw!, nee" maar ze maakt er echt een spelletje van. Het lijkt wel of ze het leuk vind om me te slaan :confused:

Je hoort wel eens dat mensen terugbijten (niet keihard natuurlijk) als hun kind bijt, maar ik vind terugslaan helemaal niets. Negeren helpt ook niet, gaat ze juist door.

Heeft iemand ervaring met slaan en is boos "nee" roepen duidelijk genoeg, desnoods dat je dat tig keer moet doen voordat ze er mee stopt.

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Lees even mee.
    Mijn zoontje vindt het de laatste paar dagen ook erg leuk om me te knijpen.
    Als ik 'auw' roep dan begint hij keihard te lachen :( en boos 'nee' roepen heeft ook weinig zin dan lacht hij net zo hard :rolleyes:

3. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Maud vindt het onzettend leuk om de afstandbediening te pakken, hoe harder we nee zeggen, hoe harder zij begint te lachen :(
    Ik gaf haar eerst een tikkie over d'r vingers, maar daar zit ze niet zo mee.
    Ik pak haar nu aan haar armen vast, kijk haar aan, zeg nee en zet haar weg op een vast plekje. Of dat werkt...we zullen zien. Pas als ik haar blijf vasthouden, begint ze te jengelen. Je moet wel iets doen...als je helemaal niks er op uit doet, gaat ze straks denken dat het gewoon mag...

4. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    he Chantalk

Doet jouw zoon dat ook bij anderen of alleen bij jou?
    Mijn dochter slaat alleen mij, mijn vriend of andere familie leden / kennissen of vrienden hoeven het niet te ontgelden :cry:

Mijn ego heeft wel een beetje een deuk opgelopen :)

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Anne, ja dat doen wij ook. Eerst een tikkie op zijn vingers (afstandsbediening is namelijk erg leuk om mee te gooien :rolleyes: ) en als dat niet helpt oppakken en ergens anders neer zetten.

Cam, heb net even aan manlief gevraagd of Luca hem ook al eens heeft geknepen en dat doet hij dus niet :( anderen sowieso niet (heb ik tenminste nog nooit gezien) Wel de honden slaan is een erg leuk spelletje :confused:
    Hij kneep me laatst een keer per ongeluk en daar reageerde ik op met 'auw'..dat was natuurlijk wel heel erg leuk. Ik denk dus dat hij het daarom alleen bij mij doet.

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier nog 1! Soms uit enthousiasme, maar ook uit boosheid.
    Ik spreek hem streng toe en zet hem weg. Of het helpt, geen idee, denk niet dat hij er veel van snapt. Maar niks doen? Nee, dat never nooit, dadelijk gaat hij alles en iedereen slaan!

kus miek

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad consequent blijven door auw/nee te zeggen en te laten merken dat je dit niet pikt. Bovendien zou ik hem/haar ook gewoon wegzetten (bijv. op de grond) weglopen en erbij zeggen, als je mama slaat is dat niet lief en gaan we niet samen spelen. Na een paar minuten teruggaan en een dikke knuffel geven en zeggen dat je hem/haar heel lief vindt nu hij/zij niet slaat.
    (of iets in die trant) ;)

8. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Het is een fase, en hij gaat weer over. Ze beseffen nog niet dat ze je pijn doen en vinden de reactie wrs pijnlijk, het is denk ik niet persoonlijk bedoelt. Soms zijn ze ook gefrustreerd doordat ze zich verbaal niet kunnen uiten.

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars doet t ook. ik ga pruilen en doe of ik huilen moet en zeg mama au, en dan krijg ik een kusje. als ik boos word gaat hij lachen....

10. goudlokje

goudlokje Actief lid

2 mei 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    ze proberen juist dit soort dingen uit bij degenen waar ze zich het meest veilig voelen, dus niet gekrenkt zijn maar juist gevleid.
    (blijft niet leuk)
    Ik zetten mijn zoontje ook altijd even apart en gaf geen aandacht aan hem. Nou dan is dat spel dus niet zo leuk meer.
    Maar ja duurt wel even voordat ze t snappen hoor.
    Pas met 3 jaar beginnen ze te begrijpen dat anderen ook gevoel hebben en gaat t egoistische (klinkt zo naar) eraf.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik zeg nee, je mag mama niet slaan (of knijpen, bijten, aan mijn haren trekken) en zet haar gelijk op de grond en loop weg.

12. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Giovanna heeft dit ook heel lang gedaan en niets hielp. Tot ik haar weg ging zetten als ze me weer eens een tik gaf. Dan zei ik Nee Giovanna ga nu maar even weg bij mama. Dan zette ik haar zo dat ze even niet naar mij kon. En dat heeft wel geholpen.

13. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    hihihihih ons zoontje is pas 7,5 maand maar trekt vaak aan me haren of knijpt me in me neus.
    soms doet het zo zeer dat ik in eens au gil zeg maar en dan gaat hij heel hard lachen.
    of als ik boos op de hond word als hij blaf en ik me stem hef op de hond en hem naar zijn plaats wil sturen gaat hij ook heel hard lachen.
    ze vinden het volgens mij leuk als je boos word of je stem heft.
    nou volgens mij krijg ik met lucas nog heel wat te stellen dan als ik dat zo hoor hihihihi :rolleyes: .

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik zei consequent 'nee' en zette hem vervolgens 30 seconden op de gang. Huilen natuurlijk. Als ik de deur weer opendeed zei ik waarom ik hem op de gang had gezet. 'slaan mag niet', 'slaan is au', bijvoorbeeld. En dan maakten we het weer goed met een kus.

15. randi

randi Niet meer actief

dit is een fase dat veel peuters doormaken ( niet zo leuk voor de mama natuurlijk) je kan der het beste op reageren door en dit is wel belangrijk op zijn hoogte te gaan zitten en met een neutrale ( en niet boze stem) te zeggen dit is niet leuk dat je mama pijn doet om hem/haar daarna even in time out te zetten gedurende een minuut per jaar dat het kind oud is dus op 16 maand 1 minuut. die time out kan bv het park zijn of op een stoeltje maar de bedoeling is dus echt wel dat je je kind gedurende die tijd volledig negeert ook als die bv van de stoel gaat. na die tijd ga je er terug naar toe en leg je gewoon uit dat ie in time out zat omdat die mama pijn deed en zij dat niet flink vind. als je die methode volhoudt gaat het blijkbaar na enkele weken zo over. dit is de meest gebruikte strafmethode ( ook voor andere dingen dus die niet mogen) die gebruikt wordt door kinderpediaters. succes ermee

16. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    Mijn dochter deed vroeger hetzelfde en gelukkig hoefde ik alleen maar te doen alsof ik ging huilen zodat zij het zielig vond en me omarmde en mama kusje zei, daarna heeft ze het eigenlijk nooit meer gedaan, denk dat dat meer in druk heeft gemaakt dan wanneer ik haar een tik zou hebben teruggeven of wat dan ook.

17. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    jup hier ook, en ook ik had het idee dat ik eigenlijk de enige ben die de klappen vangt ;)

eigenlijk best vor l*l als je op een ander bent en je kind mept je!

misschien moet ik ook eens gaan huilen of haar in een hoek gaan zetten!

18. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    dat heeft ze hier ook heel erg gedaan mama slaan
    ik zette haar altijd op haar stoel neer en later liep ik naar haar toe en legde uit waarom ze daar zat en na een paar keer dat gedaan te hebben was het goed
    voor mijn gevoel wekrt terug slaan of knijpen alleen maar averechts ik zie dat net als kusjes geven als ze jou een kusje geeft geef je een kusjes terug in mijn beleving als je ze dus terug gaat slaan denken ze dat het goed is zeg maar
    kunnen jullie het nog volgen?:)

19. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    En daarnaast: als je zelf een tik teruggeeft en tegelijkertijd zegt dat slaan niet mag, kan ik me voorstellen dat dat verwarrend is voor een kind. Want je doet zelf hetgene dat volgens jou niet mag.

20. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hmmm mijn dochter is nog een stuk jnger maar die mept me nu al keihard in mn gezicht. Maar dat is meer uit enthousiasme volgens mij. Ze is dan helemaal blij en begint fijn op mijn neus in de beuken. Mijn moeder heeft ze serieus gewoon een blauw oog geslagen. Daar wil je geen ruzie mee krijgen later volgens mij :evil: . Dat wordt nog wat als ze wat groter is...poeh! :)

Deel Deze Pagina