Even spuien, brutale kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Salsera, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nee, ik was iig niet zo braaf.. Iedereen vraagt ook "waar de ouders zijn in deze situatie", maar ik (en vriendjes) deden de meeste dingen stiekem.

Ts, vooral niet te kwaad reageren.. Wij gingen vroeger juist vaak bij die boze mensen belletje trekken, was spannender dan bij mensen die niks zeiden en gewoon de deur weer dicht deden.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja dat vroeg ik dus ook. Kunnen ze scherpschutters worden later of zo.
    Ze bakken er in ieder geval nog niets van :D

3. tuc

tuc Niet meer actief

haha nou das nog een gelukje dan

4. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    belletje trekken en al dat soort gein deden wij vroeger ook
    en dan vooral bij diegene die gelijk bij de deur stond en zich er het meest over kon opwinden :)
    dus ik zou zeggen laat lekker gaan dan is de pret er snel van af.

5. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Belletje lellen, ik denk dat bijna ieder kind dat wel is gedaan heeft. 1x in de zoveel tijd vind ik het ook niet erg.
    Wij wonen in een appartementencomplex, waar heel veel ouderen wonen, en de laatste 2 weken is het bijna elke dag weer raak. En niet 1x bellen, maar rustig de bel een minuut ingedrukt houden. Toen ben ik wel naar beneden gelopen.

Mijn vriend heeft vorig jaar een paar jochies gesnapt, toen gooide ze ook waterballonnen door de brievenbus. Hij is toen mee naar de ouders geweest, de meeste vonden het niet kunnen, maar 1 vader die werd boos, want zijn zoon mocht zijn vriendje niet verlinken:( Toen heeft mijn vriend gezegd dan moet je niet raar opkijken als jij ook een paar waterballonnen door de brievenbus krijgt, toen mocht hij het adres wel geven.

Elk kind gaat uiteindelijk een keer grenzen opzoeken, wat ook niet erg is. Alleen ouders kunnen tegenwoordig nogal heftig reageren, en dat is een beetje jammer.

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Whahahahahaha ik zie me al gaan:D

Ik vind dat kattenkwaad juist heerlijk, onbezorgd kind zijn, niet na hoeven denken en gewoon doen!

Ik heb het niet over vandalisme en dergelijke...

Wat er al werd gezegd, het zijn vaak de volwassen die het erger maken..

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Waha....volgens mij heb je idd een compleet vertekend beeld. :D

De criminaliteits cijfers zijn in mijn woonland de laagste ter wereld (kan als vrouw overal 'snachts lopen alleen; kan mijn laptop onbeheerd achterlaten als ik 100m verderop wat te drinken bestel; hoef niet bang te zijn dat er perverts aan mijn kinderen gaan zitten etc. etc.) 99% van de leerlingen haalt hun middelbare schooldiploma, werkloosheids percentage is ontzettend laag. Tja....als je dat 'serieus' noemt dat dan wel weer ja. ;) Ikzelf vind het alleen maar héél prettig.

Ik had het hierboven dus dus niet over echt onschuldig kattenkwaad maar over vandalisme en ouders die geen enkel idee hebben wat hun kinderen uitspoken en verder ook geen vat hebben op hun kinderen en geen doelen voor hun kinderen hebben. Dat zie je hier niet of nauwelijks dus in die zin zijn ouders misschien wat 'strenger' dan in jouw belevingswereld maar dat sluit prima aan bij wat wij wel en niet willen voor onze kinderen. 'Work hard, play hard' wordt hier met de paplepel ingegoten en los van de verschrikkelijke 'Tigermoms' (klein percentage) die hun kinderen naar de vernieling helpen is er meer dan voldoende tijd voor de kinderen om lekker rond te hangen en niets te doen. Wij vroegen de oudste laatst óf hij weer terug zou willen maar Nederland en hij zei volmondig 'nee alsjeblieft niet!' Hier alleen maar happy kids dus! :)

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh ja, da's waar. Ook nog gedaan idd. ;)

9. tuc

tuc Niet meer actief

nou zoals ik zei vind ik vandalisme ook een grote no go. En ik vind scholing ook belangrijk, maar minder extreem dan daar denk ik....hoorde jou eens wat zeggen over de schooldagen en dan op jonge leeftijd al een paar uur huiswerk per dag...vandaar dat ik mij afvroeg of ze nog wel tijd hebben om te niksen...

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Waar woon jij in Azië precies dan Nikki :)
    *maakt verhuisplannen*

11. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Kinderen die dit soort dingen doen zijn van alle tijden. Alleen ouders die zich ermee gaan bemoeien zijn wel heel ergerlijk. Dat zijn ook van die ouders die verhaal komen halen bij meester of juf waarom hun kind een onvoldoende heeft gehaald, ipv dat t kind zelf op zn donder krijgt omdat ie niet geleerd heeft.

Sommige dingen, zoals appels naar iemands hoofd gooien of kastanjes tegen de ramen, zou je wat van moeten kunnen zeggen. Belletje lellen: Ach laat ze toch, wie deed dat nou niet? (ben zelf vroeger een keer achterna gezeten door een man met een bezem, die al twee keer de deur had open gedaan en bij de derde keer ons verstopt zag zitten achter de struiken :D)

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Stuur je een pb, wil graag anoniem blijven. ;)

13. misa

misa Niet meer actief

Ik vind belletje trekken, pijltjes schieten (bij iemand door een open raam oid), een touwtje aan een portemonee,gewoon onschuldig kattekwaad. Allemaal gedaan hier....... :D
    Maar stenen tegen de ramen of tegen autos gooien oid...? Nee dat vind ik niet onschuldig meer.

Ja en die ouders die niet willen zien dat hun kind niet heilig is..... Vind ik ook erg jammer. Daar ga je de mist mee in denk ik. Die kinderen gaan steeds een stapje verder, want op de manier krijgen ze geen grenzen.

14. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

In het telefoonboek kijken op zoek naar een telefoonnummer van een heer (de) Haan en als hij opnam vragen of mevrouw Kip ook thuis was. Serieus....hilarisch vonden wij dat ;).

15. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Dit vooral. Kattenkwaad is niet erg (zolang het binnen de perken blijft), maar als je er genoeg van hebt moet je dat gewoon aan kunnen geven mij de ouders, zonder dat ze meteen dreigen om je de kop in te slaan.

Gelukkig gedraagt de jeugd zich hier ook voorbeeldig. Soms moet ik weleens langs een groepje 'hangjongeren' en dan denk ik automatisch al: oh nee hè. Maar nee hoor, het enige wat ze doen is: ze stoten elkaar aan en zeggen: "Hey joh! Ga eens aan de kant! Die mevrouw wil er langs..." Zo schattig... :)

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hiervan zou ik persoonlijk een melding maken bij de wijkagent...

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik heb vroeger ook nog wel eens wat kattenkwaad uitgehaald en mijn kinderen zijn ook niet altijd brave borstjes, maar dingen kapot maken of een grote mond geven, daar kan ik slecht tegen. Ik verbaas me er regelmatig over waar sommige kinderen allemaal mee weg kunnen komen, ouders die nergens wat van zeggen of nog irritanter die ouders die beweren dat hun kind nooooooit iets stouts doet.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb wel eens poep in een krant gedaan en die aangestoken voor de deur gelegd en aangebeld..

Dat Was toen hilarisch, nu denk ik, arme man met de stront op zn schoenen en broek :(

19. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Jeetje wat vervelend!!

Niet teveel op ingaan

Vinden kinderen geweldig

20. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Dat heb ik ook gedaan vroeger, leuk! Mijn vader leerde me de pijltjes te draaien van blaadjes tijdschriftpapier :D

Deel Deze Pagina