Even spuien, brutale kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Salsera, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ouders van iedere generatie houden/hielden hun kinderen de hand boven het hoofd. Wederom: lees 'Dik Trom', die werd ook continu door zijn ouders in bescherming genomen ;)

2. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ts ik zou ze gewoon even stevig aanspreken en laten merken dat als ze het nog een keer doen je het er niet bij laat zitten.

Voor de rest, spreken jullie die kinderen dan nooit aan?

Hier was laatst een buurjongen vol trots met de zaag van zijn vader (had hij stiekem gepakt) bomen aan het omzagen om een hut te bouwen.
    Hij had er al 22 omgezaagd:x we hebben hier voor een geluidswal, veel bomen en bosjes.

Ik heb hem aangesproken verteld waarom ik dat niet wilde, eerst sputterde hij tegen en ontkende hij.
    Aan het eind van mijn verhaal gaf hij toe en bood zijn excuses aan.

Deze jongen staat bekend als de etter van de wijk, grote mond en zegt dingen waar je oren van klapperen.
    Ik heb nooit problemen met hem en zijn vrienden, als er dingen gebeuren spreek ik ze aan op een normale manier en luister ook naar hun kant van het verhaal.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat de kinderen vaak geen kwaad zien in de dingen die ze doen maar bij uitleg snappen ze het wel.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Eén keer vind ik kattenkwaad. Als ze het regelmatig doen, is het erger.

4. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Ik doe hier allemaal leuke ideeen op. Jammer dat ik daar als kind niet opgekomen ben :D:D:D

Wij hadden hier pas een stel jochies die belletje gingen lellen.Trok mijn man de deur open en brulde heel boos: Hou daar eens mee op!
    Wij een lol. Die jongens bijna een hartstilstand. Vervolgens gingen ze achter onze heg (waar wij ze konden horen) elkaar opjutten om het nog eens te doen. Stuurden ze het kleinste broertje (jaar of 4). Hihi! Stelletje lafdozen.
    Jochie belt dus aan, maar omdat hij niet helemaal alleen durfde kwamen zn oudere broers en vriendjes een stukje mee het pad op. Toen wij de deur opentrokken liepen ze al bijna aan de andere kant van de wijk, zo spannend vonden ze het. Echt heel grappig!
    Daarna hebben we wel de bel eruit getrokken en na twee dagen was de lol er af...;)

5. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Ze snappen niet altijd het kwaad in de acties die ze doen, klopt. Maar ergens hebben ook die kinderen verstand.
    Een half jaar geleden hebben kinderen van een straat verderop knikkers tegen de ramen gegooid van iedereen in onze straat. Niet van die kleintjes, maar echte joekels. Bij mijn buurman is dat grapje mis gegaan. Flinke barst in de ruit. En papa en mama zijn niet verzekerd en hebben geen geld voor een nieuwe ruit (politie er maar bij gehaald). Zelfde kwajong schopte vorig jaar met sinterklaas een ruitje van de voordeur kapot omdat hij geen leuke cadeaus had gekregen (schop dan je eigen voordeur kapot!). 3maand geleden betrapten wij 3jongens en wat meiden er op dat ze autos aan het vernielen waren, antennes er af slopen en banden lek steken. Als je dan de ouders aanspreekt zeggen ze brutaal dat de kinderen ja ook geen plek hebben om te spelen (kinderen tussen de 8 en 12, door de weeks rond 23uur, die horen dan toch niet meer buiten te lopen)

Kwajongens vernielen geen dingen maar plagen wat. Maar, ik denk dat veel ook met opvoeding te maken heeft. Te streng (buiten zeggen de ouders dan eindelijk niets) en veel te soft (kinderen zijn de baas over de ouders).

6. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Ik zie hier diverse antwoorden voorbij komen en veel mensen die vinden dat kattenkwaad erbij hoort. Met dat laatste ben ik het eens, kattenkwaad uithalen moet gewoon kunnen. Maar wat is kattenkwaad? Belletje trekken vind ik geen probleem, evenals pijltjes schieten (niet naar mensen/dieren), 'verloren' portemonnee ed. Maar ik zie hier ook dingen tegen komen die ik er niet meer onder vind vallen. Harde objecten gooien bijvoorbeeld vind ik niet kunnen, want dat kan schade opleveren. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden waar ik even niet op kan komen.

In de onschuldige gevallen laat ik het gewoon gaan. Maar ik vind wel dat je kinderen gewoon aan moet kunnen spreken als het niet meer zo onschuldig is. En waar je die grens trekt dat verschilt per persoon.

7. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Oh, dat doet mij denken aan vroeger!
    Mijn vriendinnetje en ik hadden een nepbriefje van 10 gulden gekregen van mijn ouders. We hebben er een visdraadje aan gedaan en zijn in de bosjes gaan liggen. Briefje lag op de stoep. En als dan iemand kwam trokken we zachtjes dat ze er net niet bijkwamen. Wat een lol hadden we! En wat werden mensen boos als ze betrapt werden op hun hebberigheid:$ 1 man was zo snel dat hij er met zijn voet op ging staan. We schrokken, hij werd erg boos en we hebben het op een loopje gezet. Heerlijke tijden waren dat:D

Deel Deze Pagina