even spuien...camera in de babykamer

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by sunshineS1976, Aug 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een reactie op iedereen die zegt schoonmoeder heeft zoon groot gebracht dus kan ze dit ook...

Hier een schoonmoeder die een aantal jaren volgens ons zonder helm op over een bouwterrein is gaan huppelen. Mijn man herkent haar niet als de vrouw die hij als moeder had.. hij wil dus ook niet dat ze alleen is met ons kind...

Ts een camera helpt niet.... je hebt geen vertrouwen... zoek een andere oplossing... dat is eerlijker naar je schoonmoeder en naar jezelf...

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik zou zeker niet akkoord gaan met laten huilen. Ook op het kdv ga ik daar niet mee akkoord en zeker geen half uur! Mijn sm past ook 1 dag op en mag onze dochter niet laten huilen. Als ik erachter kom dat ze dit wel zou doen, is het oppassen snel over. Je mag oppassen, maar wel op onze manier. Kan me niet schelen hoeveel kinderen je hebt groot gebracht.

Dus ik denk dat je of een goed gesprek moet voeren of een andere oplossing moet bedenken.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Enige voordeel van die Total stranger... Is dat je diegene wel kunt uitzoeken op hoe ze met kinderen omgaat, opleiding etc
    En als jij het ergens niet mee eens bent heb je een zakelijke overeenkomst dus geen last van de emotionele band die je met je schoonmoeder wel hebt natuurlijk.
    Plus diegene betaal je er voor... En familie doet het voor niets. Dat maakt eisen stellen ook lastiger vind ik.

Wij hebben overigens inmiddels al 6 jaar deels professionele opvang en deels oma. De combinatie bevalt ons prima.

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Als je het je sm verteld over die camera (omdat je moeilijk los kunt laten en je kindje op her werk wil kunnen zien) grote kans dat ze je kind niet meer zal laten huilen. heb je ook wat je wil zonder stiekem te doen
    Ik persoonlijk zou een oppas zoeken die jou manier van opvoeden aan wil houden wanneer je dat vraagt

5. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    Dat snap ik wel bij het kdv maar daarom heb ik daar dus niet voor gekozen.. pfff lijkt me vreselijk als ik aan het werk ben en mijn mannetje die ik NOOIT laat huilen, dat bij de opvang wel doet.. Is geen verwijt naar jou toe hoor maar lijkt me gewoon niks.

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Als ik jouw schoonmoeder was en ik kwam erachter zou ik zelf hebben gezegd dat je maar een andere oplossing moest zoeken. Vertouwd je man haar ook niet?

Of laat t los of zoek andere opvang.
    Xxx

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,506
    36,467
    113
    Dan ben ik heel blij dat mijn kids niet bij jou op het kdv zitten zeg. Pff... arm kind, een half uur huilen.

@ts: ja, dit gaat te ver en is volgens mij zelfs verboden. Als je het niet vertrouwt (wat je duidelijk niet doet), waarom haar dan laten oppassen? Goedkoper is het ook niet, dus ik snap het niet. Laat oma lekker af en toe een keer oppassen als je kleine wat ouder is.

8. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,267
    4,504
    113
    Denk dat het grootste probleem is dat de grenzen vervaagt zijn.

Wat is ze nu Oma (die vaak het toch even anders doen dan jij en waarvoor je kunt kiezen ze daarom niet op te laten passen.)

Of werknemer, die uitbetaald krijgt en dus gewoon zich aan te passen heeft aan jou wensen.

9. tuc

tuc Niet meer actief

laat ik mama's die hun kindjes op een kdv hebben geruststellen, wat mamaenmini zegt is geen normale gang van zaken hoor. Ik heb nooit kindjes laten huilen toen ik op een kdv werkte.

Nu als go doe ik het ook niet, sowieso sta ik er persoonlijk niet achter, maar als een ouder zegt dat ze per se willen dat ik het kindje 5 minuten of langer laat doen, tja dan doe ik het. Maar zal wel aangeven dat ik het liever anders oplos.

ts, hoewel ik je heel erg snap, lijkt mij dit toch niet zo'n goede actie...het komt er toch op neer dat je je schoonmoeder checkt. Als je haar niet vertrouwt, wat ik wel snap als ik je verhaal lees zou ik haar niet meer op laten passen

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Precies wat ik dacht! Zouden de ouders eens moeten weten.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    Ik zou gewoon een gastouder nemen of kdv, vooral als je haar er nog zoveel voor betaalt. Je hoeft niet persé een betere band met je kleinkind te krijgen door veel op te passen.

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Tsja... om dit soort dingen past mijn moeder dus ook niet (meer) op. Buiten het feit dat ze mijn zoontje of in bed of de halve dag voor de tv zette in een kinderstoel.. deed geen enkel dingetje met mijn zoontje zelfs niet een stukje buiten lopen met mooi weer... zie dat ze dit nu ook met het zoontje van mijn broertje doet. Nu ik weer werk heb hebben wij direct een gastouderbureau ingeschakeld. Geen haar op mijn hoofd dat mijn moeder op mijn kids past..

Omdat je haar gewoon moet betalen zou ik ook eisen stellen ja. Maar die camera is echt not done, krijg je de grootste ruzies van.

13. moi1984

moi1984 Actief lid

May 13, 2008
    170
    0
    16
    Ik werk zelf op een kdv maar ik wil toch even reageren op een half uur laten huilen omdat er geen tijd is om het kind uit bed te halen. Schandalig! Zodra een kind wakker is moet ie binnen 5 min uit bed gehaald worden. Er moet altijd iemand als back up zijn. Ik hoop dat je hier iets mee doet op jouw kdv want dat wil toch niemand voor zijn kind. Aan te: een camera plaatsen zonder overleg gaat mi wat te ver. Je schoonmoeder zal wel het vertrouwen moeten voelen anders gaat het niet werken. Mocht je er echt geen goed gevoel bij hebben dan moet je voor ie kind kiezen en een andere optie gaan bekijken. Als je gaat werken en je zit in de stress om je kindje, is dat ook niks.

14. Onje

Onje Niet meer actief

Een half uur???:$ Zijn jullie gek geworden daar ?!
    Wow gelukkig zit mijn kind niet op het kdv waar jij werkt.

15. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Dit vroeg ik mij dus ook af de richtlijnen zijn toch echt anders inderdaad. Om de 10-15 minuten alle slaapkamers controleren.
    En daarbij staat een leidtser nooit alleen op een groep. Vaak delen meerder groepen dezelfde slaapkamers en mijn ervaring is dan ook dat huilende kinderen altijd geholpen worden ook als een leidtser van een andere groep er bij uit komt.

Vind dit ook een beetje vreemd eerlijk gezegd;)

16. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

Sep 10, 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfoeee... ik maakte me al even druk over dat half uur laten doorhuilen op het KDV. Mijn meisje gaat over 2,5 week voor het eerst. Ze is best een fel dametje en ik zou het verschrikkelijk vinden als ze haar een half uur laten huilen. Dan is ze toch volledig over haar toeren? Hier thuis krijg ik dan niks meer voor elkaar bij haar. Dan gaat ze zich verslikken in haar flesje, gaat ze no way terug in slaap vallen in haar bedje.

Mijn SM gaat ook 1 dag per week oppassen. En ik begrijp je angst grotendeels. Een camera plaatsen zou ik niet doen, daar krijg je idd ruzie door (hoe zou jij het andersom vinden?). Ik denk dat je 2 keuzes hebt, aankijken of andere vorm van ipvang kiezen. Misschien loopt het wel los met je SM. Ze zal haar eigen kleinkind yoch nooit wat aan doen mag ik hopen? Tenminste dat hou ik mezelf voor. Oma zal vast heel lief zijn voor mijn meisje. Ik hoop dat ze later consequent genoeg is en ons meisje niet TEVEEL verwennen.

Succes!

17. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Dit dus.

Is 'de band' tussen oma en kind DE reden om haar op te laten passen voor het zelfde geld als een GO ?!

Als je schoonmoeder er achter komt verziek je voor altijd de band tussen jou en haar, en indirect ook tussen dochter en schoonmoeder.

Mijn schoonmoeder ziet onze dochter 1 a 2 x per maand, en mn dochter lacht altijd als ze oma ziet!
    Ik ben het echt niet eens met hun manier van leven, vandaar dat ze niet op haar mogen passen, idem met mijn eigen ouders.
    Een band creëer je niet door oppassen, wel door pure liefde en (emotionele) bescherming.

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

huh?!! een half uur?:(:(:( sorry maar dat vind ik echt schandalig en al helemaal voor een kdv.
    je zit toch niet alleen op de groep?

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ontopic: ik had het ook gedan hoor en in de tussentijd opzoek gaan naar een go. tsjah misschien vervelend tegenover je sm maa het gaat om je kind! en je hebt vaak genoeg aangegeven wat je wel en niet wenst. kom zeg. ik vind het juist respectloos van je sm dat zij maar doet wat zij wilt en denkt dat goed is

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

:$
    Ik hoop toch dat he zelf inziet dat dit niet normaal is. Arme arme kindjes. Welk kdv werk je?

Share This Page