even spuien !!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by jmm, Jan 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#21 MMarianne, Jan 26, 2015
    Last edited by a moderator: Jan 26, 2015
    Ik hoop eigenlijk dat hij de dag verder een beetje is doorgekomen :p

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Denk dat het een beetje aan het kind ligt ook.

3. jmm

jmm Bekend lid

May 29, 2008
    766
    0
    0

Ja hoor dat is ie, hij weet dat ie dat niet meer moet doen. We zijn nu weer vriendjes, samen cake gebakken en hij mocht lekker mixen samen met mama.
    Want ik kan mezelf de schuld geven dat ik niet oplette, maar goed is het niet wat hij doet toch?
    En ik denk dat we allemaal wel eens niet opletten toch?

gr jmm

4. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Geen leuke actie van je kleine maar jou aanpak vind ik barbaars. Sorry..
    klusjes doen? Kamers stofzuigen? Zakgeld inleveren?
    kom op het kind is 3! Hij overziet de gevolgen van zijn daden nog niet vooraf.
    van deze straffen leert hij totaal niets..
    ik zou ook even goed boos geworden zijn maar daarna ging hij de hoek even in,daarna gesprekje,sorry zeggen,mama beetje helpen opruimen en klaar ermee.

5. jmm

jmm Bekend lid

May 29, 2008
    766
    0
    0

En misschien wel, maar zo deed ik dat op dat moment, en tuurlijk dat mag je denken , maar we doen allemaal wel eens dingen, dat we later denken mm had ik dit of dat ?
    En hij heeft er zeker wat van geleerd , ooh dat weet ik wel zeker !!
    Hij weet dat ie dat niet meer mag doen!!
    Op dat moment deed ik dat zo, en ik spreek voor mezelf.
    En mee eens dat ie nog niet ziet zijn daden vooraf, maar hij weet wel, dat wat ie deed niet goed was, want toen ik naar beneden liep, rende weg, van ooh , ik doe iets niet goed, terwijl ik nog niks zei, dus zeg het maar hé??
    Ze weten het best wel hoor denk ik!!
    Hij is drie , maar geen baby , en kinderen van 3 jaar kunnen best al wat dingen begrijpen als iets niet mag . Dat kunnen ze ook leren.
    Maar goed ieder zijn eigen mening toch?
    Vond het wel fijn dat ik het gelijk even kon spuien, luchtte wel een beetje op!!
    En de ene doet het zo en de anders zo en dat mag , toch?
    Want dat was ook wel even fijne hé als dat even kan!!
    En als je dan gewoon even vraagt om medeleven als zoiets gebeurt hé !! !
    Bedankt !! gr jmm

6. ladylupos

ladylupos Actief lid

Oct 2, 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Meid, je zou mij weleens moeten zien reageren als mijn draakjes samen dingen uitvreten.
    Ik ben dan ook geen lieve mama hoor!
    En in mijn huis liggen dan niet veel scherpe of gevaarlijke dingen waar ze bij komen, maar ook ik haal niet alles weg.
    Ze moeten wel leren dat ze niet overal aan moeten komen.
    En soms kan ik mezelf achteraf voor mijn kop slaan als ik te overdreven heb gereageerd, maar ja dan ga ik met ze praten.
    Dan leg ik uit dat de reactie van mama niet lief of leuk was en dat mama dat niet meer moet doen, maar dat zij zich ook moeten gedragen en wat ze gedaan hebben ook niet mogen doen.
    En trouwens, in hun kamers laat ik ze ook gewoon lekker spelen en ga ik de was doen ofzo op zolder.

Dus voel je niet lullig, want IEDERE MOEDER reageert weleens een beetje overdreven of te boos als ze even niet meer weet wat ze moet doen!

7. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Tuurlijk reageert iedere moeder weleens overdreven.
    Maar dat is je eerste reactie,ik ben ook geen heilige.
    Maar ik snap de straffen gewoon niet

-naar boven
    -niet 1 maar meer meer kamers stofzuigen/klusjes doen want stofzuigen vind hij gewoon leuk.
    -zakgeld inleveren
    -geen uit stapje meer die dag

ik vind het wat veel voor het geen hij gedaan heeft. Mijn zoon is ook 3 en weet ook heus wel wanneer hij iets stouts doet. Maar ik geef 1 straf en daarna klaar. Het is inderdaad geen baby maar een peuter. Straf zoals jij hem nu geeft vind ik eerder voor een puber. Naar je kamer,geen zakgeld en huisarrest.
    maar goed hopelijk heb je je hart kunnen luchten.

Share This Page