Ik heb zojuist een foto gemaakt van mijn baby (5 weken oud) met mijn mobiel. Helaas was ik vergeten mijn flits uit te zetten, het ging om een close up. Het was dus behoorlijk dichtbij. Zou dit kwaad kunnen voor de oogjes, maak me enorm veel zorgen...
Nee volgens mij kan het geen kwaad zolang je kindje niet veel vaker van zo dichtbij wordt blootgesteld aan zulk fel licht. Ik ben zelf net net net nieuw als mama dus hoe ontwikkeld de oogjes dan zijn weet ik niet precies maar ik ben wel hobby fotografe en heb zelf newborn shoots gedaan en daar anderen bij geholpen. Ook dus met hele kleine baby's. Natuurlijk zorgen we voor zachter licht en zachtere flitsen (met behulp van filters vóór de lampen en flitsen) maar toch flttsen we wel eens, en die flitsen zijn niet mals Dus maak je niet al te druk. Het gebeurde je nu 1 keertje, komt wel goed.
Bedankt voor je reactie! Dit zal me zeker geen tweede keer overkomen! Is het niet zo dat een flits van een mobiele telefoon sterker is dan van een professionele camera?
Het is een ander soort flits, scherper en minder verdoezelt. Die van een camera of externe flitser hebben meer filters die het licht proberen te verspreiden en die van een telefoon flitst dus wat gerichter. Daarom doet het vaak een beetje pijn of is het vervelend voor je ogen om direct in te kijken. Maar geloof me, het is oke. Maak je niet te druk. Je baby zal ook vast wel eens de zon in kijken waar je even niks tegen kan doen (los van dookys en wagenkappen) en geen één baby is daar zomaar blind van geworden.