Bij onze oudste gaf ik iedere avond babymassage Ivm darmkrampen was dit heel fijn. Onze 2de gun ik dit ook maar kan niet een geschikt moment vinden, t liefst savonds maar tis vaak eten Met peuter, die naar bed de ander ruimt t slagveld op en dan krijgt de kleine en fles en daarna inbakeren en gaat ie gelijk slapen En masseren is het fijnst in slaapkamer, weinig licht Dus kan het ook niet beneden op de bank gaan doen dat is ook wel een koude ruimte en manlief kijkt dan ook tv Maar als de oudste net op bed ligt wil ok ook niet dat hij er hinder van heeft.. Iemand die ook massage geeft bij een 2e?
Waarom zou je oudste er hinder van hebben als hij net op bed ligt? Anders slagveld later op ruimen en dan eerst massage/ fles / slapen? Ik deed het trouwens altijd s ochtends. Was ook heel fijn.
Ik zou het ook gewoon 's avonds doen na het badje en voor z'n fles en nachtslaap. Ik zou inderdaad niet inzien waarom de oudste daar last van heeft, zoveel kabaal maak je niet neem ik aan. En anders wel beneden en dan kijkt je man maar wat later tv zou ik zeggen? Wij ruimen vaak trouwens samen de troep op en dan doet de 1 de oudste naar bed en de ander de jongste. Dus in de tijd dat je man dan de oudste naar bed brengt kan jij je richten op de jongste.
Tis vooral zo, mijn man staat om 4.00 op voor z'n werk dus de ochtenden ben ik alleen dus lukt t zeker niet, en omdat m'n man vroeg op moet gaat hij ook "vroeg" naar bed dus de avonden zijn ook kort. Onze zoon is 9 weken en heeft z'n laatste fles tussen 19.00 en 20.30 Daarna slaapt hij en komt rond 3/4uur weer En zelf ga k ook 21.30 uiterlijk naar bed. Onze oudste is net 3 moet erg wennen aan het delen van papa en mama en als hij naar bed gaat is de kleine nog beneden. Dus daar in merk je wel wat jaloezie. En onze kamer zit naast die van hem dus als ik tegen de kleine praat of zing bij de massage dan hoort hij t allemaal of als de kleine geluid maakt en mijn oudste kennende die gaat dan tegen ons praten of komt misschien zelfs z'n bed uit?.
Hoe lang duurt de massage? En zijn er dingen van het slagveld die eerder of juist later kunnen? En zou je niet in ieder geval kunnen proberen het toch boven te doen? Misschien vindt je oudste het alleen maar fijn dat je nog dichtbij bent.
Ik neem aan dat je oudste ook naar een kinderdagverblijf Of een peuterspeelzaal gaat? Kun je dan niet de massage doen? Dat is dan niet elke dag maar in ieder geval een paar keer per week