Vrouw (60) bevalt van tweeling AMSTERDAM - Een 60-jarige vrouw uit de Amerikaanse staat New Jersey is dinsdag bevallen van een tweeling. Daarmee is de vrouw waarschijnlijk de oudste Amerikaanse die een tweeling ter wereld heeft gebracht, zo meldt CBS woensdag. Inertia Stock De baby's werden via een keizersnee gehaald. Volgens een woordvoerder van het ziekenhuis maken de moeder en baby's het goed. De vrouw, die 38 jaar getrouwd is, heeft al drie kinderen. Twee zoons, van 6 en 33, en een dochter van 29. Omdat het koppel graag nog meer nageslacht wilde, onderging de Amerikaanse een ivf-behandeling. De vrouw hoopt eveneens aan te tonen dat het goed mogelijk is om laat moeder te worden.
ik vind dat dit verboden moet worden op die leeftijd. het is ongezond voor moeder om op die leeftijd nog een zwangerschap te ondergaan. en dan nog de kinderen die waarschijnlijk heel jong hun ouders moeten missen dat vind ik pas sneu ze hebben hier alleen aan hun zelf gedacht en niet aan de toekomst van de kinderen een ongelukje oke, maar je gaat die mensen toch niet meer helpen op die leeftijd :x
Kijk dat het per ongeluk gebeurt, oke. Maar gewoon via IVF en dan op zo'n late leeftijd. Wat gebeurt er met die kinderen als de ouders overlijden. Als die kinderen 15 zijn, is zij gewoon 75. Wat heb je daar nu aan? Liefs, Duveldraakje
ik houd er niet zo van om iets te verbieden, maar als ik bedenk bij alle medische zorg die hierbij komt kijken, plus het verhoogde risico op complicaties vind ik ook dat dit niet kan. mensen op die leeftijd die toch zoiets willen,moeten mischien tegen zichzelf beschermd worden (en tegen artsen die hun alleen als medisch experiment zien)
Goed, ze heeft aangetoond dat ze zo laat moeder kan worden. De vraag is of ze een redelijke termijn moeder kan blijven, gezien haar leeftijd. Ik kan het niet helemaal veroordelen. Zij heeft toch 2 mensen het leven geschonken. Jammer vind ik het wel een beetje. Had het nou echt niet eerder gekund? Groetjes, Dominique
Ik vindt 60 echt veel te oud om kids te krijgen zeg!Moet er niet aan denken dat mijn moeder nu nog aan ivf zou beginnen en die is nog geen eens 60 Liefs,Claudia
Ik zou mijn moeder inderdaad heel erg verbaasd aan staren. En dan de dokter bellen voor het busje. Mijn moeder wordt 57