Werkproblemen.

Discussion in 'De lounge' started by tam27, May 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Even van mijn afschrijven hoor dames!
    Ik werk nu zo'n 3 jaar in een ziekenhuis als ziekenverzorgende, ik werd aangenomen op de voorwaarde alleen dag-en avonddiensten te draaien en geen nachtdiensten ( dit staat alleen helaas niet op papier )
    Toen na 2,5 jaar daar gewerkt te hebben mochten en moesten ineens wel de ziekenverzorgende de nacht in, zonder pardon en overleg werden wij dus in de nachtdienst gezet. Mijn teamleidster maakte het rooster en in overleg met haar hoefde ik geen nachtdienst te draaien ( vanwege mijn dochtertje van 15 maanden is het erg lastig overdag aan je slaap te komen )
    Nu maakt ineens ons hoofd het rooster en word ik dus weer zonder pardon de nachtdienst in geflikkert. Ik heb daar met haar over gesproken en zij gaf aan dat ik nu dus echt de nachtdienst in moest omdat ze mij nodig had in die diensten :( en vanwege een vakantieperiode.
    Nu heb ik het in juni zo kunnen regelen dat Nynke 3 dagen naar de creche gaat ( ze gaat altijd al ma en wo ) de dinsdag hebben we bij moeten kopen ( 60 euro, geld dat we dus eigenlijk niet kunnen missen )
    De donderdag heeft mijn moeder een vrije dag genomen en Bart van mij heeft vrijdag een vrije dag genomen, met heel veel moeite heb ik dus die week kunnen regelen.
    Nu zag ik op het proefrooster van Juli dat ik weer de nacht in moet! Hoe ik dat nou weer moet regelen? Ik weet het niet! We kunnen financieel niet elke maand extra dagen van de creche kopen ( die krijg je wel terug hoor eind van het jaar, maar daar hebben we nu niks aan ) mijn moeder en Bart hebben ook maar een bepaalde hoeveelheid vrije dagen.
    Ik mag van mijn werk wel ruilen, maar dan moet het een gelijkwaardige ruil zijn, er is nog 1 ziekenverzorgende waar ik dan dus mee zou kunnen ruilen, maar die heeft ook een kind van 5 en kan ook niet altijd de nacht in.

en dit:
    Woensdagavond heb ik gewerkt, ik had al twee dagen last van kramp in mijn buik, maar dacht dat dit vanzelf wel over zou gaan.
    Helaas niet dus, woensdagnacht heel de nacht boven de wc gehangen, ik voelde me hondsberoerd en zou donderdag ook een avonddienst hebben. Ik heb me dus ziek moeten melden.
    Belt even later het hoofd v.d. afdeling, waarom ik woensdag niks over mijn buikkrampen heb gezegd :confused: en dat ik hiervoor al 6 dagen vrij was geweest ( ja hallo, je kan ziek zijn toch niet plannen ) dus het kwam er gewoon opneer dat ze mij niet geloofden.
    Ik was helemaal kapot ervan, ik voelde mij zo ziek en kon ook niks uitbrengen aan de telefoon, ik dacht eigenlijk bijna dat het gewoon een grapje was.
    Ik ben nu opzoek naar een andere baan, als dit zo doorgaat zit ik straks overspannen thuis, ze gaan steeds verder met tegenwerken lijkt het wel en ik doe s'nacht geen oog dicht door het piekeren.
    Ik weet niet hoe ik de nachtdiensten in juli op moet lossen....ik word even helemaal gek hiervan.

Sorry voor dit lange verhaal en bedankt voor het lezen meiden!

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Meid je hebt drie keer hetzelfde onderwerp geplaatst ;)

edit: aangepast door kwebbel

jessica

3. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Dat is inderdaad erg vervelend meid!
    Als het nou mooi op papier had gestaan, was je veel bespaard :(
    Mn schoonmoeder werkt ook in de zorg en daar hebben ze opeens bedacht dat het personeel niet meer met de auto mag komen! Zelfs niet voor vroege of nachtdiensten ! Hoe belachelijk kun je het maken ? :evil:

4. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    Trouwens even op je verhaal te reageren...
    Das kl*te zeg :)
    Alsof je indd kan plannen om ziek te worden :( sommige :rolleyes:
    Moeilijke situatie, zou je niet nog een keer uitgebreit met haar kunnen praten, en de situatie uit leggen?

Sterkte :)

jessica

5. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Zo dwars zit het haar!

Nee even zonder gekheid, da's behoorlijk balen, probeer erover te praten met je werkgever en leg uit hoe je je voelt.
    Succes meis, ik hoop dat jullie eruit komen.

6. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs

HE? Moet niet gekker worden zeg! Als je nou van ver moet komen dan, en openbaar vervoer is niet goed geregeld? Ik zou van waar ik woon, niet met OV naar werk kunnen s'avonds, laat staan 's-nachts!

7. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik heb geprobeert erover te praten en heb alles uitgelegd. Ze luistert gewoon niet en wil ook niet inschikken :cry:

8. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Het gaat alleen om mensen uit dezelfde stad als waar het werk is. Maar ze verplichten het personeel dus om op de fiets te komen ofzo, zelfs als je dus s morgens vroeg of laat op de avond op weg moet. En dat na een hele dienst waarin je al genoeg beweging hebt en met patienten moet sjouwen :( Als iemand lichamelijk niet in staat is, dan moet er zelfs een medische verklaring overlegd worden dat die persoon echt met de auto moet.
    Net als bij Tam, ze houden zo weinig rekening meer met hun personeel, alles is gericht op kosten besparen en zo "efficient" mogelijk met alles om te gaan :(

9. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ons ziekenhuis wordt steeds prestatiegerichter, meer werk moeten verrichten met hetzelfde aantal personeel. Dat gaat gewoonweg niet!

Wij moeten ook betalen om met de auto te komen, echt belachelijk!

10. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    Belachelijk :)
    Als het nou op papier stond :rolleyes:
    Zou ook niet weten wat je moet ondernemen, als erover praten niet helpt...

jessica

11. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    Nou Tam, als ik het zo lees niet echt gaaf. Maar volgens mij is er weinig aan te doen. Er wordt namelijk geen onderscheid gemaakt tussen vrouwen-met-kinderen en overige werknemers. En als het 'normaal' is dat bij jouw functies ook nachtdiensten worden gedraaid is er volgens mij niets anders aan te doen dan ander werk zoeken.

12. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ja ik weet het Becaatje, er staat niks op papier dus je bent gewoon verplicht die nachtdiensten te draaien.
    Daarom ben ik nu ook hard opzoek naar ander werk, want dit werkt gewoon niet op deze manier :cry:

13. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs

Nou daar zou ik dus echt kak aan hebben, ik heb geen auto om die voor de deur te laten staan omdat mijn werkgeven dat van mij verwacht. Daar hebben ze dus echt niks mee van doen. Reiskosten voor dat stukje krijg je toch niet, dus daar hebben ze m.i. niks over te zeggen.
    Misschien kostenbesparend voor hun, maar jouw verzekering en wegenbelasting heeft daar geen ruk voordeel van ....

14. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    In ieder geval bedankt voor de reacties meiden :D

15. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Je kan er gewoon niet van slapen he! Ik ook niet hihi......

Maar even serieus, is er nog steeds zo'n tekort aan verpleegpersoneel? Misschien kun je wel overstappen naar elders en een veel betere deal eruit halen? Misschien het onderzoeken waard.

16. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    haha nee kan er inderdaad niet van slapen, maalt continu door mijn hoofd :(
    Maar ik heb vandaag bijna heel internet afgestruind en hier en daar wat sollicitaties opgestuurd, dus nu maar even afwachten.

17. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Zal voor je duimen.....

slaap lekker!

18. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Dank je!

Jij ook alvast weltrusten.

19. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    de zorg praat me er niet over.
    ik werk zelf ook in de zorg
    ik ben erg duizelig (door een veelste lage bloeddruk) moet maandag weer beginnen ze hebben me dood leuk maandag ochtend en 12 uur ingeplant ik weet niet eens of ik 's ochtends wel vol houd, planner is nu vrij verder nog nagevraagd er was maar 1 collega die het misschien van me kon over nemen deze opgebeld zij kon dus niet dus moet ik me maar redden.
    afgelopen week dus thuis gebleven moest vakantie dagen schrijven had nog 10 uur van vorig jaar en deze moest voor 1 april opzijn dus die moest ik schrijven.
    ben je verdorie niet fit!

de zorg komt me bijna mijn strot uit zo behandel je je mensen toch niet!
    Sorry moest even mijn gal spugen!

20. tam27

tam27 Fanatiek lid

Aug 6, 2005
    3,173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Spuug maar lekker je gal hier hoor!

Ik weet precies wat je bedoelt, ik snap nog steeds niet hoe je zo met je personeel om kan gaan.
    In de zorg werken is voor mij op dit moment echt niet leuk meer, heb het 10 jaar met plezier gedaan, maar het lijkt nu of je alleen maar tegengewerkt wordt en waarom?

Share This Page