Oh gelukkig, ik ben dus niet de enige die haar kind zo mishandelt. Het kunnen soms zulke lekkere driftkopjes zijn hè? En dan even later lopen ze weer als het meest brave engeltje naast je.
Haha, rood bolletje van voren en trappelende beentjes van achter... Mooie omschrijving en ook erg herkenbaar! Ze wil hier juist niet gedragen worden en alles zelf doen...zucht...maar kan het dus wel goed als 'pressiemiddel' gebruiken! Als ze het wel wil, dan zou ik het ook niet doen, of inderdaad op bovenstaande manier! En nee, niemand is ooit ziek geworden van een regenbuitje, maar het versterkt wel even de frustratie op zo'n moment.. (hier tenminste!)
Heel herkenbaar hoor en ik vraag mij weleens af wat de buren van ons denken voorbeeldje: Vanavond nog maakte ik een flesje (ja flesje krijgt ze soms nog ) thee voor haar voor het slapen gaan, zo met de waterkoker en wat melk erbij, nou nog voor ik het haar geef is de bom al gebarsten want mevrouw wil het uit de magnetron (soms krijgt ze weleens warme melk) maar dit was al warm, maar nee hoor niet goed, nou dat resulteerde dus in een schreeuw/flip bui van 10minuten uiteindelijk op de gang gezet om af te koelen, daarna was het klaar... Maar ook op straat kan me dit zo overkomen, ik heb een duo wagen en dan gaat ze heel snel daarin, in de hema wil ze nog weleens bij me weglopen of zelf gaan shoppen, na 1x waarschuwen en dan nog niet luisteren gaat ze heel snel de duo wagen in dat kost enige moeite en dan schreeuwt ze alles bij elkaar maar dat kan me echt niet schelen. Mijn man is geneigd onze dochter op dat soort momenten maar haar zin te geven omdat hij niet voor gek gezet wil worden maar het effect is nu wel dat ze naar hem dus minder luistert ook met tillen e.d. ze weet dat ik haar niet op til als we een stukje lopen maar bij mijn man zeurt/jankt ze net zolang door tot ze haar zin heeft. Het kan mij eigenlijk niks schelen wat anderen ervan denken en blijkbaar straal ik dat uit want krijg nooit rare blikken of opmerkingen.
Je bent niet alleen. Hier een dochter die door moeheid en indrukken school alles bij elkaar schreeuwd en gilt en dus echt lastig is. Vraag mij heel vaak af of de buren niet denken of wij haar weet ik wat aan doen. Kan er niks aan veranderen. Mijn kinderen hebben een neus voor winkels.Zodra we binnen komen moeten ze gaan klieren en vervelen,ik vind dat zo iritant. Nu is de regel als ze niet luisteren dat ze dan de hoek in gaan.Dan ga ik meestal een eindje verstaan en zitten hun in de hoek.Oude mensen staan vaak raar te kijken en zeggen"o meisje wat doe jij hier alleen,ben je je mama kwijt".....dan moet je dat gezicht zien als ik zeg dat ze daar voor straf zit en het nog 2 minuten duurd. Gelukkig valt het kwartje en zitten ze steeds minder in de hoek.....dus het werkt!
Oh meid zo herkenbaar. Gelukkig niet vaak maar soms pfff Vorige week speelde de jongste lekker buiten. Super vrolijk. Ineens uit het niets huilen/krijsen (denk moeheid). Ik vraag lief wil je naar huis. Hoor niks. Alleen maar schreeuwen. Wil je nog buitenspelen. Hoor weer niks maar wel blijven huilen/schreeuwen. Nou na 2 min gekrijs. Hoppa onder mijn arm horizontaal naar binnen genomen. Geen antwoord is snel klaar met de lol. Ik ben lief maar ik ga niet naar een gillende kind staan kijken en wachten dat ze het zelf oplost. Soms is het gewoon luisteren.
ooooh herkenbaar! Heb ook al verschillende situaties meegemaakt hoor. Sommige mensen snappen blijkbaar niks van kinderen! Zo was ik een keertje met mijn oudste ( toen ruim 2) in de supermarkt. Hij mocht zelf lopen maar toen hij na een waarschuwing nog niet luisterde zette ik hem in het karretje, precies zoals het gaat bij peuters, al gillend en schreeuwend, schoppen en slaan in het zitje gezet. Kwam er een man naar me toe of ik dat normaal vond midden in de winkel. 'Nou meneer, als er een volume knop op mijn zoontje zat had ik die graag zachter gedraaid maar helaas heb ik die nog niet gevonden' Nou die man vond het maar belachelijk dat ik hem zo liet schreeuwen... pffff sommige mensen!
Je hebt het goed gedaan hoor. Mensen moeten niet te snel oordelen als ze niet het hele verhaal kennen. Ik zou mijn dochter ook mooi even buiten hebben laten wachten.
Oh alle verhalen klinken ook hier bekend. Ik voel ook altijd alle blikken in mijn rug, maar wat jullie ook allemaal zeggen; als je niets doet, heb je straks helemaal een onhandelbaar kind. En die man in de supermarkt die het belachelijk vond dat dat kind jankte heeft zeker zelf nooit kinderen gekregen.. Mijn lieve dochter heeft wat afgekrijst in de AH.. Hoe lenig die kinders wel niet zijn als je ze in zo'n wegrijdende buggy wilt friemelen.. Argh! (Tegenwoordig zegt mijn dochter die ook noooooit in die buggy wilde: 'ik houd de buggy wel vast hoor mama, zodat ie niet wegrijdt. Dan kun jij Pim (broertje van 1,5 jaar) erin zetten..' die dus ook aan het kronkelen is omdat ie nijdig is, want hij wil niet in de buggy..
Oef!laatst was ht eeeeecht te erg voor woorden!eerste keer dat het me overkwam zo erg dat ik wel kon janken! Ik moet erbij zeggen, dat ik onlangs naar Nederland ben teruggekeerd na tien jaar Buitenland en ik ben alleenstaande moeder.veel veranderingen voor een peutertje van ruim twee dus! In de supermarkt in mijn vroegere woonplaats moest ik de weekboodschappen halen. Dus een grote kar. Ventje wilde nit z'n wagentje uit, niet in het zitje van de kar...eerst stennis schoppen krijsen over zijn Wagentje dat we even moesten parkeren. Toen wilde meneer niet zitten ook niet lopen en lag krijsend op de grond. Ging weglopen enz.ik Had hem nog nooit zo overstuur gezien. Ik schaamde me, voelde me machteloos, kon geen kant op met kar peuter op de grond en dan die misprijzende blikken van vooral oudere vrouwen!ik kon wel door de grond zakken.kleine ging z'n beestjes knuffeltjes op de grond gooien ik hem in de kar wurmen lukte niet...pffff!kwam er een heel lieve (donkere) man aan met de beestjes en een lieve glimlach.toen was zoontje even stil en ik voelde me eindelijk begrepen...zucht...zoontje wilde alleen maar getild worden, was moe... Gelukkig was daar die meneer die even m'n dag goed maakte!
haha ja heerlijk, en dan ook zo afzetten en die beentjes willen knikken zodat hij dan op z'n kont ploft en zijn voeten goed zitten.
Meiden, het is heel erg maar gedeelde smart is inderdaad halve smart in dit geval Dank! (Die kind-onder-je-arm-greep pas ik ook wel eens toe )
HERKENBAAAARR en I LOVE dit soort verhalen.. ben ik gelukkig niet de enige. Sam heeft ook wel van die buien gehad.. krijsend MIDDEN op het plein in het dorp... ik had een wagen met de jongste erin, handen vol boodschappen en Sam wou alleen getild worden.... kreeg ik niet voor elkaar en Sam was duidelijk NOT amused. geloof dat ie in Adam nog te horen was. hij rende ook elke keer weg , maar ik heb nog een kleine in de wagen en kan me niet tweeën splitsen. vreselijk echt ZWEET TOT OP MN BILNAAt gelukkig kwam iemand bij helpen om Sam in de wagen de zetten.. dus 2 man sterk en nog kregen we hem samen bijna niet in de wagen. ik schaamde me zooooo ergggg en in de AH 2 lieve vrouwen achter de kassa die speciaal kwamen zeggen dat ze vonden dat ik het heel goed deed en dat ze het knap vonden dat ik zo rustig bleef.. nou van buiten was ik rustig maar van binnen huilde ik als een klein kind.. pfff
Wat heerlijk dit topic! Mijn dreumes van 1 3/4 krijgt ook al driftbuitjes, en dan kan ie echt heel hard gillen, dus niet gewoon schreeuwen of huilen, maar echt gillen als een keukenmeid. Dat is echt niet grappig meer, vooral in het openbaar! Gelukkig krijg ik meestal blikken van medelijden en begrip, ik probeer zelf ook altijd te blijven lachen (zo van: tsja, wat doe je eraan). Hij heeft ook zo'n leeftijd dat ie nog niet heel lang kan meelopen, helemaal niet in een winkel. Dus moet ie in de kinderwagen. Maar dat wil meneertje natuurlijk helemaal niet... Gelukkig gaat het met de oudste van net 3 de laatste tijd goed: ik geef hem altijd opdrachten in de supermarkt en dan vertelt ie mij wel even waar het brood en de melk staat en welke we dan precies moeten hebben Werkt heel goed in de buurtsuper.
Over supermarktdrama's en slechte moeder voelen gesproken. Heel wat anders, maar wat mijn dochter gisteren heeft uitgespookt.. Ze zat in de AH bij de touchscreen met een ander kindje. Gezellig, dacht ik. Het kindje had haar een koekje gegeven en dat kwam ze me enthousiast vertellen. Hield dr wel goed in de gaten, dacht ik.. Ik moest nog 1 ding pakken, 1 gang in, kan niet langer dan 10 sec zijn geweest. En toen waren ze opeens allebei weg! Kon dr nergens meer vinden of horen. Kar aan de kant gegooid en naar de uitgang gerend. Daar kwamen ze aan gelopen. Ze bleken naar buiten te zijn geweest, de straat op gelopen, 'zonder handje vast de straat op' vertelde ze enthousiast!! Sowieso is ze de laatste tijd erg stout en doet allemaal gevaarlijke dingen. Jamaar, ik durf dat wel, is t standaard antwoord als ik voor de 100e keer uitleg of laat zien waarom het zo gevaarlijk is Dacht juist dat ik haar steeds een klein beetje meer los kon laten en vertrouwen. Niet dus!
o meid ik heb het elke dag vanuit school naar huis ! ze is dan helemaal overprikkeld en dan gaat er iets fout in haar ogen en dan gaat ze heel de weg te keer en ik negeer haar waardoor ze nog harder gaat gillen mensen mogen kijken en denken ! enige wat ze denken is och daar heb je weer zn moeder die der kind niet in de hand heeft neeee (bedenk dan alle scheldnamen die ik niet zeg ) ze heeft adhd maar dat kunnen ze niet zien aan de buitenkant nee ze zien alleen een kind krijsen
Mijn dochter heeft het nu nog NIET zo sterk. Maar met mijn zoon. Tja ben het nooit vergeten. Verkeerde kleur bus brullen dwars kwam de bus niet in. Ik rood hoofd wit heeft van boosheid en dan toch door gaan. Wel eens met mijn zoon op me schoot gezeten en heeft van af het station tot we uitstapte gebruld omdat het de verkeerde bus was. Was er een echtpaar of hij zijn mond niet kon houden. Nou ik stond al op ontploffen maar toen helemaal. Ik zeg kan moeilijk zijn mond dicht nieten hahahaha. Kan er nu om lachen toen echt niet.
allemaal herkenbaar hier kunnen ze het allebei ondertussen.. ik doe bij voorkeur geen boodschappen met allebei de kinderen nu.. ga s avonds of in het weekend. vertik het gewoon, colin is zo 4 dan zit hij op school, ga dan wel.. Als ik 1 van de 2 mee neem gaat het meestal wel goed , allebei niet dus ga niet vaak met z'n drieen boodschappen doen. alleen, met 1 kind of ook man mee gaat veel beter.
Ik zie het zo voor me en moet er ook om lachen, maar weet tegelijkertijd hoe rot je je toen moet hebben gevoeld. Heb je dat ook gezegd tegen dat echtpaar, dat je toch moeilijk z''n mond kon dichtnieten? Geweldig! (Ik heb aan die irritante voorbijganger ook gevraagd of hij een suggestie had hoe de situatie op te lossen was. Nee, die had hij ook niet... Inderdaad, sukkel, bemoei je er dan ook niet mee.) Zulke lieve vrouwen zijn goud waard, kunnen je net dat beetje extra geven om het vol te houden. (Ik heb na dat brul-incident ook echt een paar traantjes gelaten...)