Ik heb gister voor het eerst geprobeerd te kolven met de hand. na een half uur nog maar 50 cc. nu is mijn vraag hoe doen jullie dit kolven eerst opvangen in een bakje en hoeveel cc hebben jullie dan en hoelang duur dit?
Hoi Babylover, Hoeveel voeding krijgt Benthe Lydia? Ik kolfde ongeveer 5 x per dag. Wel met electrische, is makkelijker enminder vermoeiend. Hoe vaker je kolft des te meer er komt. (meestal) Je lichaam past zich namelijk aan de behoefte van de "baby" (dit geval, kolfapp.) Je kan dit meteen in een flesje opvangen. Handig om verschillende flesjes te hebben. Je kunt het daarna beperkt bewaren in de koelkast e langer in de vriezer. Niet verwarmen in de magnetron, gaan namelijk al die goede stoffen dood. Dus opwarmen in pannetje, au bain marie of met flessenverwarmer.
Het hangt er een beetje vanaf op welk moment van de dag ik kolf... Ik kolf op mijn werk, drie dagen per week en dan kolf ik 's ochtends ongeveer 150 cc en later op de dag wordt dat 120 cc. Ik heb nu nog een handkolf maar de dubbelzijdige electrische is besteld, want ik ben elke keer ongeveer een half uur kwijt aan het kolven. Dat het de eerste keer niet zo makkelijk gaat is logisch hoor, ik kreeg de eerste keer niet meer dan een theelepeltje melk eruit en dat is nu dus wel anders! Gewoon blijven proberen, en kijken wat voor jou het beste werkt! Ik kolf de melk trouwens in een flesje, en dat giet ik dan 's avonds over in ijsblokjes-bakjes en dat gaat in de vriezer. Ik vind dat makkelijker dan in de flesjes invriezen, omdat je zelf kunt bepalen hoeveel je wilt ontdooien!
Ik kolfde toen Joey zo oud was al jouw meisje zo ongeveer 250cc per kolfbeurt (dat is dan wel het totaal uit allebei de borsten). Met een electrische kolf overigens. Ik ving de melk gewoon op in de kolfflesjes, of direct in de fles. Ik ging altijd een kwartiertje voor Joey het kreeg kolven. Wat ik teveel had zette ik in de koelkast voor als er de volgende kolfbeurt wat minder uit zou komen