Even steun nodig :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sterre82, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb even steun nodig ofwel een schouder... Maar ik zal eerst even m'n verhaal in het kort doen.

Vlak voor de bevalling braken er waterpokken uit op de psz waar mijn tweede zit. 2 dagen voor de bevalling ontdekte ik bij hem het eerste blaasje, balen natuurlijk. Ik hoopte dat ons meisje nog even bleef zitten maar 2 dagen later werd ze dus na een super snelle maar fijne en mooie thuisbevalling geboren :) Helaas moest m'n tweede dus wel even een paar daagjes uit gaan logeren bij oma van m'n vk.
    Op de tweede dag bleek dl al behoorlijk af te zijn gevallen (bv was ook nog totaal niet op gang) en heeft de kraam haar een beetje bij gevoed. Helaas bleek dit geen goede combi met het ingeslikte vruchtwater. M'n dochter gaf terug maar kreeg het niet weg en stikte er bijna in. We hebben echt met afgrijzen zitten kijken en gehuild, we dachten echt dat ze dood ging. We zijn toen 3 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis. Mijn 2 jongens mochten ons niet komen opzoeken v.w. de waterpokken. Uiteindelijk heb ik ze dus 4 dagen niet gezien waar ik erg verdrietig om was :( De tweede was ziek en had me nodig en ik kon er niet voor hem zijn. De oudste had heimwee en kon niet naar huis.
    In het zkh hielpen ze me ook totaal niet met de bv. Ik wilde graag kolven om m'n productie op gang te helpen maar het duurde ontzettend lang voordat een kolf werd gebracht. Ik bleef m'n dochter wel aanleggen maar die sabbelde m'n hele tepels kapot, tot bloedens toe. Ik zette zelf m'n wekker 's nachts om te kolven ed omdat ik niet wakker werd gemaakt voor een voeding. Ik vond het vreselijk en na 3 dagen zkh kwam er nog steeds maar 20cc in totaal uit m'n inmiddels erg pijnlijke borsten.
    Eenmaal thuis kwam het gelukkig wel goed op gang en had ik haar binnen 2 dagen volledig aan de borst maar jeetje, wat heb ik daar hard voor moeten werken. Gelukkig kwamen m'n jongens de dag nadat ik uit het zkh kwam ook weer thuis. Lekker genieten nu, dachten we...
    Na een paar dagen kreeg ik flink koorts, waarschijnlijk een nierbekkenontsteking. Ab-kuur gekregen van de ha en gisteren had ik alleen nog een beetje verhoging. Helaas kwamen we gisteren wel tot de ontdekking dat de oudste de waterpokken heeft... Gisterochtend nog enkele blaasjes, gisteravond zat hij al compleet onder en heeft er flink last van :( Vannacht heeft hij ook flink gespookt *gaap*

In het zkh bleek m'n dochter trouwens reflux te hebben ( net als de oudste ook had ) Ze heeft hier flink last van. Ik geef haar al een schepje jhbpm van te voren en soms nog na maar ze blijft slikken, smakken en erg onrustig na de voedingen. Ze drinkt ook vaak waardoor ik nu steeds met gespannen borsten zit. Alsof ik 24/7 stuwing heb. Dit werkt natuurlijk ook totaal niet mee. Ik zit overdag heel veel met haar op m'n borst of draagzak en heb geen minuut voor mezelf. Ook m'n twee jongens vragen de nodige aandacht.
    Nu zullen jullie misschien zeggen, je dochter is pas 2,5 week oud maar door alle gedoe lijkt het voor mijn gevoel alsof we al veel verder zijn. Door de combi moe, pijnlijke/gespannen borsten, en de emotionele afgelopen weken word het me nu even te veel. Ik wil zo enorm graag bv geven maar als ik eerlijk ben... Als ze me met zekerheid konden zeggen dat kv de onrust bij m'n dochter weg zou halen zou ik de handdoek direct in de ring gooien :) Al realiseer ik me dat dat niet zo is natuurlijk maar het geeft me wel weer een extra schuldgevoel :( Ik heb al zitten lezen over blokvoeden. Zou dat wat kunnen zijn voor ons?
    Woensdag moeten we iig terug naar de ka, ik ben erg benieuwd hoe en wat nu verder.

Pff, is het toch nog een lang verhaal geworden. Voor degene die nog lezen, bedankt!

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Schakel een lactatiedeskundige in! Die kan met veel van je vragen helpen. Helemaal na zo'n beroerde start waarin je helemaal geen begeleiding hebt gehad met de bv.

Wat akelig voor jou en je gezin, maar het wordt echt beter. Wij zijn hier aan het rommelen na een periode met spruw, maar de lactatiedeskundige helpt me hier echt doorheen.

Sterkte!

3. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohhhh bah, wat een narigheid en moeilijke start zo!
    heb jij zelf de waterpokken als kind gehad? dan helpt het je kleine meid om ze nu niet te krijgen als je bv blijft geven he!.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb ze inderdaad gehad en ben ook blij dat ik haar nu via de bv extra kan beschermen :)
    Ik heb al contact gehad met een lk, ze had fijne tips. 1 borst per keer aanbieden. Heb het vandaag gelijk gedaan en merk nu al verschil, ongelofelijk!

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Fijn! Ik vind het zelf ook erg fijn om te weten dat je hulp kunt inschakelen indien nodig, via een lk of gewoon hier op het forum. Je hoeft het niet allemaal in je eentje te verzinnen.

6. girly28

girly28 Lid

24 okt 2012
    63
    0
    0
    Hoi,

Wat een onstuimige start voor jullie, maar probeer vol te houden.
    Inderdaad gewoon al je vragen stellen aan een lactatiekundige of via borstvoeding natuurlijk of aan andere mama's hier op het forum.
    En vooral gewoon doen, waar jij je goed bij voelt. Vaak weet je het het zelf wel en voel je heel goed aan wat je kindje wil.

Deel Deze Pagina