hoe nu verder na curettage?

Discussion in 'Miskraam' started by patries2310, Oct 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patries2310

patries2310 Actief lid

Aug 31, 2014
    269
    11
    18
    Hallo allemaal,

3 weken geleden eerste echo gehad bij 8 weken en 3 dagen zwangerschap.Helaas te horen gekregen dat het een lege vruchtzak was. Week later echo bij de gyn daar was ineens vruchtje te zien maar van 6 weken en 3 dagen en geen hartje.Toch voordeel van de twijfel gekregen. Afgelopen donderdag terug naar gyn om te kijken of er nu wel hartje te zien was en het gegroeid was. Helaas geen van beide. Nu afgelopen maandag meteen een curettage gehad. Deze is me echt meegevallen. Heb eigenlijk nergens geen last van vloei inmiddels ook niet meer (ook bijna niet gedaan). Maar nu willen wij meteen weer voor een nieuwe zwangerschap gaan. Het enige wat ik nu heb is het gemeenschap hebben.
    Ik vind het best spannend nu.Kan het nog geen kwaad zal het geen pijn doen. Wil de eisprong met ovulatietesten gaan uitvoeren. Omdat ik nu niet precies kan rekenen. Vorige keer was ik de 2e ronde al zwanger. Heeft er misschien iemand ervaringen?

2. AnitaP

AnitaP Bekend lid

Feb 15, 2014
    760
    0
    0
    Cyclus kan deze maand langer zijn dan daarvoor.
    Een curretage heeft geen invloed op je sexleven.
    Wordt er niet anders door en is niet pijnlijk.
    Zelf heb ik geen ovulatietesten gebruikt, maak ik mezelf gek mee.
    Let altijd op m'n slijmverlies i.c.m. Stand baarmoedermond. Werkt goed bij mij. Maar ovulatietesten kan een goede methode zijn hoor.
    Sterkte en hopelijk ben je snel weer zwanger van een mooie plakkerd.

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hey Patries,

ik ben eind augustus gecurreteerd na een MA en wilde ook niet wachten. Heb geen ovu-testen gebruikt omdat ik dit zie als een soort 'mooi-meegenomen-ronde'. Had nauwelijks bloedverlies dus na 1,5 week weer geklust. Ik had een vrij korte cyclus (ong 25 dagen) en zit nu op dag 34. Nog niet ongesteld en volgens mij ook niet zwanger.

Morgen naar de gyn voor nacontrole en hoop dat alles goed is. De menstruatie mag van mij ook komen dan heb ik weer een 'nulpunt'.

Emotioneel vond ik de 1e weken wel zwaar trouwens. Na de ingreep overheerste vooral de opluchting maar daarna kwam het besef pas. Sterkte meis en als je vragen hebt hoor ik het nog wel! Hoop op snel een plakkert.

4. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

Apr 6, 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Hoi Patries,

Ik heb 2 jaar geleden een curretage gehad. Dit was eind juni. Wij hebben gewacht met echt 'klussen' tot na de eerste menstruatie, die was begin augustus. Omdat we zeker wilde weten dat alles weer werkte ;)

Ik was gelijk de eerste ronde weer zwanger. Ze zeggen dat je na een curretage vruchtbaarder bent omdat je baarmoeder helemaal schoon is.
    Was bij mij zeker zo.

Succes met klussen in ieder geval,haha!

5. Naa

Naa Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 19 september curretage gehad en ook snel geen bloedverlies meer.
    Ik heb weer seks gehad zodra ik me er goed bij voelde verder was het niet pijnlijk of vervelend.
    Ik doe persoonlijk geen ovulatietesten. Ik let inderdaad ook op slijm en verder voel ik mijn eisprong vaak goed door steekjes.
    Ik denk er nu net een gehad te hebben.
    Sterkte meis en doe waar je je goed bij voelt!

6. Liana84

Liana84 VIP lid

Jun 11, 2014
    6,243
    1,767
    113
    Female
    Zwolle
    Ik ben 18 juli gecuretteerd. Wij zijn ook direct weer voor een nieuwe zwangerschap gegaan. Als dit voor jullie goed voelt, gewoon doen. Gemeenschap kan ook gewoon hoor. Gyn gaf bij mij aan dat dit weer kon als het bloeden is gestopt.

34 dagen na de curettage werd ik weer voor het eerst ongesteld. Had wel ovulatie testen gedaan en mijn ei weer opgespoord. Was eigenlijk meer om te zien of mijn cyclus weer op gang kwam, dan om daadwerkelijk zwanger te worden.

Heel veel sterkte!

7. patries2310

patries2310 Actief lid

Aug 31, 2014
    269
    11
    18
    Allemaal super bedankt voor de reacties.
    We gaan het volgende week gewoon weer proberen. Het vloeien is nu ook gewoon definitief gestopt. En ik gebruik de ovulatietesten puur om beetje te kijken wanneer me eisprong is omdat ik dit dus niet merk. Daarna probeer ik het gewoon weer op me eigen gevoel.Is de vorige keer ook gewoon goed gegaan.Ik hoop ook snel met goed nieuws te komen!! Jullie ook allemaal heel veel succes en hopen dat het voor ons allemaal snel mag lukken!!

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest voor nacontrole. Stelde weinig voor maar hij vertelde wel dat als je vrij snel (binnen 2 weken) stopt met bloeden dat dan je baarmoeder goed leeg is. Had na 3 weken weer witte testen (dus hcg vrij).

Heb niet gewacht met proberen zwanger worden wilde geen moment verliezen, heb nu wel een beetje spijt omdat ik geen idee heb of ik nog op mijn menstruatie zit te wachten of.... (ik plas tuurstreepjes weer die vooralsnog niet oplopen). achteraf gezien had ik misschien liever een maandje veilig gedaan. Maar goed dat is voor iedereen persoonlijk.

Veel succes en hoop dat je snel een plakker hebt!!

9. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Hoi patries,

Ik kwam er in april achter dat we zwanger waren en bij de eerste echo bleek het vruchtzakje leeg te zijn, deze bleef uiteindelijk ook leeg helaas. Nadat ik deze bevestiging had koos ik voor een curretage dat vond ik voor mijn gevoel het prettigste. Begin mei had ik de afspraak in het ziekenhuis.

Nu 6 maanden verder ben ik weer zwanger geraakt. Het is nog pril en kan nog veel gebeuren maar wel weer zwanger geraakt. Ik hoop bij jou dat je ook snel weer zwanger mag raken. En wens je nog heel veel sterkte toe.

Liefs Sannie

10. lolababy

lolababy Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,403
    1
    0
    Zelfstandige
    Hier na. In miskraam in juni meteen zwanger geworden zonder menstuatie ertussen. Helaas werd dat een ma en werd ik op 4 aug gecuretteerd bij 9 weken.
    Een keer daarna mijn menstruatie gehad en nu maand later weer zwanger. Nog erg pril en angst zit er goed in.
    Maar wij kozen ervoor om verder te gaan en niet te lang stil te staan zeg maar. Is ieder zijn eigen keuze,

Sterkte en succes uiteraard

Share This Page