Bij mijn dochter heb ik menopur moeten spuiten. Ik had als bijwerking snelle gewichtstoename en zat tegen overstimulatie aan. Verder ging alles voorspoedig en voelde me prima. Ik ben toen met icsi-1 verse tp zwanger geworden. Nu 3 jaar later is er een nieuw protocol en moet je ipv menopur de gonal-f spuiten. In principe moet ik gewoon de gonal-f spuiten maar de arts liet de keuze bij mij. Als ik wilde mocht ik dus ook weer menopur gaan spuiten. Nu twijfel ik om toch weer voor menopur te kiezen aangezien het daarmee de vorige keer tot slot is gelukt ook al valt het buiten protocol. Heeft iemand beide hormonen gespoten en wilt deze ervaringen delen met mij?
Met gonal-f 100 had ik na 11 dagen stimuleren 12 follikels, 10 eitjes, 9 rijp. Met Menopur 112,5 had ik na 16 dagen stimuleren 20 follikels, 15 eitjes, 14 rijp. (amh 2,4) Qua bijwerkingen vind ik het lastig echt goed objectief een mening te geven over de verschillen, want ik werd in beide trajecten emotioneel, depri en labiel, maar ik had het gevoel dat het bij Gonal-f nog ietsje erger was. Ik lees veel verschillende ervaringen, ieder persoon is zo verschillend! Doe wat goed voelt.
Bedankt voor je reactie! Bij jou maakte het dus kwa aanmaak van eitjes niet zoveel uit in feite. Hmm ik ga er denk ik nog maar even over nadenken wat ik doe Ben vooral bang dat het niet goed aanslaat en dat ik nog langer moet wachten tot een punctie. Dat wachten is maar vreselijk..
Bij mij sloeg gonal f beter aan dan menopur. Meer eitjes, betere kwaliteit en ook zwanger geraakt in de eerste poging met Gonal F Dit is puur mijn persoonlijke ervaring en uiteraard niet wetenschappelijk onderbouwd, het kan per persoon verschillen. Succes!
Bij menopur had ik een overstimulatie! Waardoor ik de volgende ronde al met gonal f mocht beginnen! Inmiddels twee rondes gonal f erop zitten! Qua bijwerkingen valt het me mee,geloof dat ik soms wat humeuriger ben, maar niet dat ik er heel veel last van heb! Komende ronde ga ik wel van 37,5 naar 50 , omdat ik steeds maar 1 follikel heb! Hoop dat het positief uitpakt! Bijkomend voordeel van gonal f vind ik dat het in een handige doseerpen zit! Geen gehannes met ampullen! Ook buiten de deur kan ik nu spuiten, handig aangezien zelfde tijdstip moet zijn! Succes met de keuze!
Ik heb 2x Gonal-F gebruikt en 1x lichte overstimulatie gehad bij 150EH en 1x een mooie stimulatie bij 100EH. Beide keren voldoende bevruchtingen, maar niet zwanger geraakt. Laatste IVF ronde Menopur 150EH gebruikt en gelijkwaardig aantal follikels en bevruchtingen als bij Gonal-F 100EH, maar nu als resultaat een zwangerschap. En tsja, ligt het aan de Menopur of puur geluk? Ik zou kiezen waar jij je het beste bij voelt. Stel dat ik nog een keer een behandeling zou ondergaan dan kies ik voor Menopur. Puur omdat ik er nu zwanger mee ben geraakt, maar wie weet lukt het een volgende keer ook met Gonal-F. Succes met het maken van de keuze!
Grappig die verschillen, echt duidelijk geen pijl op te trekken dus Ik denk dat ik het maar een ronde met gonal-f ga proberen. Werkt het niet of slechter dan de menopur dan wil ik later (mocht het nodig zijn) toch weer met de menopur starten. Bedankt voor jullie ervaringen!