Hoe maken jullie de oven en vooral de bakplaten in de oven schoon. De oven is vrij nieuw, maar mn man heeft de platen nu al een paar keer gebruikt zonder deze schoon te maken. Dit stoort mij, zeker omdat het stinkt als de oven aangaat. Tips zijn welkom. Groetjes, Eda
Ik maak ze meestal schoon met ontvetter, bijvoorbeeld Dasty van de Wibra. Of ik spuit ze met ovenspray. Een tijd in laten weken en dan kun je de vuiligheid er zo af halen.
Ik maak de oven (en platen) ook schoon met Dasty (maar tegenwoordig gebruik ik Odix van de Zeeman, da's hetzelfde als Dasty). De oven verwarm ik voor op ongeveer 60 graden, zo gaat de hardnekkige vuiligheid eraf.
Bij het kruidvat heb ik ovenspray gehaald. Als de oven echt vies is laat ik dat een nachtje staan is die zo weer schoon.
ze hebben bij blokker nu ovenreiniger van de jml, weet niet of het werkt, maar meestal is spul van de jml wel goed. google maar eens
Ik ben zelf bang voor chemische dingen die verhit moeten worden in de oven. Lijkt mij niet gezond/lekker in de oven bij de volgende gerechten of valt het wel mee? Ik doe altijd soda op ovenplaat gooien en daar gekookte water overgooien en even laten inwerken en daarna is het weer schoon. Maar echt de binnenkant van de oven krijg ik nooit echt schoon