mileusticker duitsland

Discussion in 'De lounge' started by buddy, May 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. buddy

buddy Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Hoi,

wij willen in de zomer vakantie graag 2 dagen naar moviepark , maar nu lees ik dat je bij bepaalde hotels zones inrijd waar je zogenaamde mileustickers voor nodig hebt.
    wie heeft er ervaring mee?
    En zijn ze in duitsland zelf echt veel goedkoper zoja waar kan ik ze zo goedkoop mogelijk halen dan?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou het even navragen in de omgeving waar je heen gaat of bij het hotel van je wens. Het is vaak nl alleen maar verplicht in binnensteden, en zodra je die sticker niet hebt, of je auto voldoet niet aan die eisen, dan moet je je auto gewoon net iets verder weg zetten.

Ik meen dat ANWB die stickers oa verkoopt.

3. newdawn

newdawn Bekend lid

Apr 20, 2014
    782
    0
    16
    Kost ongeveer 12 euro. Weet zo de site niet maar heb vorig jaar besteld via het internet.

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij hebben hem bij de ANWB gekocht.
    Neem ff contact op met het Hotel of ze in zo`n zone zitten.
    Misschien heb je hem helemaal niet nodig. Of je moet van plan zijn vaker Duitsland in te gaan.

Wij hadden altijd drank in Duitsland. Verder ook Luiers.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hadden hem naar moviepark en de omgeving (in een plaatsje in de buurt) geen milieu sticker nodig. Met Hemelvaart moeten we 3 dagen naar Duitsland voor de voetbal van onze zoon maar daarvoor moeten we er wel 1 aanschaffen.

6. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

Nov 24, 2009
    444
    0
    0
    Als je ff op google kijkt kun je een hele lijst vinden waar het wel moet.
    ik heb hem in duitsland zelf gehaald 5 euro. Moet je bij een tuv station zijn.
    sticker word geregistreerd op kenteken dus eenmalig.

7. buddy

buddy Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Tuv station???
    Zegt me zo niks..
    en bij het gwk?

8. cathymoon

cathymoon Actief lid

Apr 7, 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stickers zijn voornamelijk nodig inde centra van grote steden in het ruhrgebied. Laatst naar Essen geweest en daar was er wel een nodig. Zo ver ik weet kan je bij het moviepark komen zonder sticker.
    TUV station is een duits apk station

9. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

Aug 17, 2012
    790
    116
    43
    Eerst nagaan of je er een nodig hebt... dan kun je er bij de anwb een bestellen (geloof 16 euro) of je kunt er bij de gwk een halen (alleen de groene daar verkrijgbaar, kost 12 euro)

10. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

11. Steph80

Steph80 Bekend lid

Apr 26, 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou hem voor de zekerheid gewoon aanschaffen, ik heb hem hier gekocht: Milieusticker Duitsland direct online aanvragen? voor 12,50.
    Je krijgt een sticker die je aan de passagierskant op het raam moet plakken (aan de binnenkant) en je moet het papiertje en plastic waar je de sticker van af haalt ook bewaren!
    Er zijn ook benzinestations waar ze de stickers verkopen, voor rond de 7 euro, maar ik vind het makkelijker om hem online te kopen. Bij de ANWB moet je je kentekengegevens scannen en mailen, bij de VWE niet.

12. buddy

buddy Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Naar moviepark heb je hem niet nodig maar wel naar het hotel waar we een overnachting willen gaan doen

Share This Page