ik ben elke dag weer blij met hoe onze huizen gebouwd zijn. wij hebbend e gang van onszelf end e gang van de buren tegen elkaar zitten. dus er zit aardig wat ruimte tussen de huiskamers. nooit last van elkaar. echter hebben we hier weer verschillende soorten stankoverlast.(in de wijk niet van de buren) zo is er altijd wel wat.
We hebben de wonongbouw gebeld maar, de gene die er over ging was er niet dus we worden terug gebeld. Ik denk zelf dat ze wel degelijk weten dat ze fout zitten want als we aanbellen doen ze niet open maar, het stopt wel. Gisteren begonnen ze s avonds weer om kwart over negen grrrrrrr. Weer bellen, weer niet open gedaan maar wel stoppen !!!!
Nou hier heeft een buurman ook een piano in een rijtjeshuis! en heeft hem niet tegen onze muur staan, er zit nog een gang tussen en nog kunnen we meegenieten hoor. En zelfs onze buren aan de andere kant horen hem spelen. MAAR: hij speelt alleen overdag (wel een keer of 3-4), niet langer dan 5-10 min achter elkaar en hij kan gelukkig aardig goed spelen . Alleen tijdens mn verlof vond ik het minder en tijdens mijn kraamweek heb ik gevraagd of ie niet overdag wilde spelen (ik wilde wel slapen ) en dat was geen probleem. Dus het kan prima, maar ik kan me voorstellen als je geen contact hebt en hier geen afspraken over kan maken het heel vervelend is. Ik hoop dat je snel iets geregeld kan hebben en nog goed met je buren overweg gaat kunnen.
wij hebben een vrijstaand huis (buren 1,5 a 2 meter van ons huis) maar toch hebben wij er ook last van (eigenlijk van hun blaffende honden) en in onze vorige buurt had iemand een drumstel, maar iedereen in de omgeving had er last van, als iemand nu goed kan spelen ach dan kan ik er wel van genieten, maar dit was elke dag het zelfde deuntje en dan gerust een uur lang.
erg irritant inderdaad dat geluid. ik ben wel blij dat de keyboard steeds vaker aangeschaft worden want daar kunnen ze zo een koptelefoon in doen op de tijden dat je niet meer zoveel herrie kan maken. bij mijn schoonouders thuis mag het jongste broertje van mijn vriend tussen bepaalde tijden muziek maken aangezien de buren er last van hebben. ze wonen in een vrijstaande woning maar hij speelt saxofoon op erg hoog niveau en hij moet wel meer als 3 uur op een dag oefenen. zachter spelen kan niet en ja ook geen koptelefoon mogelijk dus dat is best vervelend dus is hij daarnaast ook veel op de muziekschool te vinden om toch te kunnen oefenen. overigens speelt hij ook piano, gitaar, tinwissel maar daar hebben ze geen last van. ik zou een briefje laten vertalen in het frans met dat het best wel gehorig is en dat je het opzich niet erg vind als ze spelen maar of ze het dan niet na 6/7 uur willen spelen.
Das is echt flink irritant zeg! Ik weet niet of de verhuurmaatschappij daar iets kan aan doen maar ik hoop het natuurlijk wel voor jullie. Hier in België is het namelijk zo dat je geen lawaai meer mag maken na 22u. Maar ik zit zo wat met hetzelfde probleem enkel doen mijn buren het niet echt bewust. Ik woon in een appartement op het gelijkvloers, net naast de ingang, en als die deur dichtvalt hoor ik dat heel erg goed en als mensen in de gemeenschappelijke hal staan te praten is het net alsof ze bij mij binnen staan. En ook mijn deurbel is net een lichtknop (en die zit er vlak boven) waardoor soms eens gebeurt dat ze bellen (in het weekend soms midden in de nacht rond 3 of 4 uur) ipv het licht aan te steken. Dus ik begrijp jou frustratie maar al te goed!
oh grrrrrrr dat kan echt zo een grote ergenis zijn,wij hebben in ons vorige huis ook echt lawaai buren gehad en ik heb er nog steeds angst voor dat het weer gebeurt,er viel ook niet mee te praten,over een maand krijgen wij hier nieuwe buren en ben nu alweer bang voor hoe het gaat straks wat voor mensen het zijn of ze tot sávods laat gaan klussen etc.... maar idd zoals veel mensen al schrijven veelal zijn de bewuste herriemakers zich van geen kwaad bewust,al denk ik dat de pianospelers van ts dat wel zijn anders zouden ze wel open doen en niet na aanbellen stoppen..... heel veel succes met dit vervelende probleem en ik hoop van harte dat er een oplossing zal komen!
Ik zag dat mijn naam al genoemd was hier. Ik heb een klein briefje voor je geschreven. Kijk maar wat je er mee doet. Bonjour Monsieur/Madam. excusez moi de vous dérange. Malheureusement, vous ne répond pas à la porte si j'écris une lettre. Nos maisons sont bruyants et nous sommes heureux que vous jouer du piano, mais peut-être vous pouvez limiter à 19.00 heures Notre fille va se coucher vers 19h00 et se réveille au piano. Nous espérons que vous voulez garder à l'esprit un peu. Cordialement ..............(jullie naam) Er staat nu: Hallo meneer/mevrouw sorry dat ik stoor maar u reageerd niet aan de deur daarom dit briefje. Onze huizen nogal gehorig en wij vinden het prima dat u piano speelt maar misschien kunt u dit beperken tot 19.00 uur. Onze dochter gaat rond 19.00 uur naar bed en wordt wakker van de piano. Wij hopen dat u hier een beetje rekening mee wilt houden. Met vriendelijke groet
maar gelukkig kom jij met een ontzettend creatieve en blikverruimende reactie waar de ts echt ontzettend mee geholpen is! Ontzettend bedankt, ik heb mijn gehele denkwijze en visie op de mensheid onmiddellijk aangepast en zal me nooit meer verlagen tot het plaatsen van zulke kortzichtige posts! Ik hoop dat mijn vorige post niet teveel emotionele schade heeft berokkend bij je?
en omdat ik heb geleerd dat je achter zulke berichtjes een smiley moet zetten, komt hier dan dat lachende mannetje waardoor iedereen de toon doorheeft waarmee het gelezen moet worden.
kijk dat is een handig briefje,laat je nog weten of het werkt? Ben wel erg benieuwd,ontzettend tof dat er de moeite is genomen voor ts een frans briefje te schrijven!
hahah ze wil zeker haar bekendheid opkrikken hier... dat briefje in het frans vertaald zal vast wel helpen! succes...
wat goed zeg dat briefje. ik heb altijd diep bewondering voor mensen die frans kunnen praten maar vooral kunnen schrijven. ik snap er werkelijk geen snars van. hopelijk helpt het briefje ts. heb je nog contakt gehad met de goede persoon van de woningbouw vereniging?