Ik zit even op de site te kijken van ikea, want ik wil zo'n blanda schaaltje halen om een boltaartje te maken. Maar hebben deze schaaltjes een plat stuk in de bodem of zijn ze echt helemaal rond?? Krijg anders natuurlijk een biscuit met een platte bovenkant en geen mooie ronde vorm!
ze hebben een lichte afplatting aan de onderkant, precies voldoende om op de bolle kant te blijven staan... Als je googlet op boltaartje dan zie je voldoende voorbeelden van hoe het wordt - en zo zien mijn taartjes er met ikea schalen er ook uit...
alleen de buitenkant van het schaaltje heeft een afplatting.. van de binnenkant zijn ze helemaal rond edit: onee.. heb even nagekeken.. maar hij is aan de binnenkant ook iets plat, maar echt zo minimaal dat je er gewoon (een normale hoeveelheid) botercreme over kan smeren.. je zult er geen last van hebben
Ok, dat is mooi!!! Ik ga dan ff zo'n schaaltje halen,. want moet voor zaterdag een meptaartje maken en ik denk dat het een boltaartje gaat worden!!
Mag ik vragen hoe lang jullie ze in de oven hebben dan? heb er vorige week een gemaakt, tenminste poging tot maar hij was echt niet gaar. Het lukt me maar niet. Ik heb funcakes bisquit mix hoeveel zouden jullie er in doen kwa ingredienten en hoe lang en op hoeveel graden?
welke maat heb je? ik deed ze geloof ik altijd 25/30 minuten in de oven op 175 graden.. ik heb wel een gasoven.. weet niet hoe het zit met een electrische of hetelucht oven en ik vulde hem iets meer dan de helft
en hoe doen jullie de schaal voorbehandelen zodat de taart er makkelijk uitkomt. Met alleen boter blijft de taart bij mij als nog plakken!! Hij moet er natuurlijk wel mooi uitkomen!!
Ik heb de 2 kleintjes en de grote. Kan er een zwangerschapstaart van maken weet je wel, zo zwangere buik met borsten. Die maat dus....geloof dat het 12cm is?
goed veel boter en kruislings 2 of 3 (zo dus)+ of * reepjes bakpapier erin voordat de biscuitmix erin gaat en na het bakken ,even laten rusten in de vorm voordat je hem stort.. (dan krimpt de taart iets nl. ) en hij heeft langer nodig als een gewone springvrom van die diameter omdat het hoger is, dus gewoon goed ruiken. Biscuit ruik je als het klaar is, even checken met een prikker in het midden, als die er droog uit komt is het goed.
Van die afplatting zie je niets hoor. Ik gebruik ze ook regelmatig. Ik smeer de schaaltjes in met crisco.
ik vind de bakspray ook het beste werken.. dan vallen ze zo uit de vorm de grote vorm deed ik wel langer erin.. ik geloof wel 45 minuten op 175