grote baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ptries, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onze kleine man loopt 2,5 weer voor in groei, met 30 wk woog hij net iets meer als 2kg.
    Nu zijn we zelf ook allebei groot dus hadden ook niet een heel kleine mannetje verwacht, maar vanuit onze omgeving krijgen we nou steeds allerlei opmerkingen, die we wel n x zat zijn.
    Zoals dat hij niet in maat 56 zou passen, of geen 'echte baby-baby' zou zijn, ow dat gaat een reuzebaby zijn, er wordt steeds maar over zijn grootte gepraat.
    Ik ben er een beetje zat van, een baby is nou eenmaal een baby en ik verwacht heus wel dat hij in mt 56 past;)
    Ik wil gewoon lekker genieten van de laaste weken en voor ons is onze ventje straks gewoon onze kleine schattige baby...
    nouja dat is er ook weer uit;)

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Bovendien zegt het niet alles hé?
    Mijn mannetje liep ook voor op schema en ze hadden het zelfs al over inleiden... Ik had dus al hele visioenen van een peuter die ik moest baren, maar uiteindelijk met 37+5 bevallen van een prachtig klein mannetje van 3250 gram..
    Niets van aantrekken hoor! En hij is toch wel klein als hij geboren word... ;)

3. Maik78

Maik78 Lid

11 jun 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon liep ook 2a3weken voor, wij zijn ook groot. En uiteindeljk viel het best mee hij was 4kilo en 54 cm lang...ja niet klein maar wel een baby, en maat 56 heeft hij gewoon gedragen ik moest zelfs toch nog broekjes halen maat 50,en hij heeft gewoon maat 1 luiers gehad. Dus maak je niet te veel zorgen meid! Laat ze lekker praten! En geniet nog even van je zwangershap! :)

4. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Wat belachelijke opmerkingen, hier liep ons zoontje 5 weken voor op groei .. was toch nog een echt baby'tje voor mij hoor ;)

5. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    hai je moet je geen zorgen maken meid.
    mijn zontje is ook 4 kilo geboren en me nichtje 4150 nou geloof me het is gewoon een baby :)
    en past ook gewoon maat 50 .

6. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    thnx meiden! geeft deze mama in spé weer moed;)

7. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Bij mijn jongste dochter had ik een giga buik, extra groeiecho's gehad.:p
    Uiteindelijk woog ze ook 4,5 kilo en 56 centimeter. Maar een popje, het is en blijft een baby! En ja, maat 56 was er na een week uit maar ach, maat 62 is ook ieniemie ;)
    Nu is ze 15 maanden, 85 cm en 12 kilo, tja, niets aan te doen is groot en lang wordt veel ouder geschat maar het is en blijft mijn kleine meid van 15 maanden!

Geniet ervan, het is en blijft een baby!

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    J ens liep ook voor in groei, was 4130 gram bij de geboorte. Niet klein dus, maar wel een klein babietje hoor!

Hij heeft een paar dagen maat 50 aan gehad, meer omdat ik dat belangrijk vond, ik vond dat hij veel te snel groot was.

Ik weet nog dat ik zwanger was en dat hij aan de grote kant geschat werd, en dat ik dat heel jammer vond :( Nu denk ik waar maakte ik me druk om (behalve om de bevalling dan :D) maar toen vond ik het heel belangrijk dat mijn baby klein zou zijn.:(

Mijn moeder zei toen ze hem voor het eerst zag; Ach kijk nou, het is toch ook bijna nix, wat is ie klein! Ik kon haar wel zoenen. ;)

Hij was snel groot (supermamamelk) maar heeft toch tot 3 a 4 weken in maat 56 gepast hoor! Overigens zijn er in maat 62 ook heel lieve kleertjes te krijgen en wat een baby groot maakt, zijn te kleine kleertjes.

Ik vind het rare opmerkingen, een pasgeborene blijft een pasgeborene, met knuistjes zuigen en dat opgekruld liggen en die babygeluidjes. Daar doet lengte/gewicht niets aan af.

Lekker van genieten. Zeg maar tegen ze; Ja, hij wordt groot, omdat ik zo goed voor hem zorg!

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    mijn zoontje was 4620 gram na 2 'gemiddelde' kinderen en hij was net zo veel baby als iedere andere baby. Hij is nu een half jaar en loopt weer redelijk gelijk met de rest.

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik zou ook een groot kind krijgen bij beide..
    Eerste was 53 cm en 3610 gram

Tweede was het eerste wat ik zei "nou zo groot is ie niet" 52 cm en 3755 gram dus ook niet zo mega als ze dachten...
    Dus gewoon op je af latn komen en afwachten!

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn zoontje was gemiddeld geschat, maar na het breken van de vliezen begon de VK in 1x giga te twijfelen en dacht dat het een dikke 8 ponder zou worden, zo niet een 9 ponder of zwaarder:$.
    Tja....... toen sloeg mijn hart wel even over, maar ja, had geen keus was al aan het bevallen:D
    Na 2 uur geboren met een mooi gewicht van 3860 gr

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja ik ken die opmerkingen wel hoor, rete irritant! Maar een baby is een baby groot of klein ;) Onze eerste woog 4550 bij 55 cm. en heeft gewoon in maat 56 gezeten een tijdje. Het is en was toen al een heerlijk knap ventje. Mensen hebben bij grote zware babies vaak het sumo-worstelaartje idee ofzo maar dat is gewoon dikke onzin. Ik zie zelf trouwens liever hollands welvaren dan kleine magere babies ;) Overigens krijgen wij weer een 9 pondertje maar maak me daar nu echt geen zorgen meer over :)

13. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Zelfs kleintjes passen soms geen maat 50 of maar kort 56 .
    Er zijn ook kleine kindjes die veel wegen hoor.

14. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Snap goed wat je bedoelt. Mijn ouders zijn niet groot, maar mijn zusje en ik wogen toch zo'n 8,5 en 9 pond bij dik 52 cm. Ook mijn moeder kreeg veel opmerkingen, terwijl je op foto's toch echt hele lieve kleine pasgeboren babietjes ziet.
    Tuurlijk is er verschil tussen twee of vier kilo. Maar ook jouw mannetje is straks een klein prulletje. En daar ga je heerlijk van genieten! :D

15. Tamara2703

Tamara2703 Actief lid

14 dec 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje werd met 27weken 950gr geschat.. iemand een idee of dit veel is?

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza liep qua buik ook zo voor en was uiteindelijk 53 cm en 4330 gram. Een flinke baby dus, maar voor mij was ze gewoon een kleintje hoor :)
    Als ze naast andere baby's lag, snapte ik alleen wel dat anderen zeiden dat ze een echte reus was.... want dat was ze ook in vergelijking met andere baby's! Op een gegeven moment met een week of 6 naast een prematuur babytje dat op dat moment 4 maanden was: beide dames even groot....!

Hier paste maat 50 echt niet meer. Dus ze is direct in 56 gegaan en was daar bij 6 weken ook alweer uit.
    Deze keer loopt de baby weer 2 weken voor op groei qua buik, en gezien Thirza's geboortegewicht en weer een dikke navelstreng en grote placenta, wordt er weer op minimaal 8 pond gerekend. We zullen zien. Qua bevalling zou een lager gewicht mij niet erg lijken, maar daar heb je verder toch weinig invloed op...

Trek je niet teveel aan van opmerkingen van anderen: dat is toch vaak gewoon small-talk, om nou eenmaal gewoon een kletspraatje te hebben. Niet te serieus nemen, mensen bedoelen er waarschijnlijk niks mee.

17. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

onze eerste zoon was 49 cm en 3330 gram

Bij de groei echo bleek dat deze 7 pond zou worden.. Dus vertelde dat aan me omgeving en die zeiden ook gelijk oooh dat word een grote baby... pfff werd er ook gek van en dag bij me zelf kom op het kan altijd nog veranderen en het is maar een schatting meer niet pas bij de geboorte is het zeker,....

Nu gister weer een echo gehad bij de gyn ook weer gemeten enzo en toen hij alles in de computer typte blijk nu dat deze ook rond de 6 pond gaat worden... dus het zelfde geschat als bij me eerste zoon....

Ik stond versteld eigelijk dat dat zo opeens kon veranderen nog wis niet dat dat namelijk mogelijk was... Dus meid maak je niet druk het kan altijd nog veranderen dat zie je wel weer bij mij wat ze geschat hebben ... en wat de omgeving ervan vindt pech gehad het is jou baby en of het nu een kleine of een reuze baby word maak niet uit zolang het maar gezond is en huilt bij de geboorte toch zo moet je maar denken....

18. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hier ook o'n dame die steeds flink voor lag... Met geboorte was ze 4280 en heeft gewoon maatje 50 aangehad hoor!! Heb ik zelfs van bij moeten halen, omdat ik zelf dacht dat 56 klein genoeg zou zijn voor mijn dikkertje :p daar slobberde ze dus gewoon in!! Dus maak je niet druk hoor! Mijn moeder was er ook van overtuigd dat ik een peuter zou gaan baren ;)

19. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Idd van die opmerkingen wordt je wel moe, ook na de geboorte!

Hier lag zoonlief 5à 6 weken voor, uiteindelijk bij as 38 weken met keizersnee geboren en was bijna 10 pond en 56 cm. En ja hij heeft en week maar 56 aan gehad en toen naar maat 62.

Lederen kan zeggen dat hij groot is maar het is ons kleine mannetje!

20. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hier liep ons mannetje ook dik 2 wkn voor op groei.
    Geboren met 39,4wkn en woog 3215gr en was 48 cm.
    Dus zegt niks;)

Deel Deze Pagina