Even stoom ( financieel) het groet me even weer boven het hoofd pff.

Discussie in 'De lounge' gestart door pnirmal, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik heb dan zelf nergens schulden genomen, maar moest afgelopen week wel ff slikken toen ik , bedrag a280 euro eigen risico verzekering kreeg & 1x toeslagen a 200 euro en 1 van 600 euro lekker dan de belastingdienst gŕrrrrrrrrr alles komt ook in 1 x he

2. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    verwacht niet al te veel terug te krijgen voor je dvd's.. 1 a 2 euro per stuk misschien? als iemand ze al koopt..

3. Linana

Linana Niet meer actief

Ik begrijp je wel :)
    Het is gewoon ontzettend kut als alles misloopt, terwijl je er niet op had gerekend.

Ik wil je vanaf hier een dikke knuffel geven en zeggen dat het hoe dan ook wel weer goed komt.
    Uit ervaring weet ik dat stressen geen zin heeft, net zo goed als niet slapen (maakt het alleen maar erger). Je hebt goede afspraken gemaakt en ja, het is ff bikkelen maar het komt weer op z'n pootjes terecht!

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja idd zo gaat het dan ook idd en dan pffff. Dat van de gemeente gisteren was even aardig slikken. En komt ook wel goed zeker maar pff. leuk is anders hun hebben te veel gegeven aan het kdv ik heb in 2012 gewoon mijn maandelijkse bijdragen betaald en moest even slikken van o ja hun hebben te veel gehad. Rekening daar is 00 open staand dus die 500 komt de gemeente bij mij halen.

Staat er dan ook zo lekker in in de brief van u heeft getekend en bent verantwoordelijk..( helaas wel) als ik het had geweten in 2012 had ik toen al meer bijdragen per maand betaald en had ik gisteren geen hart verzakking hwhaah.:)

5. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Stel dat je het geld van je vakantie voor de aflossing van de wegkaap had gebruikt dan was je daar 10 maanden eerder vanaf geweest. Ik zou het wel weten. Bedenk je ook dat de rente van dit soort bedrijven torenhoog is. Zij kunnen producten goedkoper aanbieden omdat mensen via een afbetaling kopen.

Zeker als je zegt dat het blijft puzzelen per maand of je die 100 euro meer of minder had gehad lijkt het me verstandig om sneller af te gaan lossen. 100 euro per maand extra is echt wel een leuk bedrag wat je leven ietsje makkelijker maakt.

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou ik heb een paar collecties die wel gewilligd zijn.

complete 11 seizoen Mash. Hoop daar toch wel z.n 50 voor te kunnen krijgen. Complete set star trek ( star trek heet deze ook) denk wel ook rond de 50 hoop ik.
    Complete seizoen Cosby show daar zal ik wel niet veel voor krijgen. En nog wat meer.

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Pnirmal welke maat heeft je oudste? Zoals je weet heb ik een transgender kind en nu dus mega veel jongenskleding over van goed merk en amper gedragen

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Weet dat je het goed bedoeld echt.

100 per maand meer in lossen ( even die vakantie weg laten he) dan zou ik 250 per maand over houden om te leven.
    Gewoon aan vasten lasten zit je al aan de 11/12 per maand. Heb geen voedselbank.

En ik weet echt wel dat die bedrijven veel rente vangen. Nog 2 jaar dan hoop ik er van af te zijn. En een ding vind ik nog belangrijker.

Na alle jaren puzzelen heb ik het bijltje er niet bij neer gegooid en geen extra schulden gemaakt plus mij niet in de schuldhulpverlening gegooid.
    Loop bij een maatschappelijk werkster ze zegt meid soms maak je wel eens een foutje maar hoe jij het al jaren red petje af. Want dat ziet ze niet vaak in haar functie van maatschappelijkwerkster. Tot ik haar had betaald ik wehkamp en neck vol ze heeft brieven geschreven en beide bedrijven gingen direct akkord er zit geen deurwaarder tussen.

Wilde het even gezegd hebben.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn oudste is richting de mannen maat.

:( Wel heel lief van je.

10. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Als eerste wil ik zeggen dat je goed op de kritische reacties reageert, respect daarvoor! Uiteraard ben ik het wel met deze dames eens. Je kunt beter eerst afbetalen, scheelt onwijs veel rente. Ik hoop dat je nog een leuk bedrag voor je dvd collecties krijgt! Succes, lijkt me niet makkelijk om de eindjes zo aan elkaar te moeten breien. Knuffel!

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ahh jammer had genoeg in maat 152 gehad en je jongste dan welke maat heeft die?

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

110/116.

Wil wel even zeggen hoe lief ik het ook vind.

Dit topic is er niet om wat te vragen. Want zo steek ik niet in elkaar ik geef nog liever dan ik krijg. ( wel heel lief).

Echt wel. xxx

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Ts petje af hoe je reageert op de feedback die je krijgt!
    En zo te lezen weet je echt wel hoe je er voor staat, en wat je er aan kunt doen. Dus ik zou zeggen; hou vol,bikkel nog even door en neem wijze besluiten en ook dan komen er voor jou vast en zekere betere tijden aan!

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Snap ik, maar ik heb ook in jou situatie gezeten en wilde je even iets toereiken... ;) helaas komen de maten niet overeen. Wens je veel sterkte toe het komt vast goed! Geniet er maar gewoon lekker van op vakantie!

15. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Zelf vind ik je een beetje naief.
    Je zit (dik) in de schulden maar boekt in een opwelling wel een vakantie en doet mee met tv spelletjes?

Je geeft aan goed te weten dat je "stom" bezig bent door tv spelletjes te spelen maar doet het toch.
    Als je, je vakantiegeld gebruikt om je schulden af te betalen ben je er veel sneller vanaf, dan ben je goed bezig.

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ook jou mening telt.

Even correctie was geen tv bel spelletje maar. Voor een spelletje op internet wat dat betreft heb je helemaal gelijk ( en ben ik zeker naief en ook behoorlijk boos op mijn zelf)

Dat met die schulden ik het gedeeltelijk mee eens.

17. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Dames 1 volgens mij heeft ts altijd openkaart gespeeld over het feit dat zij BPS heeft.
    Impulsief zijn is daar een enorm groooooot onderdeel van ( zoals we allemaal kunnen merken wbt het bellen van de spelletjes ;) ) En idd dat is niet verstandig, en zo te lezen weet ts heel goed dat het een impulsieve actie geweest is.

Wbt de schulden bij wehkamp etc dat zal er misschien in het verleden ook wel mee te maken hebben gehad.
    En zo te lezen doet ts hard haar best om het af te betalen.
    En ja ze gaat dan even op vakantie en nee ik zelf zou het niet doen. Maar omdat ik het niet doe betekend niet dat een ander dat ook moet doen. Ik kan het me wel voorstellen iig. Ik ben al 11 jaar niet op vakantie geweest omdat het er simpelweg niet in zit. En als ik dan die reclames zie all in voor een prikkie in een resort ben ik ook in staat om te boeken.

En wbt de rekeningen ik zeg altijd die krengen komen ALTIJD tegelijk als het niet uitkomt.

Zo kreeg ik in december ff een aanslag van de KOT van 1500,- en nog een van 188,- en mn wasmachine ging stuk.Terwijl mijn man al 8 wk geen geld gekregen had omdat de WW een achter stand had met verwerken van alles.
    Geloof me dat ik ook ff een potje heb lopen janken en vloeken toen hoor.

Ts jij komt er wel met je kindjes!
    En geniet van je welverdiende vakantie!

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dank je wel.

19. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is ook lastig, er is zo veel te koop, vaak op de pof (postorderbedrijven) en het lijkt alsof je je kinderen tekort doet als ze nooit naar een pretpark of zoiets gaan. Dat is alleen niet waar! Er zijn genoeg leuke gratis of veel goedkopere opties (strand, kinderboerderij) die net zo leuk zijn, tweedehands winkels met spullen waar de kaartjes vaak nog aan zitten. Goedkoop leven kan een leuke sport zijn en kinderen hebben er echt geen last van hoor: creativiteit is juist iets wat je ze wilt leren. Heb zelf ook periodes van schaarste gekend en de gouden regel is weten wat je vaste lasten zijn, daarnaast proberen te sparen en alle extras alleen van die rekening betalen als het er ook echt op staat en op is dan op. Niets op krediet of met geld (bv vakantiegeld) dat je nog niet hebt. Voor hetzelfde geld gebeurt er in de tussentijd iets waar je het harder voor nodig hebt en ben je de verplichting al aangegaan. En inderdaad geen belspelletjes, dat is oplichterij en daarmee geldverspilling.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Laat zo het topic sluiten en verwijderen. Omdat ik dit soort dingen niet te lang openbaar wilt hebben.
    Heb mijn hart kunnen luchten en weer een groter besluit genomen. Nog meer na denken voor dat ik dingen doet.

Deel Deze Pagina