Even stoppen...

Discussion in 'Zwanger worden' started by bientje, Jun 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bientje

bientje Actief lid

Nov 21, 2006
    255
    0
    0
    Hey...

Ik wilde even vertellen dat we er even mee stoppen om in verwachting te raken. We hebben een reis geboekt naar Borneo en Maleisië en daar moeten we malariatabletten voor slikken. Nu was het een tijdje onzeker of we dat ook werkelijk gingen doen, omdat er afwijkende adviezen werden gegeven.
    Tot vorige week, de baas van Bart was in Bali gestoken door een mug met het knokkenvirus. Hij heeft echt even op het randje gelegen. Nu kan je je daar niet tegen beschermen en is het als je het op tijd in de gaten hebt goed te behandelen. Wij zijn er erg van geschrokken en vinden het simpelweg niet waard om mij en het eventuele ongeboren vruchtje daar aan bloot te stellen.
    We vertrekken 17 augustus voor 3 weken, daarna moet ik één cyclus afwachten voordat we weer van start mogen gaan (omdat de malariapillen dan zijn uitgewerkt).
    Ik blijf wel gewoon pilvrij want dat gaat nu net een beetje lekker en hopelijk ben ik dan helemaal in een goede regelmaat.

Ik zal dus vanaf september weer veelvuldig hier te vinden zijn, maar zal tussentijds de boel goed in de gaten blijven houden want ik leer er iedere dag weer iets bij.

Succes voor iedereen de komende maanden en tot snel.

Liefs Sabine :)

2. bregt

bregt Actief lid

Sep 27, 2006
    399
    0
    16
    Wauw, naar Borneo en Maleisie, super zeg. ja dan zou ik ook even een stop hebben, dat is wel het laatste wat je je eventuele vruchtje wilt aan doen. Dan in september maar weer flink aan de klus! Veel plezier!

Liefs Bregt

3. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wie weet kom je tegen die tijd wel met zijn 3e terug

4. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Goede keuze, oke! Geniet van je vakantie! :)

5. kikka

kikka Actief lid

Mar 9, 2007
    269
    0
    0
    bediende
    geniet van je vakantie en tot gauw...

groetjes

6. Jessica77

Jessica77 Actief lid

May 24, 2006
    256
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heej Bientje,

Mijn vriend en ik zijn afgelopen maart naar Maleisie/Borneo geweest. Was een prachtige reis trouwens.
    Ik heb er voor gekozen om de 'andere' variant malariapil te slikken. Dus die-ene waarmee je 3 weken van te voren al mee moet beginnen en 6 weken na terugkomst moet doorslikken.
    Die pillen zijn namelijk NIET schadelijk voor de eventueel ongeboren vrucht, ook al staat dat wel op de beschrijving van dat middel. Bij de GGD kreeg ik een brief mee, gedateerd januari 2006, dat onderzoek heeft uitgewezen dat die malariapillen niet slecht zijn voor de ongeboren vrucht. Vrouwen die dat hebben geslikt en zwanger zijn geraakt, hebben gewoon een gezonde baby gekregen.

Ik had zoiets van; ik ga lekker op vakantie en toen al 11 maanden bezig voor een beeb, hopelijk lukt het op vakantie. Wilde geen kans laten liggen en ik heb bij de weg geen mug gezien in Borneo. Maar goed, die beestjes vinden mij niet lekker, en ben ook dus voortijdig gestopt met die pillen.
    Mijn vriend heeft trouwens wel die (duurdere) malariapillen geslikt. Die zijn ook niet slecht voor het zaad.

Wens je veel plezier!

7. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    M'n zus is net zwanger geraakt op haar reis de laatste 14 dagen, ze hebben een gezond kindje ondertussen gekregen.
    Ze moest ook malariepillen innemen en heel die boel ....ze heeft alles goed laten nakijken toen ze erbij uit kwam

8. sizzel

sizzel VIP lid

Mar 26, 2007
    9,547
    0
    0
    Gaaf joh, borneo en maleisie!
    Geniet van je vakantie meid! Je hebt het verdiend!
    Jullie dag komt nog wel!

9. bientje

bientje Actief lid

Nov 21, 2006
    255
    0
    0
    Hi Jessica,

Ik heb daar ook van gehoord idd, echter zijn de eventuele bijwerkingen van deze pillen een stuk minder aantrekkelijk. Ik heb hier ook over nagedacht maar aangezien ik redelijk gevoelig op medicijnen kan reageren durf ik het risico niet te nemen.

Bedankt voor de tip. Ik heb me er nu bij neergelegd en we gaan gaan vanaf september weer serieus aan het klussen.

Liefs Sabine

Share This Page