Even ten einde raad (huisdier)

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik snap het, zou ik zelf ook hebben. Mijn amerikaanse bull heb ik in augustus vorig jaar in laten slapen. Zoon was toen 11 maanden. Daarvoor maanden intensief voor haar gezorgd. Was het verplicht naar haar en mezelf toe. Maar jeetje wat vond ik het zwaar met ook nog mijn zoon erbij. Toch zou ik het zo weer doen.

Nogmaals sterkte, ik snap je dilemma.

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wat een drama meis... :(

Maar als je toch naar een andere kliniek gaat zou ik ook eens vragen naar andere medicatie om uit te proberen, ik heb veel goede ervaringen met enurace en propalin, evt. tensurin.
    Ik weet niet welke je al geprobeerd hebt?
    Want ook met een prolaps (heeft mijn york* destijds ook gehad) zijn er nog wel opties vwb medicatie die kan werken...

En idd goed naar de prostaat laten kijken, dat levert idd ook veel problemen op, is hij al gecastreerd?

Ik hoop dat ze je in wageningen verder kunnen helpen, sterkte met beslissingen nemen...

3. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Mmh vervelend. Maar ik zou het toch eerst proberen met de band of iets dergelijks. Maar begin er op een andere manier mee.
    Logisch dat het bij hem niet lekker zit. Hij moet er eerst aan wennen.
    Ik draag bijv altijd jurken en als ik dan opeens een broek aan doe vind ik dat absoluut niet fijn. Nu ga ik mijn broek niet kapot kauwen maar ik snap dat een hond wel zo reageert.
    Haal bij de dierenarts een kap (die ze ook vaak omkrijgen na een operatie)
    Zodat hij het niet kan afkauwen maar er wel aan kan wennnen.

Je kunt daarnaast nog een klikker training geven. Dit is echt heel simpel.
    Een "klikker" kun je bij elke dierenwinkel kopen.
    En zo begin je er mee.
    De eerste keren klik je en geef je direct iets lekkers (mag heel klein zijn, gaat om te smaak) dit herhaal je tot de hond snapt dat als jij klikt er iets lekkers komt. Dit kan soms na 10 keer al duidelijk zijn.
    Als hij het snapt: stel hij wil de band afkauwen, roep een vast comanndo, bijv "nee" (duidelijk en in een lage stem) stopt hij ermee dan klik je meteen. De hond weet dat er nu iets lekkers komt. Op een gegeven moment heb je de klikker niet meer nodig. En is het commando "nee" genoeg.

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    Kan je geen puppy ren of soort van box hekjes neerzetten. Zodat de hond een afgezet plekje heeft zonder afgezonderd te worden. En kinderen kunnen er niet bij qua hygiëne

5. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0

Och meis, geen herplaatsing, dat wordt zijn dood.
    Bullen zijn zo gehecht aan hun eigen gezin... Hij zal jullie zo missen dat ie wegkwijnt door verdriet.

Hier weegt de onze nog maar 20 kg. ruggegraad al zichtbaar evenals haar schoudengedeelte.

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@polkadot. Bedankt voor de tips maar zo'n band of luiers kunnen niet vanwege eerder beschreven aandoening.

@mango: tips staan op het lijstje thx!!

@all. Bedankt voor alle reacties

7. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

He bah wat een vervelend probllem, ik zou het ook niet hygienisch vinden.

8. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    wat goed dat je hem verder laat onderzoeken! hoop dat ze wat vinden...

9. Momfulness

Is het ook echt niet hoor. Het zijn niet af en toe een paar druppels maar continu overal door het huis. Ik word af en toe ook overmand door tegenstrijdige gevoelens want enerzijds ben ik gek op hem, anderzijds legt dit wen enorme druk op ons leven, onze relatie en mijn gemoedstoestand. Ik ga er tegen wil en dank mee door. Eigenlijk ben i doodmoe van het hele gebeuren en ongelukkig in mijn eigen woon omgeving.

Dan nog mijn dochter die steeds darm infecties heeft. Het blijft lastig

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Luna, hopelijk kan de uroloog meer uitsluitsel geven. Er zijn meerdere soorten medicatie, wellicht past een andere soort beter bij je hond? Is de moeite waard. Lastig dat je geen broekjes kunt gebruiken vanwege zijn andere aandoening, arme hond. Mijn ouders hadden een mechelaar die inco werd door castratie (was een teef, maar verwijderen baarmoeder en eierstokken valt niet onder sterilisatie maar castratie, gebeurde in de oude tijd toen baarmoeder nog verwijderd werd helaas). Ze is op enkele dagen na 13 geworden. Ze leefde echter buiten, was iets minder erg. En ze kreeg er artrose bij, uiteindelijk is het die combinatie geweest die mijn ouders tot euthanasie hebben doen besluiten. Ik geloof echter niet dat zijzelf er al aan toe was...

Punt is natuurlijk dat incontinentie geen reden is om een hond in te laten slapen. Zie het je al voor je bij mensen, euthanasie om deze reden? Alleen als andere zaken meespelen en het leven van je hond echt kwaliteit inlevert is het ethisch te verantwoorden. Dat het poetsen teveel moeite is, is natuurlijk geen excuus. Maar natuurlijk begrijp ik je dilemma tav je kinderen en de hygiëne. Kun je anders geen soort van ren maken in je woonkamer waar je hond met perioden in kan? Dus niet dat hij daar de hele dag in zit natuurlijk, maar op bepaalde moment hoef je dan maar een kleinere plek te dweilen en je hond kan 'erbij' zijn.

Even off topic.... dit is dus NIET hoe je clickertraining moet toepassen. Een clicker is bedoeld om iets nieuws aan te leren of iets dat een hond al kent te verfijnen. Het is NIET bedoeld om een correctie aan te leren!
    Hoe je een band aanwent... is hem eerst losjes over de rug hangen, click en belonen. Dan kort vastmaken (losjes), click, lekkers en weer los. Vaak herhalen. Dan losjes aandoen en dan leuke dingen gaan doen met je hond. Daarna pas op de juiste strakheid zetten.
    Op deze manier wen je ook halti's en dergelijke aan, hoewel het niet mijn voorkeur is. Nooit omdoen en door het verzet heen gaan.

11. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
  12. Momfulness

@chantal: dank je. Dit is ons laatste redmiddel. Ongelogen heeft alles bij elkaar ons al 4500 euro aan operaties en medicatie gekost. De dure voeding buiten beschouwing gelaten. Het kost ons wellicht onze vakantie die we eigenlijk ook hard nodig hebben door het hele gebeuren. Dan nog de vraag of het allemaal nog bijdraagt aan een goede levenslwaliteit omdat zoals eerder Macy ook al zei. Engelse bullen laten geen pijn zien. Het blijft moeilijk.

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Hmm lastig dat het iet afgeslten mag worden, dan zou ik kiezen voor een eigen,plekje in de kamer met een grote deken, desnoods eensoort werpkistachtig dat hij er toch bij ligt maar op zijn eigen,plek waar de kinderen net kunnen komen. Pff moeilijk hoor.

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat een klote situatie meid!
    Moeilijk om te zeggen wat je het beste kunt doen, alleen jullie kunnen die beslissing maken.

Denk alleen dat je los moet laten dat je dochter hierdoor darminfecties heeft. Ga je nu niet inbeelden dat het jou schuld is dat ze dat heeft.

Verder een dikke knuffel van ons.

15. Momfulness

Thanks Wen. Het is nu afwachten wat ze van de week in Wagingen zeggen. Wordt er hoorndol van op t moment.

16. chantal02

chantal02 Bekend lid

19 sep 2011
    635
    9
    18
    @luna, suc6 en laat je even weten hoe het gegaan is?

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Uiteindelijk is alles wat je nu doet voor hem uitstel van executie van iets wat over een half jaar waarschijnlijk toch gaat gebeuren...

Heeft hij buiten de incontinentie om geen pijn, last of iets anders zou ik nog even doorzetten maar als hij momenteel al een wrakje is wat alleen nog functioneert door vele medicijnen zou ik ermee stoppen.

Herplaatsen zou ik echt niet doen, dat zou je hem echt geen plezier mee doen denk ik. Dan zou inslapen nog eerder een optie zijn.

Bij alle aanpassen die je moet doen om het leefbaar te maken ( hekjes of afzonderen) maar wat voor hem een stuk minder leuk gaat wezen zou ik ook niet doen. Niet voor een hond op die leeftijd die hoogstwaarschijnlijk ook niet lekker in zijn vel zit.

Heel veel sterkte, het blijft enorm lastig en je wilt het liefste zolang mogelijk van je kanjer genieten.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier medicijnen tegen incontinentie van Labrador werkte perfect! Geen idee hoe het heette

19. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Onze hond is wel ingeslapen toen hij incontinent werd, omdat hij het zelf verschrikkelijk vond, om in huis te plassen. Hij liep constant met zn staart om laag en je zag aan zn kop echt dat hij zich ongelukkig voelde. Het was ook altijd een erg trotse hond.

Veel sterkte met de beslissing in ieder geval!

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Enurace? Werkt(e) hier ook goed.

Deel Deze Pagina