Ovulatie test

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by JuullesD, Aug 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Hoi! ik ben sinds kort met de pil gestopt, en om mijn cyclus te leren kennen heb ik ovulatie testen gekocht.
    Mijn ovulatie dag schatte ik op 29/30 augustus, maar omdat het een twijfelgevalletje is deed ik vandaag een ovulatie test.

Alleen:) ik zie een vaag streepje, is dit standaard of geeft het al iets aan?

Nog een ander vraagje, zonder ovulatie geen menstruatie toch?

2. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    dit kan je hele cyclus door zijn :)

3. JuullesD

He jammer. Had toch wel gehoopt dat het een voorbode zou zijn.

4. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Waarom denk je dat het op 29-30 aug is? Heb je een regelmatige cyclus? En deze test is nog lang niet positief! Hij moet even donker zijn als de controle streep, of donkerder! Maar als je de 29-30 je eisprong verwacht, dan zou k deze dagen gewoon door testen. Dan zie je wel of ze donkerder worden :)

En volgens mij hoeft het niet perse zo te zijn dat als je geen eisprong hebt ook geen menstruatie hebt. Volgens mij zijn er ook wel vrouwen die ongesteld worden, maar geen eisprong hebben.. maar bind me daar niet aan vast !

5. JuullesD

Die datum is eigenlijk geschat op een gemiddelde cyclus van 28 dagen. Ik weet mijn cyclus nu nog niet, dus vandaar dat het een gokje is. Vooral leuk om te weten vind ik:)
    Ik dacht dat een lichte streep misschien aangaf dat de eisprong onderweg is, maar daar vergis ik me:)

6. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Dat kan hoor! Dus gewoon door testen! Bij een positieve test komt je eisprong binnen 24-48 uur! Klussen dan dus! Succes ermee!

7. JuullesD

Dankjewel!!

8. Friso1975

Friso1975 Lid

Nov 26, 2012
    32
    0
    0
    Amsterdam
    Dag JuullesD,

Ik had dezelfde ervaring als jij.

Ikzelf had ook bij een ovulatietest eerst een vaag streepje. Op een gegeven moment was er helemaal geen streepje meer te zien (na een aantal dagen). Ik begrijp dus dat een vaag streepje geen teken is van een kleine hoeveelheid LH.

Ik hoop voor je dat het snel helder wordt

9. Friso1975

Friso1975 Lid

Nov 26, 2012
    32
    0
    0
    Amsterdam
    Beste JuullesD, gebruik jij toevallig ook ovulatietesten van Kruidvat? Ik wel.

10. JuullesD

Klopt, de laatste twee dagen helemaal wit.

Dit zijn de ovu testen van de action:)

11. Friso1975

Friso1975 Lid

Nov 26, 2012
    32
    0
    0
    Amsterdam
    Aha, de Action. Ik wist niet dat Action deze testen ook verkocht. Ik houd het voorlopig nog even bij de testen van Kruidvat. Op 13 augustus deed ik mijn eerste test. Vermoedelijk was ik te laat want 'het' streepje moest donkerder zijn dan het streepje ernaast en dat was niet zo. Helemaal nog geen positief resultaat gehad.

Share This Page