Uitzendbureau weigert me weer in te schrijven,mag dat zomaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Windows, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Een uitzendbureau,waar ik een blauwe maandag voor gewerkt heb(sept./okt. 2009)heeft me destijds uitgeschreven(ik werkte als huishoudelijke hulp toen)zonder gegronde reden(had me 1x ziek gemeld toen)
    Nu wil ik mij weer inschrijven voor een andere functie(oproepbasis)en ze weigeren me in te schrijven.:x
    Ik vind dat ze dat niet kunnen maken,iedereen verdient toch een 2e kans,of niet soms?

Ik ga dus nu even een heel mooi briefje schrijven naar het hoofdkantoor.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

eerlijk gezegd vind ik je informatie zo weinig dat ik niet echt een oordeel kan geven

3. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Laat ik het zo zeggen,er is niets ernstigs gebeurd waardoor ik moest stoppen,geen conflicten of iets dergelijks.
    Het was alleen wél zo,dat ik naast dat werk,ook nog verder solliciteerde naar andere banen,en dat vonden ze nogal bezwaarlijk.

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Kan me bijna niet voorstellen dat dat het héle verhaal is...

Maar om op je vraag een antwoord te geven; het lijkt me dat het uitzendbureau alle recht heeft om zelf te bepalen met wie ze in zee gaan en met wie niet.
    (In tegenstelling tot het CWI, waar je je verplicht moet inschrijven als je voor een uitkering in aanmerking wilt komen.)

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Sommige uitzendburo's hebben wel vaker van dat sooort rare fratsen.
    Heb me ooit ingeschreven bij een voor oproepwerk in de horeca,
    toen ze mij belden voor een klusje voor diezelfde avond nog en ik niet kon omdat ik op de bruiloft van mijn nicht was, heb ik daarna nooit meer wat van ze gehoord!

Maar er zijn toch genoeg andere uitzendburo's?

6. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    ja dit is hun beleid zoals ze zei...eerst belde ze me,een goed uur terug, op, om een inschrijf-afspraak te maken.En nog geen 10 min.later belt ze terug om mij mede te delen dat ze me niet meer mag inschrijven van de vestiging.
    Ik wilde me inschrijven als ADL-assistent,omdat ik dit voor een ander uitzendbureau ook gedaan heb.

7. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Er zitten hier in het centrum ook uitzendbureaus bij waar je om je leeftijd niet in kan laten schrijven, dan zeggen ze gewoon dat je te oud bent. Er zitten ook een paar tussen die het niet de moeite waard vinden omdat ze niet de juiste baan voor je hebben. Vind het zo raar. Zo kom je toch nooit aan een baan, als je graag wilt. Ik heb me ooit 1 keer in laten schrijven bij een uitzendbureau en daar hoorde ik nooit wat van heb al 9 jaar dezelfde baan en nu beginnen ze te bellen.

8. Dyja

Dyja Actief lid

2 sep 2009
    151
    0
    0
    full time mama van 2 heerlijke zoons
    ergens in Nederland
    Je bent ten alle tijden vrij om naast het werk wat je doet bij het uitzendbureau gewoon door te blijven solliciteren. Begrijp ook niet waarom ze je uit hebben geschreven. Ik las net ook van iemand dat ze al lange tijd ingeschreven stond bij een uitzendbureau maar er nooit wat van had gehoord. Uitzendbureau's doen hun uiterste best om de mensen die ingeschreven staan aan een baan te helpen maar soms lukt dit gewoon niet. Is heel erg vervelend maar zo is het helaas. Als een uitzendbureau net niet de juiste opdrachtgever voor een bepaalde functie kan vinden dan is het plaatsen van een uitzendkracht heel moeilijk.

Liefs Dyja

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    een uitzendbureau is gewoon een commerciële instelling volgens mij en mag je weigeren als zij dit willen..
    Dus ben bang dat je niet veel verder gaat komen als je een aantekening hebt. Terecht of onterecht.
    Maar ik zou mij er ook niet al te druk over maken. er zijn legio uitzendbureau's..

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Maar wat is hun uitleg/reden dan dat ze je niet meer willen inschrijven. Lijkt me dat ze dat niet zomaar doen.

Wel vervelend overigens.

11. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben eens afgewezen bij een uitzendbureau omdat ik een bril droeg.
    Die man zei letterlijk dat ik met een bril op minder kans zou maken op de banenmarkt en dat ik eerst maar lenzen moest nemen voor hij me wilde inschrijven.
    Dus, rare fratsen genoeg bij sommige uitzendbureaus...

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hahahahaha dat meen je niet! whahahahahaha..
    rare mensen zijn er bij
    (als je soll bij opticien is een bril een pre:p bij een laserkliniek niet:) ;))

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ja soms zijn het inderdaad rare fratsen.

Ik heb eens per ongeluk een baan omgewisseld op mijn CV. Verkeerd geplaatst. Geknipt en geplakt ( je kent het wel). Per ongeluk in de verkeerde volgorde. Wel gewoon daar gewerkt.

Ik merkte dat zelf op bij het uitzendbureau ( c..nt) en toen vond die man daar dat ik niet te vertrouwen was. Ha ha. Zelf opmerken dat je het per ongeluk hebt omgedraaid en dan nog moeilijk doen.

Hij had gewoon een slechte dag waarschijnlijk. Ik ben toen zelf weggegaan. Ik houd er niet van om voor leugenaar uitgemaakt te worden. Als ik iets niet ben is het een leugenaar.

Ik heb trouwens wel contact opgenomen met het hoofdkantoor. En ze hebben hun excuses aangeboden.

Wel eens fijn om zo eens op te schrijven.

TS: op dit moment hebben ze meer mensen die werk zoeken dan dat er werk is. Dan doen veel uitzendbureaus moeilijk. Ik weet nog dat ik in een tijd solliciteerde toen ze mensen te kort hadden. Nou met open armen en koffie/koek. Een jaar later was het net als nu moeilijk. Ik kwam niet eens langs de receptie. Schrijf je maar in ( formulier in mijn handen gedrukt) en daag. Ha ha. En ik heb best een goed CV.
    Dat kan ook weleens de reden zijn dat ze je niet inschrijven.

Maar goed je kunt altijd contact opnemen met het kantoor om verhaal te halen.

14. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Waarom zou een uitzendbureau je niet mogen weigeren? Het is geen overheid ofzo maar gewoon een commerciele instelling. Als ze je niet willen, mogen ze je gewoon weigeren...ze hebben niet eens een reden nodig joh.

Ik ben zelf altijd netjes geholpen maar ik kan je verhalen vertellen, onvoorstelbaar. Iemand met twee HBO-opleidingen die komt binnenlopen om zich in te schrijven. Hij werd van boven naar beneden bekeken en dat meisje zei letterlijk; 'we hebben momenteel geen productiewerk'. Hoezo vooroordelen? Ja ergens lach je je kapot natuurlijk, maar aan de andere kant..WTF?

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ligt het aan mij? Ik snap hem niet.

16. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL

ze bedoelt dat die vrouw van het uitzendburo waarschijnlijk door alleen maar naar het uiterlijk van die persoon te kijken er van uit ging dat hij voor productiewerk kwam terwijl hij hbo opgeleid was

17. Only me

Only me Niet meer actief

Ach, ik heb het ook een keer gehad bij een uitzendbureau. Ik had toen een tijdelijk baantje ergens, en kreeg toen een aanvaring met de manager. Die behandelde me echt als oud vuil, en na het een week aangekeken te hebben, heb ik gezegd niet meer terug te komen, omdat hij ontzettend onbeleefd en disrespectvol was. Heb het heel netjes en rustig gezegd, ben niet ineens niet meer op komen dagen of zo.
    Hij zei weer tegen mij dat er voor mij 10 anderen waren en dat ik in de stront kon zakken. Ik ben toen weggelopen richting het uitzendbureau.

Die waren ondertussen al door hem gebeld. En hij had gezegd dat ik zwaar onbeleefd was geweest en mijn werk niet deed!
    Ze wisten niet meer of ze me ingeschreven wilde laten.

Nou... ik heb toen gezegd: 'als je mij niet eens mijn kant van het verhaal kan horen, dan weet ik wel wat voor soort bureau jullie zijn. Dat zie je maar aan de klanten waarmee je werkt. Ik stap wel naar de concurrent, die weten wel hoe ze met mensen om moeten gaan'.

En ben zo weggelopen!

Ze benaderden me een paar weken geleden toevallig nog of ik nog interesse had in een leuke functie, maar nee... ben klaar met ze :)

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ow... ik dacht dat ze dat zei NADAT hij zei dat hij HBO had... Ik vond het al zo gek...

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier een soortgelijk verhaal. Was bij DHL ingezet, omdat ze een hele drukke periode verwachtten. Maar ze hadden mij 2 weken eerder al laten komen, om in te werken. Ik had het werk na 3 dagen door, had een lading werk binnen 10 minuten af (en goed ook!) en zat daarna twee uur te 'wachten' op nieuw werk. Dus was doe ik? Ik ga rond kijken, vragen aan collega's of ik ergens mee kan helpen. En i.p.v. te wachten, naar die andere afdeling lopen en vragen of er al een nieuwe lading werk was. Oja, was er een printerprobleem en dat heb ik dan even gefixt. Maar verder duimen zitten draaien.
    Had mijn manager me al op aangesproken, dat ik me teveel met andere taken bezig hield. Ik vroeg wat ik dan moest doen. Hij zei dat ik dan maar naast een collega moest gaan zitten en kijken wat zij aan het doen was (maar ik mocht het niet zelf doen). Hmmm, oké. Nou, dat heb ik dus gedaan. Was toen 2 dagen vrij (de vrijdag en de maandag). Werd ik maandag om 5 uur gebeld dat ik dinsdag niet meer terug hoefde te komen...

Volgens een vriendin van me, die daar ook werkte (andere afdeling), hebben ze ook niet meer iemand anders aangenomen voor die functie en is die drukke periode uitgebleven. Maar tegen het uitzendbureau zei hij dat ik niet goed functioneerde. GELUKKIG geloofden ze mij :) Ik had binnen een week een andere baan, die meer uitdaging bood en ook bijna 2x zoveel verdiende. En daar baalden ze dat ik weg ging op het eind :)

20. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Nou ik heb een nette brief geschreven,en daarop een mail terug gehad.
    Ze blijven bij hun standpunt en zetten mij niet meer in.
    (Het zij zo)
    Maar er stond wel in de mail:als u nog vragen hebt,kunt u terecht bij de vestigingsmanager van de vestiging huppeldepup,met naam&telefoonnummer.Beetje krom eigenlijk :)
    Maar geen excuus of wat dan ook hè.
    Die kunnen dus mooi het heen&weer krijgen.

Deel Deze Pagina