Zoals de titel an vraagt; hoeveel huilt jullie pasgeboren baby? Mijn dochter is nu 2 weken oud en ze huilt (in mijn ogen) veel; ik denk dat ze vandaag zeker zo'n 5 uur gehuild heeft en nog meer uur wakker is geweest. Nu is ze eindelijk even stil, ze is al vanaf een uur of 5 vanmiddag onrustig. Mijn zoontje had verborgen reflux dus ik ben daar erg alert op maar misschien zie ik spoken? Ik word eerlijk gezegd een beetje wanhopig van het gehuil, ik kan niks meer voor haar doen en ik zit er best doorheen. Ze begint nu weer te huilen terwijl ik dit schrijf ..
Heyhey, hou vol hoor, ik geloof dat je via google het gemiddelde babygehuil per dag kan opzoeken, ik heb het weleens ergens gezien iig. Tara huilde heel erg weinig, nog steeds, dus aan mij heb je niets. Ze heeft wel een periode van onrust gehad, vooral aan het einde van de dag waarin ze meer jammer/huilde maar toen bleek dat ze gewoon honger had en ik niet genoeg voeding produceerde, toen ik overstapte op de fles was dit helemaal over.
Sem huilde ook zeker 5 uur per dag vreselijk vond ik het. Pas na de 3 maanden werd het iets minder. Maar hij had verborgen reflux en toen kreeg ie pas medicijnen daarvoor
ik merkte dat hij steeds meer huilde en alle symptonen van reflux had...(verborgen)..toen hij 5 weken was, wa shet heeel erg kreeg gelukkgi medicijnen...sindsdien huilt ie alleen als ie krampjes had ...verder nooit zomaar
Ayla heeft nooit veel gehuild, dus in dat opzicht kan in niet veel voor je betekenen. Maar zeker gezien Vigo's geschiedenis denk ik wel dat als je het vermoeden hebt dat Nena ook last van heeft van (verborgen) reflux je gewoon bij de ha aan de bel moet trekken. Sterkte meis!
wij vonden dat onze zoon ook veel huilde, wij hebben dit aangegeven op het cb, en hun zeiden : hier heb je een formulier, vul dit in ....(gaat met kleurtjes) en dan zul je vaak zien dat het eigenlijk best mee valt, onze zoon bleek tot 18 uur per dag te huilen, dus dat viel niet echt mee maar je kunt dus op het cb van die formulieren vragen en dan invullen, en dan kun je ook zien hoeveel of je kindje huilt,
Met mijn dochter van bijna 4 maanden kan ik je verhaal niet vergelijken die huilt misschien 10 minuten per dag dat was voor mij ook een schok aangezien mijn zoontje de eerste 2 maanden zo'n 7 uur per dag huilde. We zijn er met 2 maanden achter gekomen dat hij een KMA heeft en dat scheelde dus echt een hoop. Andere voeding was hier een compleet ander kind. (alhoewel het wel een piepdoos blijft ) Ik zou sowieso idd eerst medische dingen uitsluiten. Sterkte in ieder geval.
Mijn zoontje huilde wel wat en mijn dochtertje nauwelijks (misschien in het totaal een half uur per dag). Het CB liet mij weten (in 2009) dat het een oplopende curve is. Rond 6 weken is het normaal om 3-6 uur per dag te huilen daarna neemt het meestal ook snel weer af. Mijn zoontje heeft gelukkig nooit zoveel gehuild maar had bijvoorbeeld wel echt een huiluurtje rond 17:30. Dat heeft dochterlief nooit gehad. Als je vindt dat je kindje teveel huilt, is het goed om dit bespreekbaar te maken op het CB. Vertel dat wel goed en in detail wat je onder veel huilen verstaat. Hoe veel, hoe lang achterelkaar, op welke manier, op welke tijden en hoe lang het huilen al aanhoudt (dagen / weken).
mijn dochter sliep van 23.00 uur tot 07.00 uur en de rest van de dag huilde of eigenlljk gilde ze. Ze was dan zo doodop dat slapen dan geen probleem was. Na 8 weken was ik dat beu, ik vond moeder zijn verschrikkelijk en ik haatte mijn dochter meer dan dat ik haar lief had. Na 8 weken heeft ze bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen, miijn dochter heeft KMA en gaat maandag ook nog naar de osteopaat omdat slapen nog steeds een probleem is net zoals aan en uitkleden en ze een hele sterke voorkeurshouding heeft die niet weg gaat. suc6 ermee. Mijn dochter huilt nu nog maar max 1 uur op een dag en altijd voor het slapen gaan zo een 10 minuten.
Ik weet precies wat je bedoelt Dorianne, ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn zoontje, al bleek het bij hem dan te gaan om verborgen reflux. Ik voelde me toen ook regelmatig een verschrikkelijke moeder omdat ik soms zo'n hekel aan hem had (of eigenlijk aan zijn gedrag, waar hij natuurlijk niets aan kon doen). Dat wil ik niet nog een keer meemaken.
Mijn dochtertje is nu 12 weken en huilt nu als ze eten wil en heeft vaak s avonds wel een huiluurtje In het begin huilde ze veel meer en wij dachten dan dat dat kwam door darmkrampjes enzo maar achteraf bleek het gewoon oververmoeid te zijn. Wij gingen namelijk met haar rondlopen als ze huilde ipv haar in haar bedje te leggen. IK ben toen begonnen met haar in bed leggen zodra ze tekenen van slaap vertoonde en sindsdien is het huilen zo goed als verleden tijd. Sterkte!
Ik geloof dat je officieel een huilbaby hebt als de baby meer dan 3 uur per dag huilt in 3 dagen in 3 weken (snap je het nog?) Ons zoontje huilde ook wel veel, maar was snel te troosten. Met als gevolg dat ik heel de dag met hem rond liep. Ik ben toen beter op vermoeidheidsymptomen gaan letten. zodra ik die zie dan leg ik hem in bed. Hij werd nl ook oververmoeid. Natuurlijk huilt hij dan ook in zijn bedje en moet ik vaak terug om hem te troosten, maar het gaat nu zijn vruchten afwerpen. Ik kreeg ook de tip van een vriendin om langs een osteopaat te gaan. sommige baby's hebben veel last nog van de bevalling. Ik heb het niet gedaan, maar ik hoor veel goede reacties hierop. Laat je niet gek maken, ik kan me heel erg goed voorstellen hoe het gaat. Het wordt echt beter. Misschien is het een idee om 's middags opa of oma te vragen om langs te komen, zodat jij even je rust hebt.