Dag dames, Ik zit met een vraagje... Heb op 11dpo (heel licht) positief getest met een zwangerschapstest. Ik had de test zo vroeg gedaan omdat ik allerlei klachten had die wel eens in de richting konden wijzen. Diezelfde avond kreeg ik héél veel buikpijn, was ik enorm misselijk en zweette ik me te pletter, dus op tijd in bed gekropen. De dag nadien toen ik wakker werd, leken alle klachten die ik voordien had (van de eventuele zwangerschap?) verdwenen; geen pijnlijke borsten meer, geen constante misselijkheid, rugpijn, raar gevoel in onderbuik... Noem maar op! Vanochtend had ik opnieuw getest, maar natuurlijk negatief. Deze namiddag heb ik mijn menstruatie doorgekregen... Ik ben natuurlijk niet 100% zeker dat ik zwanger was, aangezien het een héél licht streepje was op de zwangerschapstest en aangezien ik nu toch ongesteld ben geworden; maar het leek er wel op (lichamelijk). Als er nu heel vroeg iets is misgegaan (bij de innesteling ofzo), spreek je dan ook al van een miskraam of niet? En moet ik verder contact opnemen met een huisarts of dergelijke? Waarschijnlijk zal ik niet veel verschil merken met mijn vorige menstruaties, maar moet ik ergens op letten? Of maakt mijn lichaam dat allemaal in orde, moest het ergens vroeg fout gelopen zijn? Beetje onzeker, weet niet goed of het wel degelijk vroeg is fout gelopen, maar het lijkt er wel sterk op. Ook heb ik totaal geen ervaring met die dingen en ik wilde niet gaan 'googelen', want daar lees je vaak foute info. Hopelijk kan iemand me wat meer vertellen over wat als het misschien vroeg fout gelopen is. Alvast bedankt!
Je spreekt van een miskraam zodra je zeker weet dat je zwanger was. Lastig te zeggen of dit een vals-positieve test was. Als je nu ongesteld bent, dan ruimt je lichaam het waarschijnlijk zelf op. Op 11 dpo is het nog zo klein. Ik zou wel even bellen met een verloskundige of je huisarts.
Bedankt voor de info... Ben er zelf helemaal niet in thuis en inderdaad, een lichte test op 11dpo zou kunnen, maar zou evengoed niks geweest kunnen zijn. Wist gewoon ook even niet of ik het nu in de gaten moet houden of niet. Dus heel erg bedankt!
Je spreekt pas van een miskraam als je ook echt op je NOD positief test. Het zou nu ook een vals positieve test kunnen zijn (indroogstreepje), of er is inderdaad vroeg iets mis gegaan. Voor je menstruatie gaat het heel vaak mis en dan spreek je nog niet van een miskraam. Je zal het niet merken aan je menstruatie als het zo vroeg mis zou zijn gegaan. Ook hoef je in dat stadium geen contact op te nemen met iemand. Heb het zelf ook al een paar keer gehad (buiten de miskramen om), dat ik hele lichte testen had en toch gewoon ongesteld werd. Nog steeds geen idee of dat aan de testen lag, of dat er vroeg iets mis gegaan is. Maar menstruatie was hetzelfde. Hopelijk is het snel raak!
Voel me sinds vanmorgen eigenlijk echt niet lekker... Heb ook al een hele dag 'stevig' bloedverlies, wat ik normaal niet heb tijdens mijn menstruatie... Is altijd erg miniem. Vanavond ook stevige buikkrampen, écht pijnlijk, misselijk, warm aanvoelen en diarree gekregen. Voel me niet op mijn gemak, toch maar de dokter bellen of wat denken jullie?
Ja, dat wel... Maar dat heb ik wel meer tijdens een menstruatie. Ik heb hem daarnet gemaild, zullen wel zien of hij reageert. Durfde niet te bellen... Is ook zo dom precies. Maak me wel zorgen, maar het was een vroege test ook... Dat ik me niet lekker voel is wel zeker en dat mijn menstruatie geheel anders is dan voordien ook.
Het zou kunnen dat het inderdaad niet helemaal goed ging met innestelen. Ik heb het ook een keer gehad. Hou het wel in de gaten, als je koorts krijgt zeker even aan de bel trekken!
Thx! Heb via mail toch even contact gehad met de huisarts. Bloedverlies is vandaag heel wat minder, maar voel me nu wel erg slap, draaierig, koud, misselijk... Koorts heb ik niet echt gehad. 'k Heb hem laten weten dat het toch wat beter is dan gisteren; toen was ik echt enorm aan het zweten, hart ging serieus te keer, hypverventilatie etc. Toen was ik echt niet goed. Ik wacht nog even af wat hij zegt, desnoods ga ik deze avond nog eens snel langs indien nodig. Hopelijk komt het gewoon weer op zijn pootjes en voel ik me straks weer zo gezond als een visje Was wel serieus even schrikken!
Gisterenavond had ik enkel nog serieus bruinverlies, ook vanochtend... Dus ik dacht het ten einde aan het lopen was. Krijg ik daarnet ineens weer een heleboel rood bloedverlies, weer veel steviger dan gisteren... Pfff, langs dokter van wacht gaan? Die kan waarschijnlijk toch ook niks doen of zien hé? Terug bezorgd, dacht dat het over zou zijn.
Dora, kan het niet zijn dat je gewoon ziek bent? Dit klinkt meer naar griepklachten! Over je vraag: Ik denk dat het persoonlijk is. Ikzelf vind dat alles voor je NOD absoluut geen miskraam is en ik kan me soms behoorlijk ergeren aan mensen hier die sterretjes en vlindertjes toevoegen aan hun handtekening na een paar vage indroogstreepjes (en die gewoon op tijd ongesteld worden) Waarom ik me daaraan erger is omdat ik dan denk; het lijkt wel of je het interessant vindt om te zeggen dat je een miskraam hebt. Terwijl er niks interessants aan is, en ik vanuit mijn tenen zou wensen dat ze niet in mijn handtekening zouden staan. Maar wat ik al zeg; dat is mijn mening. Er zullen ongetwijfeld hier mensen zijn die er anders over denken. En het mooie van ons land is dat dat mag Sterkte en ik hoop dat je je snel beter voelt!
Ik had het ook vorig jaar meegemaakt; had wat klachten wat leek op een zwangerschap, 2 x getest op 10 en 11 dpo, beide licht positief. Had daarna ivm familiedrama niet meer getest en 6 dgn later (2dgn na NOD) mijn ms. Voor mijn gevoel was er wel degelijk iets maar het ging niet goed. Of het een mk is of niet, er was iets gaande. Feit blijft natuurlijk dat je van een mk spreekt bij een positieve test na NOD. Maar er wordt meer rekening gehouden met wanneer je lichaam het opruimt om van een mk te spreken. VB; een zwangerschap kan vanaf dag 1 fout gaan en je krijgt je ms op of rond NOD; men ziet dat niet als een mk! Of het gaat fout vanaf dag 1 maar lichaam heeft het niet door, HCG blijft in stand waardoor je (licht) positief test en pas in de 6e week krijg je een bloeding; dan spreekt men wel van een mk
Ben langs geweest bij dokter van wacht, die dag doorgestuurd naar spoed en op controle geweest bij gyn. Blijkbaar is er toch vroeg iets fout gegaan, of het nu al dan niet een miskraam wordt genoemd verschilt blijkbaar van mening. Maar toch ben ik 'iets' verloren, dat was duidelijk voor de dokters. Niet dat ik 'graag' een miskraam zou hebben hé, dat slaagt op niets denk ik. Er was iets en dat is nu weg en dat blijf ik jammer vinden, hoe vroeg het ook was.
Echt vervelend. En zo denk ik er ook over; niemand wilt graag een mk, maar hoe vroeg het ook misgaat, het is en blijft jammer en pijnlijk! Sterkte meid
Bedankt Jla80, Ik ben redelijk goed verder kunnen gaan vanaf ik wist dat alles vanbinnen in orde was. Ik bleef heel lang klachten hebben van pijn en bloedverlies en was dus heel ongerust dat er iets mis was. Omdat het zo vroeg was, was ik ook wel bang, omdat ik er toch lichamelijk echt slecht van ben geweest, terwijl je het even goed niet kunt opmerken. Was even een dipje, maar ik kan weer met een 'gerust' hart verder nu!
Als je een lichte test had en het inderdaad vroeg is mis gegaan ga je echt niks "verliezen". Alsnog sterkte.
Gyns noemen dit een biochemische zwangerschap. Dan was er wel een bevruchting en aanmaak van hcg (lichte testjes) maar is de kwaliteit van het geheel niet goed genoeg om door te zetten. Je lichaam breekt het dan meestal vanzelf weer af tussen nod en een week na nod. Ik heb dit nu 3x gehad. Het wordt in de medische wereld GEEN miskraam genoemd. Daarvoor moet je echt iets langer zwanger zijn en meestal zien ze dan wel 'iets' zitten bij een echo. (Zonder hartslag) Maaaar.. Er is ook een positieve kant! Een biochemische zwangerschap betekent dat het sperma de eitjes prima heeft weten te vinden en dat je wat dat betreft geen beperkingen hebt