Ik gebruik de ovulatietesten van Matcare vanwege erg onregelmatige cyclussen. Nu waren de testen van 16 okt t/m gisteren negatief (veel lichter als controle lijn) (ik heb gemiddeld een cyclus van 35-40 dagen) Vanmiddag (12.00 uur ) was de test een stuk donkerder geworden maar nog net niet even donker. Om 19.00 uur vanavond nog een keer gedaan om te kijken of deze nu misschien net zo donker of nog donkerder als controle lijn geworden was, maar nu is deze weer negatief (dus weer stukken lichter) Ik heb overigens 2 uur van te voren niet gedronken dus dat lijkt me niet de reden. Mijn vragen: - Kan deze in 7 uur tijd zijn hoogtepunt hebben bereikt en daarna dus weer negatief worden? - Klopt het dat binnen nu en 3 dagen je ei zal springen? Als je een pos.ovulatietest hebt gehad? Alvast bedankt voor het meedenken!
Het lijkt mij niet echt waarschijnlijk dat een test zo snel weer negatief is. Misschien een idee om op een ander merk over te stappen als je in dit merk weinig vertrouwen hebt. Wist je trouwens dat je ovulatie ook direct aan het einde van je menstruatie kan zijn en ook een dag voor je menstruatie. Dat heb ik gevonden op refdag.nl, kijk maar eens.
Toch bedankt voor je reactie, ik hoop op nog meer reacties. Iemand? Ik ga er dadelijk nog 1 doen, ben benieuwd. Groetjes!
Hee meis, Mischien kan je je topic plaatsen onder ovulatie en zwangerschaptesten, je krijgt vast veel meer reakties en zo kan je verglijken ik zit ze er ook vaak tussen. Groetjes Wilma26
Ik gebruik dezelfde testen. Meestal verschijn er de dag voor ovulatie een lichte streep de dag van ovulatie een dikke streep en ik voel mijn eisprong dus weet ik dat ie geweest is. Als ik daarna test is ie wel meteen weer negatief. Dus mijn ervaring is dat hij na je eisprong wel weer snel negatief is. Maar ik test meestal maar 1x per dag op ongeveer hetzelfde tijdstip. Mss kun je een ander merk proberen, alhoewel ik erg tevreden ben over matcare. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te zijn. Succes met het zoeken naar je ei!