Ik heb 'maar' 1 kind op de wereld gezet, maar mijn lijf is ook zeker niet meer wat het geweest is. Toch probeer ik het van me af te zetten, zeker als ik zie dat mijn man nog steeds verlekkerd naar me kijkt als ik in mijn blote kont door de kamer sjok Uiteindelijk is zijn mening belangrijker voor me dan mijn eigen (te kritische!!) kijk op mijn lichaam. Alleen met aankleden vliegt het me nog wel eens naar de keel (als ik weer ergens rolletjes zie puilen of broeken toch nog steeds niet dichtkrijg), maar dan zucht ik maar eens diep en pak ik een broek waarbij ik dat probleem niet heb
Helemaal mee eens! En als er bij mij kilo's waren blijven hangen had ik ook zeker mijn best gedaan er wat aan te doen. Maar ik ben blij dat ik de onvoorwaardelijke liefde die ik voor mijn kindjes voel ook nog voor mezelf voel! Ik hoop dat voor iedereen het besef dat je lichaam al zo waardevol is (in welke vorm of maat dan ook!) alleen maar motivatie is er goed voor te zorgen. En dat kan dan allicht weer helpen om af te vallen of weer wat strakker te worden toch?
Whabbit; ontzettend knap dat je het zo kan zien zeg... Lullig gezegd misschien, maar ik besef nu wel dat ik mijn zegeningen moet tellen. Sja, ik ga maar gewoon door waar ik mee bezig was; goed voor mezelf zorgen (sporten en gezond eten etc). En hopen dat dit dippie snel voorbij is. Ik ben gewoon een grote ongeduld en een streber af en toe denk ik.
DeeLight, mag ik ook even in je topic klagen... Ik baal zo van al m´n losse flubberhuid op mijn buik En ik heb opeens hangtieten gekregen Ging donderdag naar de stad want mijn positiekleding is te groot maar mijn oude kleding nog te klein. Ik heb in het pashokje van de H&M even staan huilen, ik zie er niet uit! Eerst kon ik alles aan en alles stond leuk en nou staat helemaal niks me! Zo... eventjes klaar.
Hier ook een moeder die haar eigen lichaam even niet zo geweldig vind. We zouden inderdaad allemaal tevreden moeten zijn met ons lijf, vooral als je lijf gezond is. Maar we willen allemaal "perfect" zijn en dat is niet realistisch. Ook ik maak me hier schuldig aan, wil te snel weer een mooi lijf hebben, ben bijna 4 weken geleden bevallen (2de kindje) dus ik besef zeker wel dat ik echt te snel dingen wil. Dat houd ik mezelf ook voor, dat het pas 4 weken geleden is en dat ik mezelf even wat meer tijd moet gunnen.
Ik snap heel goed het gevoel van niet mooi (meer) zijn. Maar tegelijkertijd heb ik me nog nooit zoveel vrouw gevoeld als nadat ik mijn zoon op de wereld heb gezet. Ik durf zelfs te stellen dat ik nu meer respect voor mezelf heb dan ooit tevoren. Vorige week keek ik naar Trinny & Susannah en zag daar en vrouw die na het moeder worden zichzelf qua kleren helemaal had laten gaan. Ik stelde toen tegen mijn man dat dat bij mij toch wel meeviel. Hij zei toen dat hij me mooier vond dan ooit. En ik denk dat hij gelijk heeft. Nog nooit heb ik zoveel redenen gehad om goed voor mezelf te zorgen. Misschien is het een voordeel dat ik voor de zwangerschap al bepaald niet voldeed aan het schoonheidsideaal, maar ik weet steeds beter wat me staat en durf het ook gewoon weer aan te trekken. Sommige kleren die je vroeger super stonden passen nu misschien niet meer bij je lichaam, tegelijkertijd weet ik zeker dat er vele andere kleren zijn die je nu veel beter zullen staan dan eerst. Koop goed ondergoed (een goede bh doet wonderen) en ga daarna pas voor de rest shoppen.
Oh ik weet precies hoe je je voelt! Iedereen zei tegen mij "och je bent jong je gaat vast zo weer terug naar normaal", nou niet dus! Ik ben met ontzettend veel moeite 12 kg kwijtgeraakt en moet er nog 10, en ik heb striae over m'n hele buik, m'n zij aan beide kanten, m'n billen, m'n dijen (ziet er lekker uit als ik shorts aanheb), m'n borsten. Echt hele dikke paarse strepen, het lijkt niet eens striae meer maar vette littekens. En ik ben 22! Ik zie foto's van m'n vriendinnen en van mezelf toen ik 21 was en ik kan wel janken, ik krijg dat lijf nooit meer terug denk ik. Ook al zeggen mensen en m'n man dat ik er goed uitzie, het doet me niks. Ze begrijpen niet hoe belangrijk zoiets voor je kan zijn nadat je bent bevallen. Natuurlijk verberg ik het met m'n kleding zoveel ik kan dus ze zien al het extra vel en de striae niet, maar ik wel! En ja, natuurlijk houd je ontzettend veel van je kindje en ben je dankbaar maar daar heb je niks aan als je zo baalt van je lijf, je wil je ook gewoon een mooie vrouw voelen en prettig in je vel zitten. Sterkte, ik weet hoe je je voelt! Mijn dochter is 7 maanden en ik hoop dat ik op z'n minst weer op m'n normale gewicht zit als ze 1 is. Verder wil ik over een paar jaar heel graag een borstlift, ik heb altijd grote borsten gehad vanaf heel jong en ze hangen nu ontzettend.
hoi Ray, jij ook sterkte.... De gevoelens wisselen heel erg. Hangt ook af van hoe ik me voel. De ene keer kan ik het beter relativeren dan de andere keer.
Na mijn eerste zwangerschap had ik ook heel wat kilo's weg te werken. En kleding kopen in die periode was een hel. Je moet wat kopen maar alles stond vreselijk. Wat mij er door heeft geholpen is coorigerend ondergoed. Klinkt stom maar als je in een paskamer iets past en het ziet er leuk uit voel je je een stuk beter. Voel je je beter, gaat het afvallen en bewegen ook makkelijker. Een half jaar later kon ik zonder het (W)ondergoed de wereld door. En jurkjes die niet strak zaten heb ik toen heel veel gedragen, met het ondergoed krijg je geen bobbels of extreme rillen en voel je je toch mooier. Ik hoop een deze weken te bevallen van een tweede, en ik denk dat ik minder kilo's hoef weg te werken (geen idee hoeveel, ik ben anti weegschaal) maar weer goede vrienden wordt met het (w) ondergoed.
Jaa....hier nog 1! Kom maar niet van die 12 kilo af....heb nog een buikje en een onderkin, vreselijk! Snoep niet, eet normaal en ben weer begonnen met sporten, maar er lijkt wel niks af te gaan. Ik geef nog bv, maar ben nu aan het afbouwen. Mocht er dan over 3 maanden nog niks af zijn, ga ik een dieetiste inschakelen. Blijkbaar doe ik toch iets fout. Baal er zo van!
Ooh ik ken je gevoel hoor! Ik had mijn kilo's er snel weer af en voor anderen ben ik weer helemaal slank. Maar mijn borsten, mijn buik, mijn lijf is anders.. Gewoon echt minder mooi, of op sommige dagen zelfs lelijk..! Maar andere dagen probeer ik weer te denken: niet zeuren! We zijn gezond en gelukkig met elkaar..! Maar ik ken je gevoel...!
bij mij is het na 2 keer wel weer goed gekomen zoals voorheen..al deed ik er eigenlijk niks voor (ja wel lopen/wandelen maar niet om af te vallen ofzo) nu heb ik ook nog een buikje over..4 dagen na de bevalling kreeg ik de hele aardige opmerking van 'aanhang' v schoonfam: jeetje zeg, jij hebt nog een flinke buik..jeeeee...dat ik heb ik echt nog nooit gezien zo extreem..je lijkt wel 40 weken zwanger!! maar dat is toch niet normaal zo??lijkt mij echt niet normaal hoor... nou, heel fijn zo;n opmerking...en dat 4 dagen na de bevalling...ik had wel een enorme buik met mijn zwangerschap maar was verder niet aangekomen..nu heb ik dan ook alleen nog een buikje over,bij heupen enzo niks. Misschien dat het daarom ook wat meer opvalt. maar heb nu zo'n belly bandit en moet wel zeggen dat het werkt..maar ook vooral dat het fijn zit en je met die band om, stuk minder buik hebt. (ben 1,5 week geleden bevallen). ik heb maat s gekocht alleen die is nu wel weer te groot aan het worden(?!) want heb nog wel buikje zitten maargoed maar het belangrijkste vind ik dat ons meisje gezond is. Al ben ik ook iemand die snel onzeker is, helemaal als iemand opmerkingen plaatst. Dew opmerking van de buurvrouw dat mijn buik alweer zo klein geworden was vond ik dan ook veel aardiger
helemaal mee eens hoor, ik ga ook van dat ondergoed kopen..alleen na mijn 2e zwangerschap ging het pas vanaf maat m (hema) en dat was veeeel te ruim voor mij...ik ga eens op zoek of ze nu wel kleine maatjes daarin hebben,het is alleen voor mijn buikje, dat kleding wat beter zit, al doet de belly bandit ook al veel, ziet er ook beter uit dan.
Ik heb al 15000 euro opzij gezet voor borstenlift, buikwadcorrectie en schaamlipcorrectie Over 2 jaar ben ik strakker dan ooit te voren Ik ben trouwens de vorige keer heel snel afgevallen na de bevalling, geloof dat mn stofwisseling toen een beetje in de war was ofzo. Maar mn borsten hangen een beetje, en mn tepels vind ik verschrikkelijk groot. Mn buik heeft een stom velletje en mn spieren zijn gescheurd in mn buik, de buikwandcorrectie krijg ik gelukkig vergoed. En mn onderkantje, tja. Hanglippen zal ik maar zeggen Daar ga ik dus ook echt wat aan laten doen, want ik ben gek op de sauna en durf nu niet goed meer in mn blootje rond te lopen, waar ik vreselijk van baal.
@Daantje nouja zeg dat zeg je toch ook niet tegen iemand die 4 dagen geleden bevallen is! Ja logisch dat je dan nog een buikje hebt @Foxter ik ga ook sparen voor een borstlift, mijne hangen ontzettend nu (altijd grote borsten gehad) en mijn aureola's zijn ook groot dat vind ik niet mooi. Waar ga jij het laten doen?
Heb net in een nieuw topic gevraagd of er meerdere dames zijn die ook van die geweldige corrigerende ondergoedjes moeten dragen. Had dit topic nog niet gelezen maar zie dat er al een paar zijn en ik niet de enige ben . Als ik over een half jaar nog steeds uitzie als een hangbuikzwijntje dan laat ik Yummi Mommy make over doen
pas na 14 vmaanden voel ik me beter over mn lichaam maar het kon me ook niet heel veel schelen moet ik bekennen. mijn probleem is dat ik nog steeds (eigenlijk weer) haaruitval heb en daar voel ik me doodongelukkig bij...gezien wat ik verlies valt het mee, men schijnt het niet te zien maar ik eeeeecht wel! het is snel vet en valt zo uit dat ik er zo depri van word...ik kan minder genieten van het moederschap nu...hoop dat dat wel snel over is!
Voor een groot gedeelte denk ik hetzelfde... buikje is niet meer zo straks als wat het was (nou ja... strak) maar ik zit hier met het probleem dat ik de vorige zwangerschap van cup D naar cup G/H ben gegaan, toen binnen 12 maanden weer terug naar cup E en nu ben ik inmiddels 29 weken zwanger en zit ik alweer in mijn cup F. Dat is natuurlijk ook niet erg prettig, ben een echte buikslaper en met 2 van die meloenen is het ook niet erg plesant. Nu ben ik dit keer niet van plan om borstvoeding te gaan geven dus ik hoop dat ze niet ontploffen na de bevalling. En tja... van onderen.... het word er niet mooier op. Voel me daar niet echt mooi, nu is het momenteel natuurlijk al wat meer opgezet ivm mijn huidige zwangerschap, maar ik heb zo'n leuke aambei daar zitten. Die laat ik me na deze zwangerschap wel weghalen want tja... ben je bezig met je mannetje en heb je dat ding daar zo zitten... brr nou ja.. ik hoef er niet naar te kijken maar dat stel ik me dan wel vaker eens voor en dan heb ik al geen zin meer hahah En dan die schaamlippen, pfff giga. Ook daarvan hoop ik dat ze nog wat zullen slinken want dat is toch wel iets waar ik me niet happy mee voel. Het is niet meer in proportie. Ach al deze dingen dat zal er wel allemaal bij horen, en ook al ben ik de eerste keer niet veel bijgekomen (max 10 kg) en de 2e (nu 5 kg met 29 weken) ook dan heb je wel wat last van wat ongemak. Al kan ik me voorstellen dat iemand die nog flinker bijgekomen is er veel meer energie in moet steken om het er weer vanaf te krijgen. Mijn man zei net als een van mijn voorgangers hier tegen me dat hij me nog echt wel sexy vond en dat het alleen al versterkt werd door het gevoel dat IK degene was die hem zijn kind(eren) heeft geschonken.