Hoi, Strafplekjes, hoekjes, matjes, krukjes etc zijn momenteel heel populair, maar ik vraag me af of dat geschikt is voor Thijmen op deze leeftijd. (en ik ben er zelf ook nog niet uit wat ik er van vind ) Zijn er mensen die alternatieve methoden gebruiken om duidelijk te maken dat iets niet mag? Ben erg benieuwd! Groetjes Rosa
Wij zetten onze dochter op een klein rietenstoeltje . Niet lang maar dat ze toch even buitenspel gezet word. Dit werkt prima en wij houden haar wel binnen ons zicht.
Wij leggen gewoon heel duidelijk uit wat wel en niet mag en onze Joey luistert daar dan wel naar. Misschien een beetje vreemd, maar door deze aanpak heeft hij nog nooit straf hoeven krijgen.
Ik zette mijn dochtertje op de gang maar merk dat het haar niks doet,ze gaat voor de spiegel staan en trekt de jassen van de kapstok. Nu ben ik sinds vorige week (naar vele driftbuien en alles doen wat god verboden heeft)begonnen met haar in de hoek te zetten en dit werk echt erg goed bij haar. Ik zet haar in de hoek en vertel waarom ze daar heen moet en ze blijft echt zitten en maakt er geen spellentje van. Elk kindje is anders en je moet doen waar jij je goed bij voelt en niet omdat je veel leest-hoort over strafhoekjes-plekjes. Mijn dochtertje is een erg driftig meisje wat echt 15 a 20 minuten(of nog langer)driftig kan zijn en dan alles gaat doen wat niet mag en dingen expres op de grond gooid,zij word rustig als ik haar uit de situatie haal. Volg je gevoel! Liefs Vlindertje
heb mijn dochter nog nooit hoeven straffen. als ze iets doet wat niet mag dan praat ik gewoon met haar en vertel haar dat dat niet mag dat het bijvoorbeeld van mama of papa is ,dan weet ze het ook gelijk want als ze er dan weer heen gaat blijft ze er bij staan en zegt ze is van papa/mama
Ik ehb op die leeftijd ook de hoek gebruikt maar voor dat ze daarin ging herhaalde ik 3 keer ... dat mag niet! (op een duidelijke toon) bij de 3e keer mochth ze 1 minuut in de hoek. nu is ze 2 en zeg ik moet mama helpen? 1, 2, moet mama helpen, 3, en dan pak ik haar bij der arm op een normale manier en neem haar mee naar wat haar gevraagd werd vaak is ze bij 1 al vertrokken haha
@sonja: zo ging het hier ook heel lang hoor zolang dat ik me afvroeg wat ik dan anders deed... maar nu moet ze er af en toe toch aan geloven... meestal als ze onwijs loopt te gillen overigens dan dring je gewoon niet meer door.. en dan mag ze dus even afkoelen.
Sverre gaat de gang in als hij echt niet luistert (dus na 3 keer waarschuwen nog niet), of als hij ons expres pijn doet (bijten/slaan etc). Wat bij hem ook goed werkt is tot 3 tellen. Als hij uit de gang komt zegt hij vaak zelf ook 'Ik niet luisteren'. Dus hij weet precies waar het voor is. We laten hem overigens maar heel even in de gang. Een minuutje ofzo. En vragen hem dan of hij weer lief kan zijn en/of kan luisteren. Zegt hij dan 'Nee!!' dan gaat de deur weer dicht. En vaak draait hij dan erg snel bij.
Hebben jullie (degene die dan de gang etc gebruiken) niet het gevoel dat het gewoon een kunstje is wat ze leren? Snappen ze het echt al?
ik tel ook altijd tot 3 en 9 van de 10 keer is tot 1 tellen al genoeg. hahaha. Heb ook nooit met strafplekjes gewerkt, wel een tijdje met de hoek 'gewerkt' maar daar ging die gewoon een spelletje van maken. probeer ook altijd zo normaal mogelijk te doen tegen hem. Niet schreeuwen, maar wel duidelijk. Succes er in elk geval mee.
youame gaat op de onderste trede van de trap als ze stout is 123 tellen werkt hier niet wordt ze alleen maar bozer van uitleggen werkt ook niet pas als ze rustig is geworden onderaan de trap merk al heel erg veel verschil hier na een jaar