Even van me af schrijven. Papa overleden...

Discussie in 'De lounge' gestart door Meranou, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gecondoleerd en veel sterkte.

Ook ik sluit me aan bij de andere meiden.
    Jullie horen dit als gezin te regelen en nummers te kiezen ect.
    Dit is iets wat niet meer over kan, en ook voor jullie goed moet voelen.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.038
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Gecondoleerd met het verlies van je vader.

Het is een erg lastige situatie, aan de ene kant erg fijn dat iemand jullie bij deze zaken helpt, aan de andere kant kan deze persoon natuurlijk niet alles bepalen.
    Ik zou persoonlijk zelf weer de touwtjes in handen nemen, dan is deze persoon maar even boos, dat is niet anders.
    Het moet een uitvaart worden zoals jullie dat willen.

3. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, ik denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest! Het gaat om een nummer ERBIJ. Mijn moeders keuze komt sowieso en ze wilde alleen dat nummer en verder rustige muziek.... Maar hij wil zijn nummer kosten wat het kost ERBIJ gedraaid hebben.....

Daarin heeft hij dus zijn zin doorgedraaid. Eerste keer voorgelegd aan mijn moeder en die zei meteen nee. Toen nog een paar keer doorzagen en heeft hij het laten horen en toen mijn moeder in tranen en die zei toen maar....oké. En er zijn nog veel meer dingen. Het gaat erom dat hij dan aan iedereen wil laten weten dat HIJ alles heeft geregeld en dat bv. mijn moeders muziek wel oké is maarrrrrrrr...... die van hem is toch veel pakkender enz.

Verder bedankt voor de berichten! Doet me goed. Het is gewoon zo'n klote periode, onwerkelijk en toch heel erg echt! Degene die het hebben meegemaakt weten dat precies.

De oneerlijkheid. Altijd gezond geleefd, sporten, niet roken en drinken, heel gezond eten enz..... en dan toch je hele lijf door de kanker opgevreten (want er was echt helemaal niks meer van mijn pappie over). Het waarom, waar je toch nooit een antwoord op krijgt.

Ik heb wel gevraagd toen hij ging of hij een teken wou geven als er meer is tussen hemel en aarde....dat zou hij doen als er meer is.
    Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat er meer is, dat je naar ergens toe gaat waar het mooi is, bij alle anderen die al zijn gestorven. Maar nu....... ik vraag het me af of er echt wel iets is. Nooit gedacht dat ik daaraan zou gaan twijfelen, maar het is echt zo!

4. Lieve TS,

Ik zou zelf doen wat je hart je ingeeft en anderen niet voor laten dringen oid.

Zelf ben ik dit jaar 10 jaar geleden mijn vader verloren helaas, maar ik weet wel dat wij de dienst hebben gedaan zoals HIJ en WIJ dat wouden en wie er problemen mee had, jammer dan, het was ONZE vader en mijn moeders man!

Heel veel sterkte met dit verlies en mocht je je ei kwijt willen, stuur me dan maar een pbtje!

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

och meissie wat erg gecondoleerd met dit verlies. verschrikkelijk. Heel fijn dat jullie toch afscheid hebben kunnen nemen hopleijk kun je het later dan beter een plekje geven.

Ik zou heel duidelijk praten met die man het is je moeders man geweest al die jaren en jouw vader. Ook al gaat het om het nummer erbij draaien dat maakt niet uit. als je moeder zo verdrietig erover is en jij ook gaat het niet zoals het zou moeten.
    En ik hoop dat die familielid niet de ecxacte woorden die je neerzette gebruikte? dat het nummer pakkend is? want hoe slecht verwoord is dat zeg...

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Gecondoleerd en heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

Ik begrijp uit je 2e bericht dat het een liedje voor erbij is. Dan nog vind ik als jullie dat niet willen een ander zijn liedje niet moet opdringen. Probeer het gesprek aan te gaan.
    Heel veel sterkte ,het is al moeilijk genoeg zonder deze dingen erbij.

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    He bah meid wat naar. Gecondoleerd met dit grote verlies :(

Wat de muziek betreft heb ik een duidelijke mening: jouw vader en je moeders man. Jullie bepalen hoe of wat en niet dat andere familielid. Ik zou dus een heel goed gesprek gaan aanknopen met die man. Ik vind het ook niet gepast dat hij gaat pronken met het regelen van je vaders begrafenis. Ik vind zoiets helemaal niet om mee te pronken :(

Toen mijn oma overleed (op dezelfde manier als jouw vader) hebben ik en mijn moeder en oom (zoon van m'n oma) alles geregeld en niemand anders. Jullie moeten je er goed bij voelen, want dit doe je maar 1x en je wil toch een goed gevoel eraan overhouden (zover dat kan natuurlijk). Dat het gegaan is zoals jullie het wilden.

Ik snap dat je bang bent voor ruzies, maar als jij nu al geen goed gevoel hebt, is dat ook niet goed voor je rouwproces. Dus lekker jullie eigen muziek draaien en NIET het nummer wat die ander wil ;)

Heel veel sterkte hoor meis.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Gecondoleerd meid met het verlies van je papa! Wat is het toch een klote ziekte. :x

Maar goed, ik zou toch echt even heel duidelijk op mijn strepen gaan staan naar die persoon toe en zeggen dat jij en je moeder alles inhoudelijk invullen en niet hij. Ik weet uit ervaring dat als je dat niet doet, om de vrede maar te bewaren, je later ontzettend veel spijt krijgt. Het is echt belangrijk het afscheid van je vader zo te doen dat jullie je er goed bij voelen, dat zal ook helpen met de rouwverwerking straks. En jullie kunnen dit niet over doen dus het moet gewoon in één keer goed gebeuren.....

Heel veel sterkte de komende tijd......

9. Meissie, heel veel sterkte! Wat kut dat je je op dit moment druk moet maken om zulke dingen :(
    Ook ik zou aangeven dat je het andere nummer wilt draaien.
    Het is jóúw vader, de man van je moeder, dus júllie bepalen!

10. gecondoleerd, en heel veel sterkte meid!

wat betreft de muziek, zou ik ook inderdaad doen wat de andere meiden al schrijven, het er met de betreffende persoon over hebben en zeggen dat je toch wil dat het nummer van je moeder wordt gedraaid...
    Dat het haar keuze is en dat hij daar niets over heeft te zeggen

ppf het is al triest genoeg dat zij haar partner en jij je vader bent verloren
    Als je dan ook nog met zulke dingen te maken krijgt is eigenlijk te gek voor woorden

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heel erg veel sterkte, ik leef met je mee, mijn vader is vorig jaar overleden :(

Ik vind, en ik neem aan dat ieder weldenkend mens het daarmee eens is, dat je moeder en jij en evt andere broers en zussen nu de eerste stem hebben in alles wat er te regelen valt. De andere familieleden en vrienden, hoe dicht ze ook bij hem stonden, hebben zich daar gewoon in te schikken. Het is allemaal al moeilijk genoeg. Ik zou het toch, hoe moeilijk ook, aangeven naar hem dat je zijn bijdrages op prijs stelt maar dat jullie dit echt zelf willen en gaan regelen. Ik zou zeker ook indien nodig er de persoon van de uitvaartmaatschappij bij betrekken, dat is iemand die er neutraal instaat en het misschien wat anders en beter kan verwoorden. Wij hebben in ieder geval destijds aan die man veel steun gehad in de eerste dagen, juist omdat hij er buiten staat.

12. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Gecondoleerd.

Jullie moeten doen wat jullie hart je ingeeft.
    Het is heel rot dat er iemand zo loopt op te scheppen, maar iedereen uit zijn verdriet anders!
    Maar ik denk dat je er wel wat van moet zeggen, vertel gewoon je gevoel.

Heel veel sterkte met dit alles!

13. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ik wil je condoleren met het verlies van je vader.

Ik kan me indenken hoe je je voelt, mijn moeder is overleden aan kanker tijdens mijn zwangerschap.

Als je het niet fijn vindt hoe nu alles geregeld wordt, probeer het dan nu bij te sturen. Ik zou zelf wel een knallende ruzie proberen te voorkomen, maar niet ten koste van jou zelf of je moeder. De begravenis was voor mij (en mijn directe familie) een belangrijk onderdeel in de rouw verwerking. Hoe verdrietig ook, het was een moment waarop wij als familie ook mooie herinneringen op konden halen aan mijn ontzettend lieve moeder. Deze herinneringen konden we weer uiten tijdens de begrafenis. Daarnaast heeft ook mijn moeders zus de kracht gevonden om haar herinneringen te vertellen, wat heel fijn was. Ik hoop dat het jou ook gegund wordt om je vader te herinneren zoals jij hem kent. Dat een ander familielid daarin mee mag doen en ook een nummer mag kiezen is uitstekend, maar ik zou de basis bij de directe familie houden.

Heel veel sterkte.

14. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Gecondoleerd meis met het verlies van je vader,
    Heel vele sterkte toegewenst tijdens deze zware tijd van een plaatsje geven en het enorme gemis.

kan me aansluiten bij de rest, dit is jullie afscheid...dus doe waar jullie je goed bij voelen..niets of niemand mag daar iets aan veranderen.!!!

15. randi

randi Niet meer actief

ik wil of kan geen tips geven maar wil je wel veel sterkte wensen met het overlijden van je papa , heb net zelf mijn mama verloren en het is een verschrikkelijk gevoel :(

16. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ten eerste, gecondoleerd en heel veel sterkte voor jou en je familie.

over de muziek: ik zou ook gewoon het nummer draaien wat jullie willen, als dat belangrijk is voor je moeder, zeker doen.

17. Wat erg, veel sterkte de komende tijd!!!!

En gewoon de muziek kiezen die voor jullie het beste gevoel geeft.

18. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    :(:(:( nog iemand die helaas is overleden aan kanker. gelukkig hebben jullie goed afscheid kunnen nemen.

veel sterkte met de aankomende dagen mag het soepel verlopen deze dagen

vele kusjes en vette knuffelllllllllllllllllllllllllllllllllll

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ben het eens met de andere meiden...

Gecondoleerd en heel veel sterkte!

20. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    884
    113
    Noord Holland
    heel veel sterkte met t verlies van je pa.
    ik ben mijn vader 10 januari dit jaar verloren en weet wat een verdriet dat met zich mee brengt.
    hou een ding wel voor ogen en dat is dat je moeder en eventueel de kinderen meer inspraak hebben qua indeling dienst, muziek enz dan die man of bekende die t nu regelt. heel lief dat hij t op zich neemt maar toch...

gecondoleert meid

Deel Deze Pagina