Even van me af schrijven. Papa overleden...

Discussie in 'De lounge' gestart door Meranou, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Gecondoleerd meis en heel veel sterkte!
    En ik ben het met de andere meiden eens: echt doordrukken dat JULLIE liedje gedraaid wordt, want anders krijg je daar later spijt van! Heel veel sterkte!

2. Butterfly03

Butterfly03 Niet meer actief

gecondoleerd,sterkte meid

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Gecondoleerd :(

4. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    gecondoleerd met het verlies van je vader!

het is jou moeder en je moeder haar man, ik vind dat jullie het recht hebben om te bepalen welke muziek er gedraaid wordt...

ik wens jou en je familie alle kracht toe om dit grote verlies te verwerken...

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Op dit moment moet je juist aan jezelf en je moeder denken en niet aan dat familielid, dan komt er maar ruzie met hem. Het is de enige kans die je hebt om je vader het afscheid te geven dat je wilt. Mijn vader is bijna een jaar geleden overleden en wij, mijn moeder 3 zussen en ik, hadden allemaal een liedje genomen dat voor ons bij hem paste.
    Ook de familiekant van mijn vader mocht wat inbrengen, maar dit alleen door middel van een gedicht of verhaal dat ze voor konden dragen, de rest was van ons, van het moment van binnenkomst tot het afscheid en laat je dat niet afnemen. Het verdriet wordt er niet minder door, maar het geeft je wel een gevoel van rust en afsluiting, dat je het op je eigen manier gedaan hebt. Je wilt dit niet afsluiten met een schuldgevoel, van had ik maar... die kans komt er niet.

6. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    lieve maranou,

gecondoleerd met het verlies van je vader.
    ik weet hoe het is want ik heb 2,5 jaar geleden mijn vader verloren.
    wat moet je een hoop regelen he.
    als ik je advies mag geven. kies voor het nummer van je moeder. het zou mij zelf een ruzie waard zijn als een persoon maakt me niet uit wie mij , mijn moeder en mijn familie zo weinig zou respecteren om een eigen idee door te drukken. jullie kunnen maar 1 keer afscheid nemen. en het is in de eerste plaats het afscheid van het gezin van hun papa en hun geliefde man. de andere mensen moeten blij zijn dat ze dit mogen delen. andere mensen heb je ook heel hard nodig om je heen. maar wel mensen die jullie keuzes van afscheid respecteren. ik kan me voorstellen dat dit voor jou nu heel moeilijk is maar is er niet iemand anders die dit voor je kan regelen met die persoon? je man of een zwager of schoonzus? iemand die die persoon even apart neemt en uitlegt dat het voor het gezin moeilijk is om dit te zeggen maar dat ze toch graag het nummer van je moeder kiezen.
    heel veel sterkte met deze situatie.
    ook heel veel sterkte met het een plekje geven van het verlies van je vader. geef het de tijd, want dat heb je echt nodig.

7. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Gecondoleerd en heel veel sterkte.

8. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Gecondoleerd en heel veel sterkte en kracht toegewenst.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat vreselijk, gecondoleerd. Veel sterkte gewenst voor jou en je moeder.

Lieverd, ik zou echt alles doen zoals jij en je moeder ( en eventuele broers en/of zussen) het graag willen. Zoals iemand hier eerder schreef krijg je waarschijnlijk spijt als je dit niet doet. Het is natuurlijk erg lief dat iemand jullie wil helpen met het regelen maar niet ten koste van wat jullie willen. Het is jou papa, en de man van jou moeder. Doe wat je hart je ingeeft.

Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd!

Liefs Jada

10. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Allereerst gecondoleerd.

Je kan een uitvaart maar 1 keer 'goed' doen. Doe waarvan jij het gevoel hebt dat het het mooiste en het beste is. Ik zou het persoonlijk niet laten bepalen door iemand die er wat verder van af staat.

Mijn vader is 1,5 jaar geleden overleden en het is heel mooi geweest. Precies zoals hij het wilde. Alleen mijn moeder en ik hebben het geregeld, omdat wij precies wisten wat mijn vader wilde.

Geen spijt.
    (behalve van de spreker van het humanistisch verbond, dat was een rund)

Heel veel sterkte met alles!

11. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ach meid, gecondoleerd :(

Ik zou direct ingrijpen!
    Zelf ingrijpen lijkt mij moeilijk nu, je hoofd staat er niet naar natuurlijk. Daarom zou ik je man vragen dit op te pakken. Die staat er wat meer objectief in en kan, van man tot man, er een gesprek over hebben.
    Dit is iets wat moet gaan zoals jullie het willen, je hebt maar één keer de kans het goed te doen dus ik zou heel, heel duidelijk de boodschap over laten brengen aan die man!

12. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je vader...

Ik zou toch er iets van zeggen. De begrafenis kan je niet terugdraaien, dus zorg dat het wordt zoals jij en je moeder dat willen! En je hoeft ook geen ruzie te maken, maar wel vertellen dat jullie het toch anders willen. Heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat het uiteindelijk goed zal komen..

13. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    #53 vlinder27, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt: 26 mei 2010
    gecondoleerd.

ik ben vorig jaar mijn moeder verloren ook aan die rotziekte.
    alsjeblieft zorg dat de uitvaart loopt zoals jullie het wensen. anders krijg je spijt en het is nooit meer terug te draaien. bij mijn moeder was er 1 liedje wat dus eigenlijk een ander liedje had moeten zijn (is niet met opzet fout gegaan) maar dit zit me nu nog steeds niet lekker. als jullie dus dat nummer er niet bij willen ook niet doen. het draait nu even om jullie. jullie moeten op een mooie manier afscheid kunnen nemen.
    knok ervoor dat het gaat zoals jullie willen hoe moeilijk en zwaar het nu ook is.

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Gecondoleerd meis, met die enorme verlies, weet er helaas alles van..
    Het waarom zal wel een tijdje blijven, snap het nog steeds niet, waarom nou mijn vader er niet meer is..

diegene die die dingen regelt (wat zeker fijn is), hoe dicht staat die bij jullie dan?
    Als het nummer van je moeder toch gedraaid wordt en ook het nummer van diegene, zou ik het er gewoon bij laten..ik denk dat je je daar even niet zo druk om moet maken. Dit verlies is al erg genoeg. Natuurlijk is het niet leuk dat hij alle eer naar zich toe wil trekken, maar denk je dat iemand daar aan denkt als de rouwdienst bezig is?
    Denk dat het belangrijkste is dat het nummer van je moeder gedraaid wordt op het moment dat het stil is. Dan hebben jullie bij dit nummer jullie gedachtes... En dat nummer van diegene gebruikt wordt tijdens de toespraken. Bespreek dit gewoon met jullie begrafenisondernemer. Zo heb je ook geen ruzie.

heel veel sterkte in deze moeilijk periode.knuff

Deel Deze Pagina