even van me af schrijven

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JoyceD, 15 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi allemaal .

    Sorry , weer zo een klaag miep :oops:
    Word zo langzamerhand een beetje gek van mijn lijf en dat ontpillen :cry:
    Ik heb al sinds 1 dag voor mijn eisprong last van mijn darmen , ze maken veel geluid en verspringen ook steeds .
    Ben steeds misselijk en heb dan geen trek in eten .
    Steeds steken in mijn buik en ( was dag na de eisprong weg , maar nu weer terug ) een aanhoudende kramp .
    Een vrezelijk vol en opgeblazen gevoel .
    Pijnlijke borsten om over mijn tepels nog maar te zwijgen .
    Ik kan dr niet eens van slapen :cry:
    En als ik wel slaap , dan kan ik meteen de hele dag erna wel doorslapen , zo moe ben ik dan .
    Op mijn werk ben ik trouwens ook steeds zo moe , terwijl ik momenteel niets uitvoer .

    Sorry voor mijn gezeur hoor :oops:
    Ik weet dat ik niet de enige ben , maar het zat me gewoon even dwars .

    Groetjes Joyce
     
  2. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hoi JoyceD,

    Ik kan me voelen dat je even wilt klagen, alhoewel klagen. Ik heb totaal geen idee wat dat ontpillen is. Ik heb voor mijn beide zwangerschappen de pil gebruikt en nooit de klachten gehad die hier op het forum genoemd worden.
    Het lijkt echt sprekend op de klachten die je hebt in het begin van een zwangerschap. (tenminste uit eigen ervaring en als ik nu naar Angela kijk).
    Ik hoop voor jou dat het niets met het ontpillen te maken heeft maar dat je gewoon al zwanger bent en je op een ander tijdstip dan je dacht je ei sprong te hebben gehad.

    Suc6 nog een weekje wachten voor je het zeker weet,

    Gr. Diane
     
  3. leentje

    leentje Lid

    14 nov 2005
    41
    0
    0
    Apeldoorn
    Hoi Joyce,

    Kan me voorstellen dat je het even van je af moet schrijven hoor. Vorige week heb ik ook een paar dipdagen gehad. Baalde er enorm van dat dit allemaal zo moet. Een tijdje kan je nog wel positief denken, maar op een gegeven moment wordt het gewoon even te veel.

    Hou in je achterhoofd dat dit ook een grote stap (pil stoppen en ontpillen) is op weg naar een kindje. Deze stap moet je blijkbaar zo doorstaan, wanneer dan ook. Ik kreeg eventjes spijt van het feit dat ik gestopt was, maar dat is niet eerlijk tov mijn lichaam, want wanneer je ook stopt, nu of over een half jaar, dit moet je blijkbaar meemaken. Elke dag die je nu voorbij bent, heb je maar wel weer gehad.

    Volgens mijn psycholoog is het net zoiets als dat je een duw van iemand krijgt, je bent even uit evenwicht en moet weer herstellen. Zo zit dat ook met je lichaam. Je bent even enorm uit je evenwicht door het stoppen van toevoer van hormonen van de pil en langzaam maar zeker krijgt je lichaam weer de balans terug!!

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en zeker blijven klagen hoor. Of huilen of wat dan ook. Dt moet er namelijk wel uit!

    Sterkte!!

    Groetjes Leentje
     
  4. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hey meiden.
    Bedankt voor jullie lieve woorden.
    Ik kon vannacht weer eens niet slapen en het werd me echt een beetje te veel .
    Het moest er gewoon even uit .
    Ik merk dat ik op het moment veel emotioneler ben dan voorheen.
    En dat kwam er vannacht allemaal uit .
    Gelukkig kan ik het hier allemaal kwijt .
    Ben ook blij dat ik niet de enige ben en dat de meeste meiden hier het zelfde mee maken , waardoor ik me niet zo "alleen"voel zeg maar .
    Ik weet dat iets is waar ik gewoon even door heen moet , en dat gaat zeker ook wel lukken .
    Voel me weer een stuk beter , we gaan er gewoon voor .
    Natuurlijk hoop ik ook dat dit gewoon vroege zwangerschaps verschijnselen zijn , maar heb sterk het idee van niet .
    Anyway , we gaan gewoon voor de volgende ronde dan .
    Bedankt voor jullie begrip en lieve woorden .

    Groetjes Joyce
     
  5. mieke

    mieke Bekend lid

    hoi joyce ,

    snap helemaal wat je bedoelt hoor
    je wordt af en toe gewoon een beetje gek van jezelf ik ook
    je wil dan het liefst ff alles kwijt
    ik ben dan wel niet echt meer aan t ontpillen maar als de eisprong is geweest en de dagen tot je kan testen
    duren zolang en je voelt van alles ben nu ook elke morgen al flink misselijk enzo
    en maar wachten en denken en afvragen waneer is t zover
    maar ja we kunnen niet meer dan afwachten
    en alles gelukkig op t forum kwijt over hoe we ons voelen
    das heel erg fijn
    en mn mannetje houd er ook maar niet over op dat had ik eigenlijk nooit verwacht

    liefs mieke
     
  6. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Mieke .
    Mijn mannetje wil ook graag een derde erbij ( misschien wel meer als ik ) ;)
    Maar om hem nu om 2.55 in de nacht wakker te maken om te klagen , nee dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen .
    Hij werkt al heel hard om hoger op te komen , zodat ik over een tijd kan stoppen met werken en bij de kids blijven .
    Natuurlijk leeft hij wel heel erg mee ( overdag dan ) en neemt me veel uit handen als ik niet lekker ben .
    Maar ja , hij begrijpt het lang niet zo goed als de meiden hier .
    Die maken toch veelal het zelfde mee en begrijpen het ook beter denk ik .
    Vind het in elk geval toch erg fijn dat ik het met jullie hier kan delen .

    Groetjes Joyce
     
  7. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Joyce :p

    Ik weet preccies wat je voeld, ik heb het dus ook al een paar dagen ;)

    En ik zit midden in mijn eisprong, ik had zo'n last van mijn buik of darmen en ook een beetje misselijk enz.

    Het deed echt heel zeer, als ik ging lopen, en als ik dan weer ging zitten dan ging het wel weer :rolleyes:

    Nu voel ik het nog wel een beetje maar het doet geen pijn meer.
    Ik zou het ook niet weten wat het kan zijn :(:

    We moeten onze :evil: maar even af wachten, of niet :p

    succes :p

    gr.manon.
     
  8. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Manon

    Ja , we kunnen idd beter even wachten op onze :evil: :evil: :)
    Maar ja , dat wachten duurt zo lang he .
    Ik ben eigenlijk heel slecht in wachten , dus van mij mogen nu wel komen ;)

    Groetjes Joyce
     
  9. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Joyce :p

    Ik vind het nu wel spannend worden :p
    Want nu heb ik geklust op de dag dat ik mijn eisprong had :p

    Al ben ik nog niet zo lang bezich, het kan altijd raak zijn hihi :)

    Mijn buik pijn is bijna helemaal over, gelukkig ;)

    En hoe voel jij je ;)

    gr.manon.
     
  10. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Nou , eigenlijk gaat het nu wel weer even .
    Hoop dat dat zo blijft ook , maar heb mijn twijfels .
    Als ik lees wat de meiden hier allemaal hebben doorgemaakt en nog doormaken met dat ontpillen , dan staat mij nog wel het een en ander te wachten .
    Het ergste vind ik dat het weg gaat en dan een dag later gewoon weer terug komt pf .
    Denk je er vanaf te zijn :)

    Groetjes Joyce
     
  11. Micha

    Micha Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Nou, dat is een ding dat zeker is.
    Ik heb al de hele week kramp.
    Ook kan in niet meer slapen en als ik dan slaap kan ik me bed niet meer uitkomen.
    Vanmiddag had ik het ook ff gehad hoor, ik liet een ei ( gelukkig gekookt) op de grond vallen ik moest er gewoon van janken. Ik had echt zoiets van ook dat nog.

    Maar heel veel succes en sterkte met de pijntjes.
     
  12. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    Hoi Joyce en alle anderen met ontpilverschijnselen,

    Groot gelijk hoor dat je het even van je af wilt schrijven. ik ben in aug gestopt en had het er ook wel moeilijk mee. zeker omdat je beseft wat die pil allemaal met je lichaam heeft gedaan die tijd. ik kreeg dus ook allerlei mogelijke klachten tot an haaruitval aan toe. dat viel mij wel op maar drong gelukkig iets later tot mij door dat het door het ontpillen was, anders had ik er ook wel veel om gehuild.

    heb nachten met een emmer naast mijn bed geslapen omdat ik zo misselijk was. dan weer heel opgeblazen buik dat er wel een kleine in kon zitten, krampen links, rechts in eierstokken. ik dacht eerst ook van dan maar weer aan de pil. maar inderdaad je moet er doorheen.

    de pijntje vond ik rot maar om eerlijk te zijn vond ik het nog het meest frustrerende dat je niet weet dat er allemaal gebeurt. al die klachten kun je ook hebben als je zwanger bent. lekker verwarrend dus.

    ik vraag maar iedere keer aan mijn vriend ik heb dit, denk je dat ik zwanger ben. hij begint er al een beetje hopeloos bij te kijken van ja dat weet ik ook niet.

    dus we leven allemaal met je mee. het komt goed maar je moet eventjes geduld hebben. ennu gedeelde smart is halve smart.
     
  13. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Dorito , je hebt helemaal gelijk .
    Gedeelde smart is halve smart , ben dan ook erg blij met jullie hier .
    Voel me steeds niet lekker :(
    Had eigenlijk gedacht dat het door de eisprong kwam ( die tijdens het pilgebruik nooit gevoeld heb en nu ineens wel ) en dat het dus nu wel weg zou zijn , maar niets is minder waar .
    Ben nog net zo beroerd , en sinds vanmiddag ben ik elk uur wel een paar keer duizelig .
    Blehhhhhhhh , van mij mogen die :evil: wel komen , ben het nu wel zat eigenlijk .
    Morgen is het een week geleden dat ik me eisprong had ( ongeveer ) dus vind het wel mooi zo :)
    Nou ja , we wachten het af en ik hoop dat ze snel komen .
    Weet iemand hoelang je last kunt houden van ontpillen ?
    Houdt dat de hele maand aan of houdt het op na je eisprong om vervolgens na je ongi weer te beginnen ?

    Groetjes Joyce
     

Deel Deze Pagina