Hallo ik moet even mijn verhaal kwijt Ik zit al 4 weken thuis ik heb een miskraam gehad mijn vriend en ik hadden besloten dat we kinderen wilden we waren zo gelukkig samen en dan een wondertje zou het compleet maken Niet wetend dat ik op dat moment al 5 week zwanger was ik had niks geen symptomen en voelde me goed we vertelden een aantal vrienden dat we dat besloten hadden iedereen reageerde blij een vriendin vertelde me dat ze zwanger was maar dat het niet goed was ze zou gecurateerd worden Ik probeerde haar zoveel mogelijk te steunen maar een wonder het kindje was een week later op de echo toch goed ze had alleen een cyste maar hoera ze was zwanger dat weekend voelde ik me niet goed ik ging ineens bloeden en had veel Pijn ik ging naar het ziekenhuis zonder onderzoek zei de arts oh een disfuntionele bloeding dat is normaal dus weer naar huis dat zou liggen aan mijn anti conceptie de volgende dag weer veel pijn en bloedverlies weer naar het ziekenhuis met spoed opgenomen ik bleek zwanger mijn vriend zag je glunderen helemaal blij yes nu gaan we die stokke kopen die ik zo mooi vind zo trots als hij daar zat kwam de arts dat het niet goed was hetzelfde verhaal als mijn vriendin ik werd naar huis gestuurd en moest 3 dagen later weer komen helaas het vruchtje was weg maar de zak niet dus cytotec 2 kuren huilen en huilen en mijn vriendin maar klagen over hoe zwaar haar 11 weken zwangerschap wel nieter was dat valt rauw op je dak maar ik snapte haar wel ik zat nog in de ziektewet of mijn baas begon raar te dOen ik moest weer aan het werk mijn miskraam had ik verzonnen om te gaan genieten van het mooie weer en daar door moesten collega's over uren draaien ze wouden bewijs van de miskraam en werd ik naar de Arbo gestuurd maar daar bleek dat mijn verhaal klopte ik moest in die week ook afscheid van mijn oma nemen en heb haar niet verteld wat me is overkomen zwaar teleurgesteld en verdrietig kreeg ik een brief van mijn werkgever ik moest donderdag à.s mijn werkzaamheden hervatten of ontslag nemen ik zit nu dik 4 week thuis ik zat thuis voor de miskraam maar UWV zegt ook nu gaat het om een arbeids conflict ik zit vast en er zwaar doorheen van een gedreven workaholic die 6 dagen werkt naar een 22 jarige die nutteloos in de pyjama thuis zit ik weet niet wat ik moet ik heb altijd hard gewerkt ik wil niet terug naar die winkel als ik al over kom als leugenaar ze willen mij niet overplaatsen omdat ze niet iemand anders de dupe laten worden van mijn probleem met het conflict dat ik heb dingen die me zijn beloofd en die ik helaas van hun niet zwart op wit heb dus ik sta machteloos niets anders te doen dan ontslag te nemen + ons kindje kwijt
ik zou dus NOOIT ontslag NEMEN, willen ze je eruit hebben dan doen ze hun best maar. Maar ontslag nemen nooit doen. Heb je een rechtsbijstand verzekering? want dan kun je het daar nog voorleggen wat het beste te doen
Wat een naar verhaal meid! Als eerste sterkte.. voor de miskraam, voor je oma én voor je nare baas. Het is heel normaal om verdrietig te zijn na een mk. Ongeacht hoe ver je was, ga je je al hechten aan het kleine wonder en dan opeens vlieg je van je roze wolk af. Neem de tijd voor je verdriet, ruimte voor jezelf, praat met iemand (je vriend, een vriendin maar dan niet die zwangere, je moeder, desnoods een professional) om het te verwerken. En dan.. ga je weer aan het werk Want van thuiszitten word je vaak ook ongelukkig.. niets om handen, geen afleiding.. desnoods bouw je het in stapjes op, elke week een beetje meer tot je weer ft aan de slag bent. En dat dan misschien bij een andere werkgever Niet vrijwillig ontslag nemen hoor, dan heb je geen recht meer op ee uitkering. Ga nog een keer naar de arbo, bel anders het juridisch loket voor hulp, maar laat je niet hierdoor ontslaan, dat kan niet zomaar. Knuffel en sterkte!
Nee helaas geen rechtsbijstand verzekering ik heb van de Arbo uitstel gekregen voor de miskraam dat er nu een conflict is moet ik zelf met hun oplossen daar laat geen Arbo me voor thuis Ik heb een brief gekregen waar in staat dat de Arbo erft gezegd dat ik mijn werkzaamheden donderdag à.s moet hervatten of mijn dienstverband eindigen met hun Heb het juridische loket al gebeld huisarts maar ik sta machteloos ik MOET daar gewoon weer terug
Sophy gelukkig praten we er veel over heb van mijn vriend een mi moneda ketting gekregen met de babyvoetjes munt het juridische loket heeft me geholpen ze kunnen niks doen mijn werkgever heeft zich zo goed ingedoken en als ik bel dat ik niet in staat ben om te werken krijg ik weer de Arbo het juridische loket zei ook die stuurt je weer aan het werk dus ik kan geen kant op ik wil daar niet terug ik weet dat ik geen uitkering dan krijg maar ik krijg deze maand nog loon en we hebben beide een auto dus mijn auto gaat weg want ik woon in de stad ik heb 16 sollicitaties de deur uit gedaan ik kan overal heen op de scooter en met geld van zijn loon redden we het ook wel hij is lasser ik heb een gesprek met de huisarts gehad en ze zei ook ik zie hoe stijf je staat van de stress ga daar weg ze treiteren je en er valt gewoon een last van mijn schouder af
Ja dat treitergedrag is ook een enorme last. Je zou nog kunnen kijken om donderdag en vrijdag te gaan werken en je maandag weer ziek te melden vanwege stress/burnout achtige klachten Dan is het volgens mij gewoon een 'nieuwe' melding... En in de tussentijd mooi solliciteren
Ja had ik over nagedacht maar ik moet veel reizen voor mijn werk 120 km per dag van den haag voorbij Haarlem en om on zo'n sfeer weer terug te gaan na wat er gebeurd is zakt me de moed ook weer een beetje weg xxxxx
Allereerst vind ik het erg verdrietig voor je dat jullie een miskraam hebben gehad en wat ik ook betreur voor je is de verhouding tussen je werkgever en jij. Maar wat ik mis in dit verhaal is: wie is degene die heeft besloten dat de ziekmelding is overgegaan in een arbeidsconflict? Als ik het goed begrijp heb jij je na de miskraam ziekgemeld? Daarna ben je opgeroepen door de Arbo arts? Wat stond er in de rapportage van deze arts? Als het goed is heb jij deze ontvangen? Heeft hij een advies gegeven voor werkhervatting of arbeidstherapeutisch werk? Of heeft hij een indicatie gegeven voor je ziektebeeld en daarna weer een afspraak?
Wat verdrietig dat je je een miskraam hebt gehad. En ook nog je oma verloren. Gecondoleerd en sterkte. Wat betreft je werk: ik snap dat de manier waarop je behandeld bent naar voor je is. Het was beter geweest als je baas wat meer medeleven had laten zien voor jouw verdriet! Toch vind ik het niet raar dat je bent opgeroepen bij de arbo-arts. Dat lijkt me logisch, als je meerdere weken ziek bent. De arbo-arts heeft blijkbaar geconstateerd dat je lichamelijk weer in orde bent. Dan is het niet meer dan normaal dat je weer aan het werk gaat toch? Ik snap dat dit in het begin moeilijk is. Maar je zult er een keer aan moeten geloven. Het blijft moeilijk, ook als je nog een week zou wachten. Ik adviseer je om in ieder geval geen ontslag te nemen. Maar als je niet gaat werken, terwijl de arbo-arts van mening is dat je hier wel toe in staat bent, dan is dit voor jouw werkgever wel een reden om jou te ontslaan. Niet werken terwijl je het wel kunt, is werkweigering. Ga dus weer aan het werk of ga rap in overleg met de arboarts of het mogelijk is om een re-integratieplan op te stellen, waarbij je bijvoorbeeld met halve dagen begint. Veel sterkte!
Tupp & Kiki Ik heb idd een brief van de Arbo gehad daarin staat dat ik 10 september gebeld zou worden door de Arbo en dan zouden we kijken weer 50% te gaan werken nadat de Arbo mij 10 september niet gebeld had heb ik zelf maar gebeld naar de Arbo en het verhaal uitgelegd ze zeggen niks voor mij te kunnen doen ik moet het zelf oplossen met een vetrouwings persoon maar het punt is dat toen ik die vertrouwings persoon belde zei al op de hoogte was gesteld toen ik in de ziektewet zat werd er steeds contact gezocht werd ik gebeld door een collega ja ik hoorde van de baas dat jij zeg dat ik je push en over je praat! Waar ik niks van afwist ik zat thuis na het verlies dat staat mijn hoofd niet na mensen afkraken maar dat flikte hij met meerdere collega's Hij heeft zelf ook al de Arbo gebeld en het geregeld Ik wil geen stress meer dus heb besloten ontslag te nemen er heeft zelfs al een andere winkel gebeld dat ze missschien wel interesse in me hebben als assistent fulltime ik hoop dat dat wat wordt dat ik opnieuw kan beginnen op een stress vrije werkplek dat ook nog eens op 15 minuten van m'n huis is
Hm het zou haast lidl kunnen zijn waar je voor werkt. Heb namelijk haast een beetje hetzelfde meegemaakt. Wel andere omstandigheden maar het bewerken van de arbo e.d wel.
Goed nieuws. Via hey juridische Loket is min geadviseerd ontslag met wederheidsgoedvinden mijn werkgever is daar Nee akkoord gegaan per maandag mag ik uit dienst en ik krijg een ww ik en direct minder stress en ga nu vol solliciteren
Wow wat een verhaal .. Klinkt inderdaad erg zwaar ik heb pas ook een miskraam gehad. ik was nog niet zover maar toch het komt aan als een klap. Hoever was jij nu precies? Sterkte als je een luisterend oor nodig heb hoor ik het wel. Liefs