het dames ja ik weet het...het klinkt raar een klein hondje op de kattenbak d´r behoefte laten doen. alleen nu heb ik een vraagje mijn hondje plast wel netjes op de kattenbak maar haar grote boodschap doet ze door het hele huis behalve op de kattenbak iemand enig idee wat de reden ervan kan zijn? ze gaat ook gewoon netjes elke dag mee naar buiten dan plast ze soms ook buiten. aangezien het een klein hondje is van nog geen kilo wil ik haar dus ook kattenbak zindelijk krijgen
Waarom? Omdat ze ook wel eens tijdje alleen thuis is?? (is maar een vraag, bij die kleintjes is het niet eens een gek idee hoor heb de bull van mijn ex badkamer zindelijk moeten krijgen omdat meneer der niet genoeg uitliet...) Als je het perse wilt doen kun je wat ontlasting (dat dus in huis ligt) pakken van je hondje en dat in de kattenbak leggen (dit kun je ook doen om haar buiten haar grote boodschap te laten doen, de ontlasting dus buiten neerleggen en het haar laten ruiken), en dat een tijdje volhouden en dan zal ze sneller daar gaan. En als ze dat doet vrolijk belonen
Oeh moeilijke... ik denk inderdaad dat je uitwerpselen in de bak moet leggen zodat het hondje de link maakt dat hij zijn behoefte ook op de bak mag doen. Hier is het helaas niet gelukt. Hondje 1 was na bijna een jaar kattenbakzindelijk. Hondje 2 (pupje) kwam erbij. Nu doen beide hondjes het overal behalve op de kattenbak Ze komen zelfs genoeg buiten maar toch doen ze altijd iets binnen.
Waarom wil je dan dat ze binnen poepen terwijl ze gewoon naar buiten gaan? Naar buiten gaan ze toch dus waarom stront in je huis?????
Gewoon uitlaten 3x per dav ipv kattenbak? Een hond op de kattenbak.. Ik heb ook een kleintje, maar daar begin ik niet aan hoor.
Ik denk dat het in principe wel te leren is, maar dan wel bij echt kleine hondjes. Een sint bernard o.i.d zie ik niet zo snel op een kattenbak gaan, dat moet dan ook wel een hele grote bak zijn.
omdat het een mini chiuwawa is die hebben maar een kleine blaas! en 3x per dag voor z´n klein hondje is veel te weinig en meerdere keren per dag kan gewoon niet. en we hebben een hondje gekregen omdat mijn man alergisch is voor katten
Indeed. Onze mini-chihuahuas gaan uit: voor het werk, na het werk en voor het slapen. Na het werk staat meestal de tuindeur open dus dan kunnen ze ook nog hun behoefte doen. Ondanks al deze momenten doen ze toch heel veel binnen.
Hondje vindt het denk ik ook fijner om lekker naar buiten te gaan en daar zijn behoefte doen. Ik weet de reden voor de kattenbak niet maar het is echt beter om met je hondje naar buiten te gaan. Voor de beweging en frisse lucht.
i know maar ik kan er niet meer dan 3x per dag mee naar buiten dus ze krijgt echt wel haar beweging maar ik kan van z´n beestje niet verwachten dat ze het zo lang op moet houden elke keer
Aaah! wat een snoepie! Weet niet hoe je dr verder kattenbak zindelijk krijgt, maar wilde even zeggen dat ze erg schattig is!
Hier heb je het over een kleine blaas maar in je openingspost heb je het over de grote boodschap/poepen?
Papier ipv grind in de bak doen. Honden maken geen kuiltje maar doem gewoon hun behoefte. Evt in huis ook enkele stukken krant leggen, en dat afbouwen. Zodat ze begrijpt dat het op de krant moet. Daarna kan je zand/grind proberen. Werkte prina bij die van mijn tante.
Waarom kiezen mensen een hondenras op basis van wat ze schattig vinden ipv wat past bij wat ze hun hond kunnen bieden? ?!!
Wat kunnen mensen toch zeuren! Ze geeft toch aan dat de hond buiten komt? Gaat het dan om het principe dat een hond op een kattenbak gaat of gewoon om te kunnen zeiken. Ik denk dat wat eerder is geopperd een goede optie is. Ipv grind een krant in de kattenbak en wat kranten in huis en steeds iets weg halen.
My god, wat een opmerkingen weer. Ik vind het juist slim dat ze haar hondje op de kattenbak leert te poepen. Denk je nu echt dat zo'n hondje naast die 3 keer plassen nog veel beweging nodig heeft? Het is een chihuahua, geen herder... Maar dat terzijde, ts mijn hond moest bij zn vorige baasje ook op de kattenbak poepen en hij is een middelmaat, dus best groot. En dat lukte ook. Blijven proberen dus. Hier doet hij het btw niet meer hoor, we laten hem 4 kreer uit.
Je hebt ook kans dat je hondje niet wil poepen op de plek waar geplast wordt. Ik gooi mijn yorkie ook regelmatig de tuin in, waar hij ook rustig gaat zitten plassen en poepen. Maar gaat echt niet 2x op dezelfde plek zitten. Misschien is het bij jouw Chihuahua ook wel het geval....