Goedemorgen! Zoals de titel al zegt heb ik erg lange cyclussen, van 44 dagen en 1 keer 48 dagen (daarvoor “netjes” van 29 en 31 dagen) Kortom mijn cyclussen zijn erg onregelmatig. Dit is denk ik gekomen na mijn zwangerschap, heb geen anticonceptie gebruikt oid. Wij zijn nu een halfjaar aan het proberen om zwanger te raken van een tweede, maar mijn vraag is of ik überhaupt wel een eisprong zal hebben met zulke lange cyclussen? Deze maand ben ik begonnen met ovulatie testen dus hopelijk wordt ik daar wat wijzer van☺️ Alvast bedankt voor jullie reacties!
Toen we voor onze eerste gingen, had ik ook ontzettend onregelmatige en lange cyclussen en was met 5 rondes in verwachting. Voor mij bleek het geen enkel probleem. Ook nu was ik juist zwanger in een langere ronde. Bij beide heb ik ovulatietesten gebruikt (zodat ik ongeveer wist wanneer eisprong en nod zouden zijn)
Ik had ook heel lang cyclussen. In principe is het wel mogelijk om zwanger te worden, maar je kansen zijn kleiner. De meeste gynaecologen grijpen in als je cyclus langer is dan 35 dagen door clomid voor te schrijven
Zelf had ik geen erg lang cyclussen (daarover kan ik je niet adviseren), maar wel onregelmatig. Aangezien ik mijn eispring niet kan voelen, heb ik gebruik gemakt van ovulatietestjes. Maar goed ook, anders had ik de dagen verkeerd ingeschat.
Bedankt voor je reactie! Ja precies en het is ook frustrerend om steeds niet te weten waar je aan toe bent. Ik ben nu bezig met ovulatie testen en mocht het deze ronde nog niet raak zijn ga ik naar de dokter om te vragen voor clomid. Dan zijn we een half jaar verder met een onregelmatige cyclus. Heb jij toen ook clomid voorgeschreven gekregen?
Bedankt voor je reactie! Ja dat is dan toch wel fijn om te weten wanneer je in ieder geval ovuleert. Maar ik ben nog wel een leek op het gebied van de ovulatie testen. Zie mijn bijlage, was deze nou positief op 8 mei of niet? Kan het me bijna niet voorstellen aangezien ik op 8 mei op 31 dagen zit..
Wat goed dat je ovulatietesten doet! Dat is een goede manier om erachter te komen of er een eitje aan zit te komen. Die van 8 mei lijkt mij ook positief. Let je nog op andere dingen? Afscheiding bijvoorbeeld? Een andere tip: temperaturen! Ik heb hier hele goede ervaringen mee. Het nadeel van ovulatietesten vind ik is dat je niet zeker weet of je eitje ook echt springt na de LH-piek. Dit is in de meeste gevallen natuurlijk wel zo, maar het kan voorkomen dat je ei niet springt na je LH-piek. Dit zie je dan terug in je temperatuur. Het nadeel van temperaturen is weer dat je elke dag ongeveer op dezelfde tijd naar bed moet en elke dag op dezelfde tijd je temp meten, voordat je je bed uitgaat. Dat is niet voor iedereen haalbaar. Succes in ieder geval, ik hoop dat je snel zwanger bent!
Ik ken deze testen niet, maar mijn ovulatietesten zijn dan altijd donkerder dan de controlestreep. Dat is deze nog helemaal nietjes kan zijn dat je eisprong nog komt of dat deze al geweest is! Ik heb echt een hele stapel goedkope testjes gekocht (sensitest) en dan gewoon hele cyclus door getest, tot dat het voor mij wat duidelijker was....
Ah oh we hadden 6 mei voor het laatst geklust dus áls 8 mei positief is hoop ik dat ik nét op tijd was met klussen, daarna niets meer gedaan (drukke week gehad). Oh dat temperaturen is misschien een goede optie dan! En goedkoper haha. Dit is trouwens een test van de Etos. Ik ga redelijk rond dezelfde tijd naar bed dus dat zal een goede zijn Bedankt! Ik zie je onderschrift, hopelijk ben je ook snel zwanger! Kun je het zwanger worden “makkelijk” los laten?
Ik ken deze test ook niet die je hebt gebruikt. Maar 8/5 lijkt het streepje het meest donker. Zelf heb ik een hele set dipsticks ook besteld op visionmedicalonline.nl. Vanaf 7 dagen na eerste dag menstruatie begonnen met testen. Ovulatiestreepjes toen overduidelijk te zien op dag 16 en 17.
We hebben hier geen Etos in de buurt vandaar dat ik ze niet herken. Met die goedkope dipsticks betaal je natuurlijk ook niet voor een plastic hoesje etc. En bij mij dus twee keer het gewenste resultaat bereikt
Nee dat scheelt inderdaad! Welke gebruikte jij als ik vragen mag?☺️ Maar deze cyclus moet ik wel blijven door testen met hetzelfde merk toch?
Ik had deze: https://m.sensitest.nl/index.php?p=sensitest-ovulatietest-dipstick Deze cyclus zou ik wel nog even doortesten inderdaad! Dan is het makkelijker te vergelijken. Hoop dat je snel zwanger mag worden!
In de ronde dat ik zwanger raakte van onze dochter, had ik m'n ei pas op dag 24. Dus een ronde van 38. Toevallig net die ronde, want daarvoor had ik gewoon normale cyclus. En toch meteen zwanger geraakt
Hier lange en onregelmatige cyclussen. Van mijn zoontje werd ik zwanger in een cyclus van 81 dagen. En nu zwanger in een cyclus van 56 dagen. Kan dus zeker wel!
Ik heb ook cyclussen variërend van 30 tot 40 dagen. In november had ik er 1 van 50 dagen Dit had ik al toen we zwanger wilde worden van onze dochter (is nu 3 jaar) Toen m.b.v ovulatie testen toch vrij snel zwanger! Nu sinds januari ‘bezig’ voor de tweede. Nu einde van ronde 3 (tja dat krijg je dus met lange cyclussen...) en ik ben aan het wachten op mijn menstruatie, ik voel het helaas al aankomen Ik gebruik dus ovulatie-testen van Clear blue. Ik was inderdaad ook bang dat ik geen eisprong zou hebben maar die heb ik echt wel. Alleen is de eerste fase van mijn cyclus dus heel lang. Ik voel inmiddels aan mijn lichaam als mijn vruchtbare dagen eraan komen en dan ga ik de ovulatie-testen doen om de piek ook echt te vinden. Werkt prima. Maar ik merk dat ik nu toch weer onzeker wordt dat het niet gaat lukken ofzo, typisch hè. Ik vind het ook wel jammer dat je gewoon minder kansen hebt met een langere cyclus, maar ja het is niet anders. Temperaturen heb ik ook gedaan, maar dat bied voor mij op het moment niet echt meerwaarde. Voor jou misschien wel fijn om bevestiging te krijgen van je eisprong?
Dankjewel! Nee ik kan het helemaal niet loslaten word soms ook een beetje gek van mezelf Maar er zit niks anders op dan geduld hebben